Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenRaglan mouw breien ;-(

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marian58 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 November 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6
Direct Link To This Post Onderwerp: Raglan mouw breien ;-(
    Posted: 04 November 2009 om 11:48

Tja daar zit ik dan en al heb ik al een trui gebreid (en 1 keer helemaal uit gehaald) en dan nog met locker bij armsgaten bijgewerkt (was anders niet goed ) euh tja dan valt het raglan breien niet mee

Maar de heb ook een sjaal gebreid met van die bolletjes en die is toppie geworden ..

Maar nu ben ik dus bezig met Plidar breiwol en heb er een boek bij gekocht en dus ging heel dapper bezig ,het garen is van Phil Douce dus heerlijk zacht en gaat dus lekker .tot de armsgat..snap ik niet en al lees ik de beschrijvenis tig keer ..(moet de voorpand al uithalen tot begin van armsgat ,was verkeerd)Ben ook al twee keer naar de winkel geweest en dan hebben ze het druk en gaat zo vlug dat ik maar zeg ;ja hoor snap het wel dus niet.

De boek is van herfst-winter2100021 00 02/tuniek nummer 31 (ik maak er dus tui van is gewoon korter breien )Maar als er nou iemand is van jullie die ook al eens met zo iets heeft gezeten en mij daar bij kan helpen ....heel graag

Dus wacht op reacties van jullie ..

GR Marian

 

Geniet van het leven ..het duurt maar maar zo even ...
Back to Top
breivrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 253
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2009 om 12:05
Hallo

Zou je wel willen helpen maar heb dat boek niet.
Kun je niet beschrijven wat t probleem is?Misschien kan ik daar wat mee

 groetjes Hilda
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 4051
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2009 om 12:20
Ja, een stukje van het patroon schrijven is dikwijls al voldoende om je te kunnen helpen...
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2009 om 18:41

Ik heb ook dit boek niet,maar als je hetzelfde garen hebt als het patroon moet een raglan goed te doen zijn.

Maar misschien toch even een stukje op het forum vermelden?

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2009 om 22:56

Halo Marian,

als je bij google raglan mouw breien intikt kom je www.jessica-tromp.nl, en daar staat de uitleg

groetjes rita

Back to Top
Marian58 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 November 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2009 om 23:48

Had de patroon gescand maar is via pdf /adobe enz en die kan ik niet plaatsen ..tenminste weet niet hoe ???

 

Dus dames ,wie weet raad en heb nog even gekeken bij de link maar de patroon van mij gaat heel anders bij het afhalen van de steken ..

 

WELTRUSTEN ALLEMAAL

Geniet van het leven ..het duurt maar maar zo even ...
Back to Top
Marian58 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 November 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6
Direct Link To This Post Posted: 05 November 2009 om 16:23

Zal eens een stukje opschrijven :iedere 2e nld :1x2, 3x1 steek *4 naalden hoger :1x1 steek , iedere 2e nld 2x1 steek *herhaal *tot* 4 maal in totaal en totaal 4 naalden hoger 1x1 steek afkanten

Dan voor halszijde:60 cm  hoogte na boordsteek ,voor de hals de middelste 14 steken afkanten ,ieder deel afzonderlijk verder breien  en aan halszijde 2 nld hoger :1x5 steken afkanten ,

Dan op 61cm de overblijvende 3 steken afkanten ,brei de andere halszijde op dezelfde wijze ..

En wat ik dus niet begreep was iedere 2e nld :1x2 steek afkanten ,en dan weer 3 x 1steek afkanten ? ik dacht dat ik steeds iedere 2 nld moest afkanten van bovengenoemde

Maar heb dus :gewoon bovenstaande gebreid dus eerst 1x2 st.. dus heen en weer recht /averecht en dan 3x1 st ook heen en weer ;

Is ook zo moeilijk om uit te leggen  maar hoop dat jullie me begrijpen en dat ik het goed heb gedaan ....

Graag zo spoedig mogelijk bericht ....

 

Geniet van het leven ..het duurt maar maar zo even ...
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 05 November 2009 om 18:53

Als je iedere tweede naald moet afkanten,komt het erop neer,dat je eigenlijk iedere naald een steekt afkant,een aan de goede kant en een aan de verkeerde kant.[Tenzij zij anders vermelden,soms maak je een speciale mindering aan het einde van de naald.Maar dat zie ik hier niet staan.]

Na die drie keer ,brei je dus twee naalden zonder minderingen,   dan weer aan de goed kant,dus je vierde naald,en minder je weer,op de averechte kant nog een keer,en daarna meteen weer aan de goede kant,zoals de eerste naalden.Tussen de **  4 keer herhalen.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is,uitleggen is net zo moeilijk als een vraag stellen.

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 06 November 2009 om 09:17
Misschien wel leuk om even te vermelden of je er nu uit bent.
Back to Top
Marian58 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 November 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6
Direct Link To This Post Posted: 06 November 2009 om 12:59

Sorry Corry,

Ben gisteravond an het breien gegaan en gewoon volgens schema gebreid en nu hoop ik dat het goed gaat ...het garen is heerlijk om te breien en gaat ook lekker vlot  en vind het ook ontzettend leuk ..

Dus hoop dat deze trui wel goed gaat en dat ik dan een trui kan breien voor mn man

Liefs en bedankt van mij

Geniet van het leven ..het duurt maar maar zo even ...
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 06 November 2009 om 13:41
Originally posted by Marian58 Marian58 wrote:

Sorry Corry,

Ben gisteravond an het breien gegaan en gewoon volgens schema gebreid en nu hoop ik dat het goed gaat ...het garen is heerlijk om te breien en gaat ook lekker vlot  en vind het ook ontzettend leuk ..

Dus hoop dat deze trui wel goed gaat en dat ik dan een trui kan breien voor mn man

Liefs en bedankt van mij

Ik ben altijd benieuwd of iets dan gelukt is.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns