Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenonze drievoeter heeft toch echt pech...

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Direct Link To This Post Onderwerp: onze drievoeter heeft toch echt pech...
    Posted: 18 December 2009 om 17:25
Vandaag terug met onze taisen naar de dierenarts voor conrole of hij niets last heeft van de amputatie. Ik weet niet of jullie het nog herinneren maar had hier raad gevraagd en het verhaal van hem geschreven . vandaag werd mijn angst dus weeral bevestigd , aan het litteken is er een zowat zwarte plek van ongeveer twee centimeter groot en er zijn twee open wondjes in . hij heeft er veel last van in de zin dat hij niet meer kan gaan liggen zoals hij wilt en ja hoor ik dacht het juist , doorligwondjes ... het is net op de plek waat zij stompje de grond raakt als hij gaat zitten en heb ik dus als opdracht gekregen om vor hem een broek te maken maarwarin ik een zachte dikke stof innaai op de plek van zijn stompje zodat het beschermd word. wel makkelijker gezegd dat gedaan maar ik ben volop in de probeersel geschoten , weer een hele serie antibiotico voor de ontsteking op de wondjes omdat er ook etter uitkomt en ik ben dardoor weer ten einde raad ... we hadden echt gehoopt dat hij nu eindelijk vrij zal zijn van pijn na de ampuatie maar weer word het hem nie gegund , ik weet nie of di e doorligwondjes goed te behelpen zijn en of hij dit altijd zal hebben maar ik ga eerlijk zijn dat ik al begin te twijfelen of we nu wel de juiste keuze hebben gemaakt tussen de euthanasie of de amputatie... ondertussen is het al twee jaar dus dat hij pijn heeft en is er blijkbaar nog niet van verlost....
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2146
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2009 om 17:29

dat is echt een tegenvaller, tip naai op de plek waar het stompje zit wat vette watten dat is lekker zacht en blijft ook zacht, nog handiger is een zakje zodat je deze regelmatig kan vervangen.

Ik wens je veel beterschap met de hond

Groeten Jacqueline
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2009 om 18:04
dat is meer dan vervelend zeg! Denk je de juiste keuze gemaakt te hebben heeft hij toch nog pijn en last. Ik hoop dat je naaikunsten zijn plekje wat kan ontlasten en dat Taisen beter kan liggen en minder pijn gaat hebben.

Dikke poot voor Taisen en sterkte voor jullie
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2082
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2009 om 18:42
hoi dolly,wat ik deed bij oude mensen met open wond een zachte ring maken van vette watten met eromheen verband zo maak je de ring zo blijft de wond luchtig en als hij erop gaat liggen krijgt hij niet een nog grotere wond,ik hoop dat ik het goed uitleg,ik deed het ook om wonden te voor komen.misschien een idee.heb je ook iets gekregen vd dokter,want als de wond zwart is wil zeggen dat het daar is af gestorven.en dood weefsel moet eerst weg gehaald worden anders kan het niet genezen en dan behandelen .heel veel sterkte met je hond ,groetjes stridje
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2009 om 19:12
Moeilijk hoor. Juist omdat je zelf moet beslissen is het zo lastig. Je hond kan niet kiezen. Ik wens jullie heel veel sterkte toe. Hopelijk keert het tij snel en kan hij toch nog pijn vrij bij jullie blijven.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2009 om 19:14

ik heb juist van de week aan je hond gedacht, van hoe zou het met hem zijn?

Ach die arme lieverd, nu dit weer

sterkte en hoop dat het je lukt om een broek te naaien

Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2009 om 20:07
ik was dus al begonnen aan een broek , dus zo een soort leggingbroek van mij genomen , de rekker osgemaakt zodat ik die op de maat van taisen zijn buik kon aantrekken met onder de knoop het verblijvende stof  binnenin had ik dus lappen gelegd die ik had gemaakt van een bodywarmer van de kindjes, dus leker zacht , wasbaar en redelijk dik vor ondersteuning maar kost wat kost lukt het mij niet om alles op zij plaats te laten zitten , klinkt misschien wa overemotioneel maar ik zit hier bijna in tranen van moedeloosheid ... ik ben dan ook nie echt een naaitalent en ik raak al gefrustreerd van mezelf als ik iets ni kan hehe
Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2009 om 20:10
stridje  , ja hij heeft antibiotico meegekregen , ze willen eerst zien of het eventueel nog in een fase zit waardoor het me medicatie kan verholpen worden , ook omdat we er nogal snel bij zijn , nu echt pikkedonker zwart is he niet  maar rondom is er en zwarte schin onder de huid te zien  ikzel ken niet veel van zo'n wonden dus ik hoop dat het is zoals ze zeggen dat dat nog verholpen kan worden
Back to Top
tootjeko View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 562
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2009 om 22:21
Ach arme Tyson, hoop dat de wondjes gauw genezen.

Bij mensen gebruiken ze vaak een elastische kous over de stomp heen, maar denk dat Tyson dat niet laat zitten.
Misschien dat je iets met netverband kunt doen, dat is ook elastische en kun je over zijn hele achterlijf doe en er dan een gat in knippen voor zijn goede poot en staart.
Hier kun je zien hoe netverband er uit ziet http://www.amstelmedical.nl/index.php?p=artikelgroep&lab el=Netverbanden%20Surgifix&id=226
Groetjes Tootje



[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Direct Link To This Post Posted: 19 December 2009 om 08:11

Goh, Dollydotteke

dat is echt spijtig, voor taisen en ook voor jullie, een doorligwond is héél pijnlijk, heb je geen goede huisarts vriend) waar je raad kan aan vragen, zoals bij mensen die een hand of been geamputeerd hebben, dat moet toch kunnen  dat zo'n verband bruikbaar is voor taisen

ik hoop van harte dat taisen niet te veel pijn meer heeft, en dat hij met medicatie en verband kan geholpen worden

sterkte

groetjes rita

Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 19 December 2009 om 09:23
Ik hoop dat hij snel weer opknapt en niet zo veel pijn meer heeft.
Groetjes Teunie
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5231
Direct Link To This Post Posted: 19 December 2009 om 17:55
hé het zit hem toch niet mee, ik hoop dat hij snel beter wordt en dat ie kan genieten van jouw broek,
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 19 December 2009 om 18:18
Dat is heel spijtig hopelijk reageerd hij goed op de medicatie en is hij verlost van de pijn
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1139
Direct Link To This Post Posted: 19 December 2009 om 18:39

aww arme taisen... ik hoop dat je snel een oplossing vindt!

Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2082
Direct Link To This Post Posted: 19 December 2009 om 18:56
is dat geen goed idee van tootje ,heb je dat al geprobeerd,ik  hoop dat het goed komt,ik vindt het zo erg voor jullie.
kan geen foto maken zodat we misschien met ideeen kunnen helpen.je hebt bij de thuis zorg misschien nog die oude rubber banden deden ze vroeger om doorliggen te voor komen,je moet het alleen dan niet te hard oppompen.misschien een klein fiets bandje bij de fietsen winkel.dat hij daar op ligt,de wond blijft dan vrij liggen,geneest het sneller.ik duim voor je,heeft die nog zo,npijn dolly?of helpen de medicijnen al.groetjes stridje   
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 20 December 2009 om 10:00

Wat jammer dat het nog niet helemaal lekker gaat. Hopelijk is het maar een kleine terugslag en gaat het snel weer beter.

 

odette
Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Direct Link To This Post Posted: 20 December 2009 om 12:44
na veel nadenken en alle tips hier hebben we al wel besloten om zo die netverbanden te gaan halen maar we gaan van de week ook ens langst zo een kledingwinkel voor chihuahua's en hem mee te nemen, we gaan eens horen of ze bv een groot trainingspak niet zouden kunnen aanpassen ineens als ze het opmeten en met in het stuk van zijn stopje iets ineens te laten innaaien , dan kan ik er zelf nog iets bij inleggen apart wat ike r kan uithalen als het gewassen moet worden. ik hoop dat zo'n mensen met wat kennis van die kledingfabrieken kunnen helpen om iets te vinden wat echt wel zal aanblijven en hij zelf niet makkelijk uit zal krijgen
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2082
Direct Link To This Post Posted: 20 December 2009 om 17:41
moet toch lukken dolly,ik heb voor bob mijn hond pas een rolstoel gekocht en we zijn er zo blij mee.hij kan nu weer lopen.had ik toen ook niet gedacht.
ik duim voor je,groetjes stridje
Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Januari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3367
Direct Link To This Post Posted: 21 December 2009 om 10:15
Ach wat sneu dat het zo loopt, ik hoop zo dat hij pijnvrij komt. Heel veel sterkte hiermee.
GROETJES
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Direct Link To This Post Posted: 21 December 2009 om 17:52
och, wat jammer voor jullie hond taisen, dat hij nu weer dit heeft!
Hoop dat je gauw een oplossing voor hem vind.
En dat de medicijnen ook gaanwerken!
Veel sterkte er mee
groeten Creaans
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns