Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

’warmetruiendag’

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 17 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 109
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer speets Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ’warmetruiendag’
    Posted: 30 Januari 2011 om 18:14
Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 684
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2011 om 19:10
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2011 om 22:16
Leuk initiatief. Ik probeer het hier ook vaak. Gewoon even lekker mijn plaidje om en de verwarming laag houden. Net sprong de kachel nog even aan maar we hebben hem snel uitgezet. We gaan zo naar bed en het is zonde om dan nog het huis warm te stoken. Manuel doe ik nog wel eens een dubbele romper aan. Een met korte en een met lange mouwen. Dan heeft hij het niet snel koud als hij een wat dunner t-shirt aan heeft. Naast het feit dat het goed is voor de natuur is het ook heel goed voor onze portemonee. Enne achter de computer vandaan en even wat schoon maken is ook een prima alternatief. Krijgen jullie het nu ook zo koud van een poosje surfen?
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2743
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2011 om 08:11

Hihi ik doe toch een beetje mee hoor al is het precies the other way around, ik zit hier bij 41 graden (gisteren ook al) kan er best redelijk goed tegen maar ik heb geen airco aan. Dus toch ook energie aan het sparen.

Groetjes, Lidia

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2011 om 09:11
Overdag staat hier de verwarming altijd laag, pas als ik klaar ben met alles en rustig ga zitten gaat hij een beetje aan. En 's avonds als man en dochter thuis zijn, gaat hij wel wat hoger.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2011 om 09:13
Ja Lidia stuur eens wat warmte naar ons het is hier terug aan het vriezenmaar de verwarming staat hier maar op 18 graden
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2011 om 02:09
Nou sorry dames maar hier is het altijd lekker warm, als ik ergens een hekel aan heb is het aan kou in huis, misschien niet zo milieu bewust en niet goed voor je portemonnee maar ik kan echt niet tegen kou. Ik word er stram en stijf van en alles doet pijn, ik moet er toch niet aan denken om de verwarming op 18 graden te zetten, brrrr. Dus hier lekker het kacheltje aan en ook nog mijn elektrische deken. Erg ben ik he.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 17 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 109
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer speets Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2011 om 14:16
De bedoeling van deze dag is dus absoluut NIET dat je stram en stijf van de kou wordt, maar dat je voldoende kleren aantrekt! Lekkere warme, eventueel zelfgebreide (wollen) truien en (enkellange) vesten

Opdat er voor onze achter-/klein-/kinderen ook nog wat overblijft van al het moois en fijns op deze aardbol, die wij in hoog tempo aan het ver en uitputten zijn .

Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2011 om 14:40
De temperatuur kan ook per huis enorm verschillen. Hier staat hij wel eens op 17 terwijl het heerlijk warm is. Bij sommigen anderen in huis moet hij wel eens op 22 gezet worden en wordt het maar nauwelijk warm. Scheelt per ketel, per termostaat, per plek waar de termostaat hangt en per huis denk ik. Met dit weer gaat hij vaak op 19. En dan is het prima hier. Zeker overdag. (ligt trouwens niet aan onze nieuwe ketel. Hij is bijna net zo oud als ik. En ik vind het zo'n dapper ding. Hij blijft het maar doen. Terwijl de monteur zo'n 5 jaar geleden al beweerde dat hij de winter niet meer zou halen. Ik ben echt trots op onze trouwe ketel) 
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2011 om 10:14

Goed initiatief! Ik probeer daar zelf elke dag op te letten hoor, maar 'k heb nog een klein jongetje hier rondkruipen en die mag het natuurlijk niet koud hebben hè.

Voor mezelf en voor m'n dochter afgelopen maand een heerlijk warme trui gebreid, dus we zullen het niet koud hebben.

Lidia2 hoe is het in Australie? Ik hoor zulke enge berichten, maar jij woont misschien aan de andere kant?

Groetjes Lmarina

 

 

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2011 om 16:34

Tja en toen zat ik hier. Met heel veel lange gehaakte kettingen. Of juf Clara die aan elkaar wil haken? Natuurlijk. De kinderen van groep vijf hebben geprobeerd om mee te doen met het haken van de langste sjaal. Alleen is haken voor kinderen van groep vijf nog wel een beetje moeilijk. Dus hebben ze de hele bol opgehaakt in kettingsteek. Ze waren razend enthousiast. Vonden het geweldig. Sommigen hebben zelfs twee bollen opgehaakt. En ik vind het eigenlijk dan wel mijn plicht om de kinderen te laten zien hoe leuk haken is. En wat je er allemaal mee kunt doen. Maar het wordt wel een ingewikkelde klus denk ik. Iemand nog tips?

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns