Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotensnap er niets van

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
belike View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 14 Mei 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1
Direct Link To This Post Onderwerp: snap er niets van
    Posted: 14 Mei 2007 om 22:06

hoi allemaal

ik had een mooi tasje gezien dat ik graag zelf wil maken,

het probleem is dat ik nooit haak, maar het wel graag zou kunnen !!

heb een patroontje afgehaald, maar er staan veel afkortingen in :

Toer 1: 3 l, haak 3 stk in de 1e v, maar wacht met de laatste omslag en doorhaling en maak na het laatste stk een omslag en haal de draad door alle lusjes op nld (= 1 popcorn), * 2 l, sla 2 v over, 4 stk in de volgende v, maak een popcorn zoals hierboven beschreven door de 4 stk te haken en daarna de laatste doorhaling door alle stk te maken *, herhaal van * - *, eindig met 2 l en 1 hv in het eerste popcorn.
Toer 2: * 1 v in het popcorn, 2 v in het l-boogje*, herhaal van * - *, eindig met 1 hv in de eerste v.
Herhaal toeren 1 en 2.

kan iemand mij een site doorgeven, of wat uitleg zodat ik dit kan ontrafelen??

tanx

groetjes beli

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2007 om 11:53

Hallo Beli,

kijk eens op de volgende site : Jessica-tromp.nl

Hier vind je (bijna) alle haaksteken.

Ik ben al bijna klaar met mijn eerste tasje; moet nog aan één kant het hengsel haken EN nog bloemen op de tas naaien.

Als dit klaar is zet ik de foto bij creaties.

Succes,

Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2007 om 17:01

Toer 1: 3 l, haak 3 stk in de 1e v, snap best als dit er staat dat je er niet uitkom hoor want als je losse haakt heb je geen vaste waar je in verder kan.

Ik doe gewoon wat en lukt het niet jammer maar snap best dat je de moed laat zakken als je dit leest.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2007 om 15:11
Er wordt bedoeld dat je in één vaste vier onafgemaakte stokjes haakt en bij de laatste de draad door allevier haalt. Ik maak dat tasje ook en ik heb in plaats van twee lossen en dan twee vasten overslaan, één losse en in de volgende vaste 4 st gehaakt, dan krijg je een aantal heel bobbelige toeren en het is op die plaats ook wijder. Dat geeft een leuk effect. Ik maak altijd wel een voering van katoen in tasjes, met vakken voor pasjes aan beide kanten. En ik heb maandag op de markt een aantal ritsen van 12, 15 en 18 cm gekocht om tasjes te sluiten. Dus ik kan in alle kleuren, die ik 's zomers draag, tasjes maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2007 om 15:12
Als er geen vasten zijn kun je ze ook niet overslaan sorry
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2007 om 15:50
Je moest het tasje beginnen met een ketting van 18 lossen (ik heb er 25 gedaan) en daarop eerst aan de ene kant en vervolgens aan de andere kant vasten haken, dan een aantal toeren vasten rondom de opzetvasten, waarbij je aan de uiteinden telkens 4 vasten meerdert. Het lijkt eerst een soort kleedje en als je dan stopt met meerderen, wordt het een tasvorm. Dan na een aantal toeren vasten zonder minderen, maak je die popcorns. Die eerste 3 lossen vormen dan het 1e stokje van de 4 stokjes, die je samen moet haken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2007 om 17:50
Bij belile stond dit;Toer 1: 3 l, haak 3 stk in de 1e ven daar keek ik naar, dan begrijp ik dat ze er niet uit komt toch?
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2007 om 18:34
Ja, ik begrijp het probleem. Zelf stort ik me altijd op een nieuw patroon, zonder eerst een proeflapje te maken. Als ik er niet uitkom, haal ik de boel uit en probeer het nog eens. Na drie keer stop ik met dat patroon, als het te moeilijk voor me is. Lukt het wel,dan meet ik na een centimeter of tien of de maat juist is, anders weer opnieuw beginnen. Jammer is wel dat je dan geen lappen- deken van proeflapjes kunt maken.

Er had in dat patroon moeten staan: Haak op een ketting van vasten: Toer 1: 3 lossen (=eerste stokje) enz.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2007 om 11:13

Lastig he als je maar net kunt haken?

Ik tob ook altijd eerst van alles aan elkaar maar dat kun je doen als je kunt haken nietwaar?

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2007 om 19:18
Waarom wordt haken en breien niet meer op school geleerd? Het schijnt dat je van het lezen van patronen wiskundig inzicht krijgt (nooit bij mezelf gemerkt) dat is toch mooi meegenomen? Mijn dochter heeft MDGO Mode en Kleding gedaan, nooit maar een steekje hoeven haken of breien. Op de IHNO wel, toen moest moeders een slang breien en een kikker haken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2007 om 20:10

Vind dat ook erg jammer, ik heb vroeger wel haken en breien geleerd op school tijdens handwerkles.

Mijn kinderen leren dat nu niet meer, op de vrije school schijnen de kinderen nog wel handwerklessen (zelf spinnen) te krijgen.

odette
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 734
Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2007 om 14:17

Kijk, gelukkig weer een paar voorstanders gevonden.
Wij (als handwerkmoeders op een lagere school) vinden ook dat de kinderen de basis van haken, breien, weven, borduren, naaien en textiel bewerken, gewoon moeten leren. Kan later altijd van pas komen. En zo leren ze ook een nuttige vrijetijds besteding aan.

Groetjes Cormout
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2007 om 20:48
Gebeurde dat maar op alle lagere scholen. Vooral voor kinderen die niet zo goed kunnen leren, is het een enorme opsteker, als ze creatief bezig kunnen zijn.
Leren ze ook zingen of muziek maken op basisscholen? Het klinkt in onze krant soms alsof ze helemaal niets meer leren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns