Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

welk wol of garen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Milenka View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 November 2010
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Milenka Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: welk wol of garen?
    Posted: 16 November 2010 om 21:33

Ik ben net begonnen met haken en ik vind het erg leuk. Nu wil ik verder en wat verschillende kleurtjes, maar welk wol of garen kan ik het beste kopen bestellen? Ik kan hier op de site al uit verschillende garen kiezen....wie kan mij hiermee helpen?

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 00:07
Dat ligt geheel aan wat je wil gaan maken. Is het voor een kleding stuk of een knuffel etc.
Back to Top
Milenka View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 November 2010
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Milenka Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 05:48
Ik heb het nodig voor knuffeltjes.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 08:54

catania is heel fijn om mee te werken vind ik

er is al eens vaker om gevraagd dat kun je opzoeken bij zoeken

succes

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Milenka View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 November 2010
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Milenka Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 09:31
Ik had wel al rond gekeken maar kon het niet vinden. Toch bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 09:43
Ik geef ook de voorkeur aan Catania, haakt soepel en heeft prachtige mooie kleuren (2 verschillende diktes).
Ik heb al enkele keren geprobeerd met acryl maar heb het telkens opgegeven. Bij het ene merk is het garen te slap, haakt lastig, en bij het andere merk is het dan weer te stug, waardoor je je vingers openhaalt. Bovendien zijn de kleuren doffer dan bij deze katoen.
Je betaalt iets meer maar het resultaat is veel mooier.
Back to Top
Milenka View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 November 2010
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Milenka Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 10:58
En kan ik dan het beste de fijne nemen of de normale dikte?
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chrisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 11:32

dat kan je zelf kiezen, bij de dunnere versie is je knuffel gewoon iets kleiner... Je kan een zelfde patroon bijvoorbeeld in de dunne en de dikke versie maken, en dan heb je twee verschillende in grootte. Wat misschien wel een goede tip is, is dat je steeds dezelfde dikte kiest na het uitproberen wat je het "leukste" om te werken vindt. Dan krijg je op den duur restjes die je weer makkelijk met elkaar kan combineren voor een klein knuffeltje of zo.

Het is gewoon een kwestie van wat jij het prettigste haken  Zelf vind ik de dunnere versie het prettigst, maar dat is dus eigen ervaring... Ik haak knuffels meestal ook iets vaster (als ze opgeven dikte 2,5 tot 3 neem ik 2,5) omat je ze dan mooier kan opvullen en de vulling er niet door piept!

veel succes!

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 21:36
Als beginner is misschien een dikkere draad fijner om mee te beginnen. Catania is een super goed draadje voor knuffels.
Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 684
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 21:38
Ik werk ook graag met Catania (niet de Fine). Verder vind ik Puppets en Algarve ook erg fijn.
Back to Top
1gul View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 December 2008
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 290
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer 1gul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 22:33
Catania is perfect... Een aanrader...
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 23:18
Ik gebruik altijd de dikkere voor mijn knuffels. Onlangs heb ik ook enkele bolletjes dunnere aangeschaft om die piepkleine sleutelhangers te maken (nog niet verbruikt).

Ik haak zo vast dat ik voor de dikkere zelfs een 3,5 gebruik en je ziet de vulling er nog niet door
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2010 om 13:57
Zelf haak ik heel graag met Saskia van de Wibra.
Back to Top
Annemaries View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 Januari 2010
Status: Offline
Points: 311
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annemaries Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2010 om 09:27
Ik haak altijd met Drops Paris. Erg fijn! Het verschil met Catania is volgens mij dat het niet glanst en dat het iets dikker is.
Annemariesbreiblog.blogspot.com
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns