Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops 19-6 Babydeken met waaierpatroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 458
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops 19-6 Babydeken met waaierpatroon
    Posted: 24 Februari 2011 om 11:17

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum. Zit reeds geruime tijd in zwangerschapsverlof en verveel me steendood. Heb het dus in mijn kop gekregen om te haken. Eerst alle steken zitten oefenen, vorige week een mutsje gemaakt, nu aan een deken begonnen.

Alles is goed gegaan met de binnenkant van het deken, maar nu met de rand zit ik vast. Toer 1 en 2 gingen nog vlotjes (ziet er trouwens wel mooi uit met die waaiers), maar nu moet ik toer 3 gaan doen en ik snap er niets van. Welke l-lussen? Ik heb toch allemaal stokjes gemaakt in de vorige toer? (Oké, afgewisseld met hier en daar een losse steek, maar zeker geen l-lussen).

Dit is wat het patroon zegt:

TOER 2: 1 hv in de eerste l-lus in de hoek, 3 l, 1 stk in dezelfde l-lus, 1 l, 2 stk in dezelfde l-lus, * 1 stk in de volgende v, 2 stk en 1 l en 2 stk in de volgende l-lus in de hoek *, herhaal van *-* nog een keer (= 3 ”waaiers” in de hoek), * 1 stk in de volgende l-lus, 3 stk en 1 l en 3 stk in de volgende l-lus *, herhaal van *-* tot er 1 l-lus voor de 3 lussen in de hoek over is, 1 stk in deze lus, 2 stk en 1 l en 2 stk in de eerste l-lus in de hoek, 1 stk in de volgende v, 2 stk en 1 l en 2 stk in de volgende l-lus in de hoek, 1 stk in de volgende v, 2 stk en 1 l en 2 stk in laatste l-lus in de hoek (er zijn nu 3 waaiers in de hoek), 1 stk in de volgende l-lus, 3 stk en 1 l en 3 stk in de volgende l-lus, ga verder op dezelfde manier rond de hele deken en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.

TOER 3 en 4: Haak hv tot het begin van de eerste l-lus (= l-lus tussen de 4 stk), 3 l, 2 stk in dezelfde l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus, * 1 stk in het stk van de vorige toer, 3 stk en 1 l en 3 stk in de volgende l-lus *, herhaal van *-* en eindig met 1 stk in het laatste stk en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.

Toer 2 is af, moet nu toer 3 doen. Kan iemand me uitleggen wat ze bedoelen met die "l-lus tussen de 4 stk"?

Alvast bedankt!

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2011 om 13:41

Het grappige is dat je toer 1 en 2 al gedaan hebt en ze in toer 2 ook spreken over de l-lus

Je hebt in de vorige toer 2 stokjes, 1 losse, 2 stokjes gehaakt en de l-lus tussen de 4 stokjes is dus de LOSSE tussen die 2 x 2 stokjes.

Weet je ik vind het soms ook zo omslachtig, wanneer gaat er gewoon iemand haak- en breipatronen in Jip en Janneke taal maken???  

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 458
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2011 om 14:09

Aaah, oké! Bedankt!!

Ik dacht dus dat een l-lus uit meerdere lossen moest bestaan en zag dus écht niet waar ik dat gemist had

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2011 om 19:30
ja in plaats van dat ze dat inderdaad gewoon de losse
ruimte noemen tussen de 2x2 stokjes, dan begrijpt iedereen
het.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns