Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenolifantenoren

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mniek View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 Januari 2006
Status: Offline
Points: 2
Direct Link To This Post Onderwerp: olifantenoren
    Posted: 08 Januari 2006 om 10:52

Hallo,

Voor mijn zoontje heb ik een olifantenpak voor carnaval gemaakt en het is (vind ik zelf) erg leuk geworden. Natuurlijk ook omdat hij het geweldig vind om het te dragen.

Nadat ik het gemaakt heb, heb ik het nog even gewassen om van alle pluisjes en draadjes af te zijn, zodat hij deze niet in zijn mondje krijgt. Alleen na het wassen hangen de oren helemaal slap. Van achteren lijkt het net een haas, en van voren een droevige olifant.

Hoe kan ik er voor zorgen dat deze oren weer rechtop gaan staan? Moet ik deze stijven? In tegenstelling tot op de foto van de Burda,( http://www.burdamode.com/images/repos/1/000/001/146/00000114 6340) heb ik geen fleece maar van dat berenstof gebruikt. Kunnen jullie me helpen?

groeten, Mniek

Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2006 om 12:52

Hoi Mniek, heel erg leuk is ie, zeg.

Het zal wel leuk staan. Maar kan je die oren ook nog eraf halen, en dan als het kan een stukje lostornen en omkeren. Zodat je er misschien dikke ( plak)vlieseline, misschien aslan? verkrijgbaar bij hobbyzaken.

(of iets dergelijks)

in kan maken. Zodat het steviger word. Tis maar een idee hoor.

Maar leuk is ie wel. groetjes irene.

 

Back to Top
mniek View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 Januari 2006
Status: Offline
Points: 2
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2006 om 20:39
Originally posted by amandel amandel wrote:

Hoi Mniek, heel erg leuk is ie, zeg.

Het zal wel leuk staan. Maar kan je die oren ook nog eraf halen, en dan als het kan een stukje lostornen en omkeren. Zodat je er misschien dikke ( plak)vlieseline, misschien aslan? verkrijgbaar bij hobbyzaken.

(of iets dergelijks)

in kan maken. Zodat het steviger word. Tis maar een idee hoor.

Maar leuk is ie wel. groetjes irene.

 

Hoi Irene,

Het is mogelijk, maar dan moet ik eerst de hele voering los gaan halen. Ik heb er al vlieseline inzitten, maar waarschijnlijk niet stevig genoeg. Ik dacht dat het misschien ook mogelijk is om iets van ijzerdraad in te duwen, dat ik maar een heel klein stukje los hoef te halen, maar hoe houdt dit zich in de was?

Om teleurstelling te voorkomen dat hij de muts met de carnaval niet op wil, laat ik hem de muts zo vaak dragen als hij wil en zal dus nog wel eens regelmatig gewassen worden, want de slagtanden gaan in zijn mondje, en de slurf daar gaat natuurlijk ook nog het nodige over heen.

groeten, Monique

Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2006 om 16:04

Hallo Monique, ja misschien een dun RVS ijzerdraad van 2mm.

(geen gewoon ijzerdraad dit roest)

erin  buigen, en op de hoeken hier en daar vast steken, anders blijft het ook niet op zijn plaats,

 en die door een kleine opening naar binnen brengen.  Zou je kunnen proberen. En rvs kan je wel laten zitten, dit roest niet in de was. zo vaak zal het ook niet gewassen moeten worden. Of hij moet het zo leuk vinden natuurlijk.

Maar ik denk dat, dat inbrengen van ijzerdraad, ook niet mee valt.

Ik hoop, dat het je lukt, tis toch veel werk om zo,n leuk pak te maken.

groetjes irene.

 

 

 

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.360 seconden.
Lang Yarns