Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenMijn dekens gaan via Dorcas

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Direct Link To This Post Onderwerp: Mijn dekens gaan via Dorcas
    Posted: 22 Augustus 2009 om 19:27
Hallo Allemaal,
Ik kreeg een vraag, hoe ik aan een adres kom, in Roemenië. Ik geef mijn dekens en sokken aan Dorcas, die brengen het daar heen.
Als je googeld op Dorcas krijg je van het hele land, contactpunten te zien. Ook waar ze winkels hebben, een soort kringloop. Wie ook dekens wil breien, ik zet hier mijn patroon wel neer. Ik zelf brei ze met pennen nr.6
en zoek daar allerlei wol voor bij elkaar, brei met 2,3,of 4 draden dunne wol.

Zet 30 steken op en brei alleen maar recht, dus ribbels.
25 ribbels is 1 blok.
Ik brei dan 6 blokken achter elkaar, kan ook los hoor, je zet ze dan later aan elkaar.
De gestreepte blokken doe ik 3 ribbels, dan 1 van een andere kleur, 2 ribbels eerste kleur (dit in totaal 7 keer) 3 ribbels, wat ook weer een totaal geeft van 25 ribbels.
En 4 banen breed. Je krijgt dan een deken van ongeveer 90 cm en 120 cm breed. Dat is handzamer, kan op een bed, maar kan ook gebruikt worden als omslagdoek of om de benen heen.
Naai de banen of blokken aan elkaar, door van elke baan de eerste steek heen te steken en goed aan te trekken.

Je kan ook met dunnere pennen breien hoor en dan alle bollletjes gewoon achter elkaar door breien, maar dit vind ik zelf leuker. En krijg nog wel eens restanten wol hiervoor.

Groeten Creaans
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns