Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenNaaimachine

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Teun View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 13 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 131
Direct Link To This Post Onderwerp: Naaimachine
    Posted: 10 Februari 2007 om 20:54

Wie kan mij adviseren?!?!

Ik ben naarstig opzoek naar een andere naaimachine. Mijn oude heeft het helemaal begeven. Hij was van mijn schoonmoeder en die heeft er heel veel uren gebruik van gemaakt, dus na laten kijken is geen optie meer, hij is echt op.

Ik ben inmiddels een naaister verder dan een beginner. Ik wil er verschillende stoffen mee kunnenn naaien. Vooral kleding voor de kinderen en mijzelf. Een borduurfunctie is niet nodig. Het liefst een mechanische daar een electrische bij defect nogal duur kan zijn in reparatie.

Wie kan mij helpen in het oerwoud van aanbod in merken en mogelijkheden.

Alvast bedankt, Jorun

Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2007 om 21:56

Hallo Jorun,

kijk eens op marktplaats

www.marktplaats.nl

misschien is er 1 bij jou in de buurt op tekoop/ halen, tis maar een ideeétje.

groetjes irene.

Back to Top
Teun View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 13 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 131
Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2007 om 00:09
Hoi Irene, ik heb daar net zitten zoeken. Het is voor mij moeilijk om te weten welke nu een goede voor mij is met hetgeen ik ermee wil doen. Ik heb super weinig verstand van naaimachines, behalve dan dat ze naaien
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2007 om 07:11

Hoi Jorun,

Wat bedoel je precies met een mechanische. Zo'n ouderwetse met zo'n trappedaal wat je met voetkracht in werking moet zetten? Want volgens mij zijn de naaimachines tegenwoordig allemaal electrisch. Je stopt toch altijd een stekker in het stopcontact om te kunnen naaien?

Ik heb een Janome. Geen borduurfuncties, wel veel verschillende steken. Redelijk simpel. Gekocht omdat het een jubileumaanbieding was. Ik naai redelijk veel, maar verder wel simpel en ik ben er tevreden mee.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2007 om 12:58
Ik heb een 20 jaar oude electronische Bernina met borduursteken en mijn dochter heeft een elektrische Bernina, zonder. Het is even een aanschaf, maar als de machine meer kan dan je eerst wilt, ga je die extra's later ook gebruiken. En ik ben niet handig van huis uit, ik heb via een Teleac-cursus naaien geleerd, net als breien en haken. Toen mijn dochter MDGO Mode en Kleding deed, heeft zij me allerlei kneepjes geleerd.
En een Handboek voor kleding maken, b.v. van Knip of Margriet is ook nooit weg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Teun View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 13 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 131
Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2007 om 09:02

Met mechanisch bedoel ik dat de machine niet computer gestuurd is zoals je nu wel vaak ziet. Maar verder wel op stroom hoor. Geen trapnaaimachine.

Het is nu vooral het kiezen van een merk. Janome heb ik her en der ook al zien staan. Jij bent daar dus tevreden mee, zal ik zeker meenemen in mijn keuze.

Ik wil niet al te veel geld uitgeven op dit moment aan een naaimachine. Ik heb gezien dat je kunt uitgeven wat je wilt. van 100 tot ruim tegen de 2000.

Ik zal nog even flink googlen.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2007 om 11:24
Er is niks mis met een computergestuurde, hoor. Die maken
knoopsgaten bijna uit zichzelf. Het is met naaimachnies eigenlijk net als met het kopen van een huis. Je kunt beter wat in de toekomst kijken, dan naar de bestaande situatie, dan kun je later makkelijker uitbreiden. Ze zijn niet zo moeilijk als b.v. een DVD recorder, daar pak ik nog steeds de gebruiksaanwijzing bij als ik iets nieuws wil uitproberen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
winnes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 373
Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2007 om 20:09

 

Ik zit al vanaf mijn 13 de achter een naaimachine en het belangrijkste wat je nodig heb is dat hij recht stikt en zigzagt. Mijn ervaring met de nieuwere machine is dat het spoelhuis moeilijk zelf bij te spannen zijn. Bij twee kennissen is dat al gebeurt dat er iets los trilt en dan je spanning niet meer goed is. Het gevolg een duure reparatie. Bij de oudere modellen kan je dat wel zelf, het is maar een tip. Zelf heb ik een victoria waar ik zeer tevreden mee ben.winnes

winnes
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2007 om 23:17
 Ik heb al 30 jaar het merk singer.Sinds ong.6 jaar een nieuwe.Bevalt mij uitstekend. Heb nu ook de luxe van een lockmachine.Wou het nooit,maar is toch wel prettig afwerken.
Groetjes Catharina

Back to Top
Teun View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 13 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 131
Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2007 om 10:47

Hartelijk dank dames voor alle tips. Ik heb links en rechts ook rondgevraagd bij vriendinnen. Het zelf kunnen 'knutselen' bij de oudere modellen was idd het grootste voordeel boven sommige nieuwe. En qua merk was het mn eigen ervaringen. Een Husqvarna die al meer dan 30 jaar draait, mijn oude vendomatic die al meer dan 30 jaar op volle toeren heeft gedraaid. Mijn moeder heeft jarenlang een singer gehad. Ik heb zelfs nog een hele oude Kohler die werkt!!! (Maar die ik gezien de emotionele waarde niet meer gebruik.)

Kent iemand het merk Brother? Is dat met een ander merk te vergelijken? Ik hoorde dat de Berdina (?) de rolls roys onder de machines is en de Husqvarna de BMW, de Pfaff een zeer goede Ford Fiesta. Herkent iemand dit?

 

 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2007 om 11:14
De Bernina is inderdaad een Rolls Royce, want als ik een
tricotsteek wil doen, b.v. regelt hij de stekenspanning zelf en hij vertelt me wat voor voet ik moet gebruiken. Soms krijgt hij een 10.000 km beurt en dan doet hij het nog beter dan daarvoor. Eén knoopsgat instellen en bij de rest voetje op plankgas, hij maakt ze op de plek die ik aangeef. Drie lagen denim, geen probleem, daarna twee
lagen, moeiteloos. Als ik op een apparaat verliefd zou worden, is het mijn Bernina, met de wasmachine op een goede tweede plaats.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Teun View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 13 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 131
Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2007 om 11:20

hahahahahaha, super Magtelt. Echt iets (in jouw geval een bijne iemand) die wel doet wat je zegt

Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2007 om 13:22
Geweldig Magtelt,mijn fiat 500 staat even in de garage even te druk,maar heb wel al weer de kriebels om mijn blouse eindelijk eens af te maken.
Groetjes Catharina

Back to Top
Teun View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 13 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 131
Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2007 om 19:13

Ik ben helemaal gelukkig!!

Mijn vader vond op zolder nog een Husqvarna die het perfect doet!! Kan ik weer met volle vaart aan deslag voor het voorjaar.

Back to Top
winnes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 373
Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2007 om 08:33

Fijn hoor dan ben je weer gestelt! winnes

winnes
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns