Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

scherpe breinaalden

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
corrie63 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer corrie63 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: scherpe breinaalden
    Posted: 23 Maart 2011 om 13:30
hallo ik heb breinaalden en de punt is scherp hoe kan ik deze wat minder scherp krijgen corrie63
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 13:57
even met een stukje schuurpapier als het houten zijn.
maar vergeet niet dat een goeie punt wel heel nuttig kan zijn.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
corrie61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer corrie61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 22:50

Originally posted by IngeDeV IngeDeV wrote:

even met een stukje schuurpapier als het houten zijn.
maar vergeet niet dat een goeie punt wel heel nuttig kan zijn.
Groetjes IngeDeV

 

corrie61 nee het zijn metalen endie steken in de wol

c houtenbos
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 09:35

  

dat probleem heb ik ook, in de wol en in mijn vingers

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 09:43
Ik zou die vraag eerst in de wolwinkel stellen en als die het niet weten in de gereedschappenwinkel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Scotland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 11:43
meteen metaalvijl schuren ?
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 12:35

Ik heb hier ook een paar van die naalden liggen... Ik baal er van, gelukkig komen ze uit de kringloop en binnenkort gaan ze dus met dezelfde gang weer lekker terug. Advies; gewoon andere breinaalden kopen!

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 15:17
Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar die scherpe uiteinden is meestal wat goedkope breinaalden (haaknaalden ook trouwens) kenmerkt. Ik heb dan ook allang afgeleerd te proberen met die goedkope rommel te werken ; het is tenslotte handwerk, dus daar heb je ook gewoon goed gereedschap bij nodig. En ZO duur is het nu ook weer niet.

Je kunt ze wel proberen bij te vijlen, maar dan zijn ze weer ruw of gaan in de wol haken. Gewoon gebruiken om te zien of de cake gaar is of marshmellows aan te roosteren, en voor je breiwerk een paar goede naalden aanschaffen. Het plezier is het meer dan waard.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 15:21
Ja onhandelbare breinaalden kun je voor allerlei klusjes gebruiken. Ik maak er het rooster van de wasdroger mee schoon. We hebben er een vuilnisbakdeksel mee gerepareerd, toen er pennetjes waren afgebroken. In cake of aardappels prikken. Je kunt ze warm maken en buigen tot een haakje om onbereikbare dingen te pakken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns