Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHaakboek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Onderwerp: Haakboek
    Posted: 15 Juni 2007 om 20:00
Ik heb onlangs bij de Witte Boekhandel dit boek gehaald (dat ook via deze site te bestellen is, voor de zelfde prijs) en het is súperleuk.



Ik maak graag gehaakte patchwork dekentjes (van poppenbed tot tweepersoons), maar eigenlijk altijd dezelfde twee, drie patroontjes. Met dit boek ging er werkelijk een wereld voor me open. Aanrader voor wie van vierkantjes haken houdt.

En ja, ik maak ze natuurlijk ook weer met cadeaulint; acht vierkanten is een flinke tas, en zó klaar. je moet hem dan alleen wel voeren, dat wel.
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 21:03
ja, zo een plaid, geweldig is dat! Ooit zal ik dat ook gemaakt hebben *toekomstdroom*
Ik heb het boek ookal zien staan. Was aan het twijfelen of ik het zou kopen

Hoe lang werk jij ongeveer aan zo een plaid voor 2-persoonsbed?
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 22:21
Dat ligt er aan hoe veel tijd ik heb, en hoe gedreven ik ben. Van een paar weken tot soms wel een jaar. Altijd tussendoor. Het voordeel van een plaid is dat je gewoon overal een paar bolletjes mee naar toe kunt nemen en een paar vierkantjes haken in de bus, de auto, bij de koffie, tijdens vergaderingen, waar dan ook. Alleen voor het aan elkaar zetten moet je even een avondje uittrekken, want dan wordt het snel groter. En het ligt natuurlijk ook aan of je vierkanten van 15 x 15 haakt met naald 4 (zoals alle modellen in dat boek) of van 5x5 op naald 1 1/2. (Dan ben je wel effe zoet denk ik). 
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2007 om 09:29
hihi! dit boek blijft maar voorbij komen hier! (heb er zelf ook al veel uit gemaakt!)
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2007 om 18:13

Ik heb het toevallig ook afgelopen donderdag gekocht bij de Slegte in Den Haag. Ben benieuwd of ik interessante ideetjes zie langskomen.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2007 om 19:46

Wat staat er zoal in ??

ik heb nl. oude libelle haaksteken  en nog een met allerlei steken,veel gebruikt voor patchworkdekentjes voor een weeshuis in roemenie,maar als hier meer instaat is het de moeite waard om te kopen, Ben bijna jarig vast een leuk cadeautje

Groetjes Corry

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2007 om 19:55
In dit boek staan iets meer dan 200 (!) verschillende haakvierkanten, die bij gebruik vanhezelfde garen en dezelfde naald ALLEMAAL PRECIES EVENGROOT uitvallen. (15x15 bij naald 4) . En dat is denk ik ook meteen het unieke aan dit boek. Dat houdt dus in dat je met een x aantal kleuren, alle mogelijke vierkanten kunt uitzoeken voor een mooie lap, en in het boek staan daar ook nog tips en ideeen voor.

Ik zit te denken om met iets van 6 bijpassende kleuren, ze ALLEMAAL te haken, en zo een enorme sprei met niet één vierkantje hetzelfde te haken. Lijkt me gaaf.
(dat wordt dan wel een lap van pakweg 2 bij 2 1/2 meter, maar allee. )

Alleen al om te kijken is het een feest. Wat dat betreft, is het als cadeautje zéker geschikt voor je verlanglijstje.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2007 om 21:31

bij creaties staat er een tas van mij tussen uit dit boek: het paars/roze... Maar heb er al veel uit dit boek gemaakt... Webachtig kant, heet ie geloof ik... 8 vierkanten, en je hebt een tas...

Mijn favoriet op nummer 2: de wilg...

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 10:48

Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:


(dat wordt dan wel een lap van pakweg 2 bij 2 1/2 meter, maar allee. )
 

Op mij bed ligt een gehaakt sprei (ook van vierkantjes) van 2,50m bij 2,30m. Heeft mij moeder voor mij gehaakt (toen dacht ik nl dat ik zelf niet kon haken). De kinderen hebben ook op hun bed zo een sprei maar dan een 1 persoon uitvoering.

Dus die grote maat kan je makkelijk kwijt op een ruim 2 persoons bed.

Lijkt me inderdaad een erg leuk boek, heb er al een aantal keer mee in mij handen gestaan, misschien ga ik hem binnenkort toch maar eens kopen.

odette
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2007 om 09:54

En van de week heb ik het boek gekregen. Voor mijn verjaardag van een vriendin. Ik mocht kiezen wat ik wilde; of iets lekkers voor in bad/onder de douche of een boek of zo. Nou toen wist ik het wel.

Het is inderdaad een vreselijk leuk boek, wat een patroontje. Wist niet eens dat er zoveel verschillende vierkantjes bestonden

odette
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2007 om 08:32

Erg leuk boek, ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen, en kreeg meteen het gevoel , een deken te maken,maar wacht daar toch maar even mee.

groetjes Corry

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2007 om 09:10
Originally posted by breioma breioma wrote:

Erg leuk boek, ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen, en kreeg meteen het gevoel , een deken te maken,maar wacht daar toch maar even mee.

groetjes Corry

dekentje voor Myrthe?  of voor de pop, is nog sneller klaar, hihi! ik denk dat ik een poncho ga maken voor de pop met dunne katoen...

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2007 om 14:05
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

Originally posted by breioma breioma wrote:

Erg leuk boek, ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen, en kreeg meteen het gevoel , een deken te maken,maar wacht daar toch maar even mee.

groetjes Corry

dekentje voor Myrthe?  of voor de pop, is nog sneller klaar, hihi! ik denk dat ik een poncho ga maken voor de pop met dunne katoen...Myrthe heeft slechts drie dekentjes,dus wie weet en anders over een paar jaar voor de pop,kan ik nu natuurlijk wel beginnen,corry

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns