Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haken uit het boek ’minihondjes haken’

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2010 om 20:14

Dat gaat daar niet over ,het gaat er gewoon over dat er sommige er juist zijn en al direct een patroontje vraagt en ze stellen hun dan nog niet voor .En dan hebben die patroontjes en dan zie je die niet meer.Het is een kleins van een kleine voorstelling al is het alleen je naam .En verder wil ik er ook niets meer over kwijt .Ik vegrijp Magteld ten volle

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2010 om 20:56
Originally posted by iekje iekje wrote:

 

dus als je pas twee maanden lid bent mag je niks zeggen, nou blij dat dat duidelijk is. dan weten we waar we aan toe zijn. lekker sociaal forum.

en er is niks geheim maar heb er niet aan gedacht om de gegevens in mijn profiel aan te passen dus voor je conclusies trekt moet je misschien eerst vragen hoe het zit.

Het staat je natuurlijk altijd vrij om hier niet meer te komen als je ons zo'n asociaal stelletje vindt. Ik vind het juist niet zo sociaal om je aan te melden en meteen in je 1e post te gaan vragen aan anderen om voor jou de wet te overtreden, want dat is vragen om een fotokopie feitelijk.

Tuurlijk weten we allemaal wat hier af en toe gebeurt, maar je wil wel graag weten wie je voor je hebt voor je moeite voor elkaar gaat doen. En dat geldt ook voor de gratis patronen. Want voor een vraag moet je toch vaak even nadenken, en soms goed zoeken tussen je bestanden en je links voordat je het gevraagde kunt vinden. En voor mensen die het fatsoen hebben om zich even voor te stellen en een poosje mee te schrijven heb ik gewoon meer over dan voor iemand die hier zomaar binnen komt vallen en alleen maar op patronen uit lijkt te zijn. Of dat wel of niet zo is (het alleen op patronen uit zijn) dat kunnen wij niet weten als iemand zich niet voorstelt of de moeite neemt een poosje mee te schrijven.

Maakt ons dat asociaal dat we graag weten met wie we te doen hebben? Ik denk dat het juist een bewijs is van hoe sociaal we als Hobbydoosjes met elkaar omgaan, en van hoe waardevol dit forum is. Dat stel je toch niet zomaar in de waagschaal voor de eerste de beste die hier om een illegaal iets komt vragen?

Back to Top
gudrun View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer gudrun Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2010 om 21:19
Newbie, dat probleem waar jij het over hebt (over het haken van de snuit) daar heb ik ook mee gezeten en ik ben er uit gekomen. (ik zal me trouwens maar even voorstellen, ben 36 jaar en woon in Groningen en ben voor het eerst op dit forum.)
je hebt inderdaad te weinig steken om te kunnen meerderen! Hoe dat kan? Je moet namelijk, om te beginnen, een ketting van 6 lossen haken, hoewel je maar 5 nodig hebt. (De eerste steek wordt namelijk nooit meegeteld.)
ik zie trouwens dat er japanse letters in je plaatjes staan. Zit je echt uit een japans boek te haken??? dat lijkt me verschrikkelijk moeilijk.
er is ook een nederlandse versie van dit boekje hoor,
(Forte Uitgevers BV ISBN 978 90 5877 843 7
NUR 474
Niet het vallen is falen, maar het weigeren om op te staan
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2010 om 23:48
Hoi Gudrun,

Welkom op ons forum. Gezien de datum van de post denk ik dat de poster van dit bericht er wel uit is gekomen
Japans haken komt steeds meer voor. Het is meer de techniek dan dat we begrijpen wat die tekens allemaal betekenen. Gelukkig zijn er ook japanse vertaalschema's (even zoekfunctie gebruiken en dan vind je hele lijsten) in het Nederlands.

Maar jij hebt de hondjes al gemaakt? Ben benieuwd Je kan ze eventueel tonen in de tab "creaties"
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 09:48
Heeft iemand het patroon van het Maltezer leeuwtje voor mij ?

Een kennis van mij is haar Maltezertje verloren, hij was pas 5 maanden. Ik wil voor haar een Bob haken (was zijn naam).

Groetjes Eline.
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 09:52
Heb ik over het hoofd gezien. Deze reactie bedoelde ik die ik niet zag. Zie topic gezocht Maltezertje.

Groetjes Eline.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 10:42
Nog een tip voor alle mensen die graag bepaalde patronen uit een boekje willen maken maar niet het hele boekje willen kopen:

de bibliotheek!!!

Bij ons is het zo dat je boeken kunt bestellen, dus dan liggen ze nog voor je klaar ook. Scheelt weer zoeken. Als een boek niet in de collectie is, kun je een aanschafverzoek doen (!) of het boek uit een andere bibliotheek laten komen... Ik kan de boeken 3 weken lenen. Als ik iets echt graag wil maken, dan heb ik aan die 3 weken echt wel genoeg... Duurt het langer, zou je evt. de betreffende bladzijdes nog onder de scanner/kopieerapparaat kunnen leggen (hebben ze ook in de bibliotheek)...
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 09:05
Een top idee
Thamksssss.
Groetjes Eline.
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 12:37

die snuit haken is niet heel moeilijk...... je gaat om je 5 lossen heen haken..... sluiten met een halve vasten kun je beter wel doen anders gaat de kleur verspringen en das bij 1 kleur niet erg maar die snautzer is in 2 kleuren

steek een kleine markeerring in de 1ste steek van iedere toer, je sluit op het eind ook weer in die steek van de markeerring en je begint met 1 lossen omhoog op de steek van de markeerring en daar maak je ook weer 1 vaste in.... ring ff verplaatsen naar nieuwe toer en dan ....voooooooral doorzetten!!! succes

 

Chantal

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
Hyperster View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2013
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hyperster Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2013 om 12:33
In het midden van het boek staat extra uitleg over het haken van bepaalde delen, en ook van de snuit.
Ik denk dat je daar veel aan hebt, er staan ook een hoop tips in! Smile


Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2013 om 13:02
Ik weet niet of dit nog veel zin heeft. Is topic uit 2011.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2013 om 13:09
Nou Pippie, dat boekje heb ik een tijdje geleden pas gekregen en iets in mij houdt mij tegen om ze te maken omdat het echt voor mij ieniemienie is, maar alle tips over het snuitje is toch welkom? Mensen kunnen er altijd op terug zoeken toch?
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2013 om 13:11
Originally posted by Hyperster Hyperster wrote:

In het midden van het boek staat extra uitleg over het haken van bepaalde delen, en ook van de snuit.
Ik denk dat je daar veel aan hebt, er staan ook een hoop tips in! Smile


 
Ondanks het feit dat dit een oude topic is, kunnen anderen er wel iets aan hebben :-)
toch bedankt voor je bijdrage!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2013 om 13:15
Originally posted by Esther1963 Esther1963 wrote:

Nou Pippie, dat boekje heb ik een tijdje geleden pas gekregen en iets in mij houdt mij tegen om ze te maken omdat het echt voor mij ieniemienie is, maar alle tips over het snuitje is toch welkom? Mensen kunnen er altijd op terug zoeken toch?
 
Hoi Esther,
je kan het ook met dikker garen doen en een grote maat van haakpen, dan is je ontwerp ook iets groter, maar wel makkelijker te maken.
ivm het snuitje: Het is de bedoeling dat je geen rondje maar een ovaal gaat haken. Je haakt dus rondom die 5 lossen, en je meerdert op de koppen van die 5 lossen. Wanneer je in 1 kleur haakt, kan je dit doen zonder het sluiten van de rondes ( spiraalvorm), indien je het in 2 kleuren wilt doen, dan ben je om esthetische redenen beter om wel iedere ronde te sluiten.
 
Mocht je toch nog vragen hebben, altijd welkom :-)
 
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns