Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Verzameling granny squares

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2011 om 15:12

Omdat de draad zo mooi blijft van Catania vind ik het zo'n fijn middel. ALs je knuffels haakt met vasten, dan wordt het wel een beetje stug. En voor breiwerk vind ik het ook heerlijk werken...

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2011 om 16:21
ja daar vreesde ik wel voor eigenlijk , maar dan maken we er wel iets anders van 
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 17:23

Irish Rose van Ferosa Harold

Deze square komt van Ravelry en is ontworpen door Ferosa Harold. Ik heb dit vierkantje veel kleiner gemaakt en het patroon aangepast.

 

 

Kleur A

1)    Haak een ketting van 6 l en sluit met hv. In de ring 16 v. maken.

2)   4 l, *sla een v. over uit toer 1, hv in volgende v. van toer 1, 3 l, herhaal vanaf * en sluit met hv. (Er zijn nu 8 v en 8 3-l. boogjes)

3)   Maak in elke 3 l. boog: 1v- 1 h.stk – 1 stk – 1 h.stk – 1v. Sluit de toer met hv. Je hebt nu 8 kleine bloemblaadjes gevuld.

4)   Werk achter de blaadjes. Maak een v. om de v. uit toer 2, *4 l, v. om volgende v. uit toer 2, herhaal vanaf * en sluit met hv. (er zijn nu 8 4-l. bogen)

5)   In elke 4 l. boog: 1 v – 1 h.stk – 3 stk – 1 h.stk – 1 v. Sluit de toer met hv. Je hebt nu opnieuw 8 bloemblaadjes gevuld.

6)   Werk achter de blaadjes. Maak een v. om de v. uit toer 4, * 5 l, v. om volgende v. uit toer 4, herhaal vanaf * en sluit met hv.

7)   In elke 5 l. boog: 1 v – 1 h.stk – 4 stk – 1 h.stk – 1 v. Sluit de toer met hv. Je hebt nu wederom 8 bloemblaadjes gevuld.

8)   Werk achter de blaadjes. Maak een v. om de v. uit toer 6, * 6 l, v. om volgende v. uit toer 6, herhaal vanaf * en sluit met hv.

9)   In elke 6 l. boog: 1 v – 1 h.stk – 5 stk – 1 h.stk – 1 v. Sluit de toer met hv. Je hebt nu voor het laatst 8 bloemblaadjes gevuld.

Kleur B

10) Begin met een reliëfstokje achter om een v. uit toer 8, 7 l, *1 reliëfstokje achter om de volgende v. uit toer 8, 7 l, herhaal vanaf * en sluit met hv. (er zijn nu 8 7-l. bogen en 8 stk)

11)  *Haak 3 stk (1e stk= 3 l), 2 l, 3 stk in één en dezelfde 7-l boog (dit is de hoek), 2 l, in de volgende 7-l. boog haak je 1 stk – 2 l – 1 stk – 2 l, herhaal vanaf * en sluit met hv. (je hebt nu 4 hoeken en daartussen nog 2 stokjes afgewisseld met 2 l.)

12) Ga met hv naar de hoekruimte; 3 stk – 2 l – 3 stk. *Nu 2 l, 1 stk op het laatste stokje van de hoek uit toer 11,, 2 stk in de volgende 2 l. ruimte, 1 stk op het stk uit toer 11, 2 l, weer een stk op het volgende stk uit toer 11, 2 stk in de volgende 2 l. ruimte,1 stk op het 1e stk van de hoek en maak dan weer een hoek. Herhaal vanaf * en sluit met hv.

13) In elke hoekruimte: 3 stk – 2 l – 3 stk. *Dan 2 l, 4 stk (waarbij je het 1e stk op het laatste stk van de hoek uit toer 12 maakt, 2 stk in de l. ruimte en het 4e stk op het eerstvolgende stk na de l. ruimte van toer 12), 2 l, weer 4 stk, 2 l, weer 4 stk, 2 l en dan maak je weer een hoek. Herhaal vanaf *, kijk goed naar de foto waar je de 4 stk moet haken. Sluit met hv.

Kleur C

14) Als toer 13, maar i.p.v. stk haak je nu h.stk. Knip de draad door en hecht af.

 

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 18:25
Even ee n vraagje
zijn al deze beschreven patroontjes nu al voor het deken?
Nog een vraagje,
kennen jullie de draad Capri van katia?
Ook 125m
ik denk dat deze heel vergelijkbaar is met de Catania.
Hij is iets minder duur.
Heeft iemand er ervaring mee
groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 20:41
ZO MOOI ALLEMAAL
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 10:09

Deze link mag in dit topic niet ontbreken... 

https://picasaweb.google.com/sewingirl98/200CROCHETBLOCKS02#

Wel allemaal in het engels, maar als je hulp nodig hebt dan hoor ik het graag!

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 10:44
@ Inge, nog niet speciaal, maar ik denk dat er wel wat vierkantjes van Elizabeth gebruikt zullen gaan worden!
Back to Top
Catherine13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 29 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Catherine13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 12:25
 Linda, je mag best vermelden dat het patroon van de medaillon granny square op www.blijmetdraadjes.nl staat en dat de foto daar ook vandaan komt. Is wel zo netjes om dat in je berichtje er bij te zetten.
Groetjes, Catherine.
Back to Top
Catherine13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 29 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Catherine13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 13:39
Originally posted by linda1959 linda1959 wrote:

Medaillon granny square

ronde granny square

Deze granny square heb ik met Catania katoen gehaakt met haaknaald 3 mm. De doorsnee is ong. 10 cm.

Afkortingen:
l. = losse(n)
h.v. = halve vaste(n)
v. = vaste(n)
st. = stokje(s)
volg. = volgende

Zet 3 l. op.
1e toer: 19 st. in de 1e l. haken. Sluit de toer af met 1 h.v. in de 3e beginlosse.

2e toer: In deze toer in de achterste lussen insteken.
1 l, 1 v. in dezelfde steek als de h.v, 3 l, *1 st. in het volgende st, 1 l.* Tussen ** herhalen tot het eind van de toer. Je hebt nu 19 1-lossebogen. Sluit de toer met een h.v. in de 2e beginlosse. Dit is de 20e 1-losseboog.

3e toer: 1 h.v. in de volg. 1-losseboog, (1 l, 1 v, 2 l, 1 st.) in dezelfde losseboog, 2 st. in elke volg. 1-losseboog. Sluit de toer met een h.v. in de 2e beginlosse.

4e toer: In deze toer in de achterste lussen insteken.
1 l, 1 v. in dezelfde steek als de h.v. *4 l, sla 1 st. over, 1 v. in het volg. st.* Tussen ** 19x herhalen, 4 l. Sluit de toer met een h.v. in de 2e beginlosse. (20 x 4-lossenbogen)

5e toer: 1 h.v. in de 4-lossenboog, (1 l, 1 v, 2 l, 1 st.) in dezelfde 4-lossenboog, 1 l, *3 st. in de volg. 4-lossenboog, 1 l.*  Tussen ** 19x herhalen, 1 st. in de eerste 4-lossenboog, 1 h.v. in de 2e beginlosse.

Veel haakplezier, Catherine.


dit is mijn bijdrage Elizabeth. w.g. Linda.

Het patroon en de tekst is van Catherine en is te vinden op www.blijmetdraadjes.nl.



Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 14:14
Catherine , ik heb je al via een pm de uitleg gegeven van dit patroontje .Ik zal het hier ook nog eens doen .

Ik ben een beginnende haakster en heb vele patroontjes van het internet genomen en opgeslagen . Niet wetende waar of van wie ik ze vandaan heb . Ik sla  gewoon op wat ik mooi vind en zeker als ik er in het ned vind .
omdat Elizabeth vroeg naar patroontjes dacht ik dat ik er goed aan deed om deze te delen . Ik wist niet van wie ze waren Catherine . Ik deed dit gewoon om te helpen , ik heb er wel aan toegevoegd dat het mijn bijdrage was maar dat dit patroon niet van MIJN hand was .
Maar ik heb men les geleerd en zal zeker hier nooit meer iets opzetten

bij deze nogmaals sorry Catherine


groetjes linda
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Catherine13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 29 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Catherine13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 15:22
 Hoi Linda,

Ik heb je een pm gestuurd en uitgelegd waarom het een goede gewoonte is om de weblog of website te vermelden waar je een patroon van af gehaald hebt om dat met anderen te delen. Het geeft niks als je fouten maakt, daar leer je van en ik weet zeker dat het een volgende keer gewoon goed gaat. Niet in paniek raken, dat hoeft écht niet. Gewoon hier lekker blijven reageren en genieten van alle berichtjes.
Blijf lekker patroontjes van het internet verzamelen, net als alle andere enthousiaste haaksters ,( waar ik ook bij hoor ) en net als ik op een dag verzuchten dat je zoveel patroontjes hebt dat je ze van zijn leven lang nooit allemaal zal kunnen maken. Geeft niks, hebben jij en ik en al die anderen alvast de lol van het genieten van al die leuke patroontjes gehad. Ja toch?
Ik hoop nog heel veel reacties van jou hier op het forum te zullen lezen.
Groetjes, Catherine.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns