Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Uitleg kussen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mamavan4 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamavan4 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Uitleg kussen?
    Posted: 29 April 2011 om 10:48
Ik wil graag kussens maken met een gehaakte voorkant en een leuk katoentje aan de achterkant maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat in elkaar moet zetten...

Is er hier toevallig iemand die dat weleens gedaan heeft en dat uit kan leggen?
Met een linkje ben ik ook heel erg blij! Mag ook in het Engels!

Voordat ik nou zelf ga uitproberen en straks mijn mooie gehaakte lapjes verknoei... Ik ben al 3 dagen aan het Googlen en dacht toen ineens aan jullie.
Dusse... Help?!
Lieve groetjes,
Sandra

http://sandrasfier.blogspot.com
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 10:53
Misschien dat als je een katoentje neemt dat wat groter is dan het kussen (heel iets maar, zodat de afwerkrand straks net naar binnen valt), en dan even zigzaggen/locken. En dan de goede kanten op elkaar en dan met de hand met kleine steekjes heel lang prutsen tot het goed zit? Of je maakt een kussenhoesje (kan met rits) voor het hele kussen, waar je met heel kleine steekjes de gehaakte kant op zet. Zou ik alleen wel een effen stofje nemen, want anders zie je dat wel door je haakwerk heen waarschijnlijk..
Back to Top
Mamavan4 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamavan4 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 10:55
Ja, het is wel de bedoeling dat het een echt kussentje wordt waar dan de gehaakte voorkant bovenop komt, zeg maar...
Maar ja, heel voorzichtig met hand vast zetten, lijkt me niet zo stevig eigenlijk?
Bij mij in huis worden dingen wel altijd echt gebruikt! Het is niet voor de sier...
Lieve groetjes,
Sandra

http://sandrasfier.blogspot.com
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2571
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 11:02
Hoi Sandra, heb eens even bij m'n patronen gekeken maar die hebben helaas allemaal een gehaakte achterkant. Misschien kun je HIER een patroon vinden waar wel een uitleg bij staat die jij zoekt.
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 11:22
Wat ik zel eigenlijk doe, is zowel de voor-als achterkant van een kussen haken en die aan elkaar zetten met een vulkussen er tussen. Heb je ook nog eens twee mooie kanten om uit te kiezen. Gewoon eerst twee lappen haken, en dan aan elkaar haken en voor de laatste kant het kussen er in schuiven. Appeltje eitje.





(Voor- en achterkant van eén en hetzelfde kussen, met een paars satijnen kussentje (Zeeman) er in.

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Hestia View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 April 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hestia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 11:23
Ik heb ook twee kussentjes gehaakt met een katoenen
achterkantje. Ik heb ze op de naaimachine van een vriendin
aan elkaar genaaid. Dit wordt het mooiste als je om je
voorkant een rand haakt, omdat je natuurlijk altijd wat
naar binnen moet vouwen voor het naaien. Als je meteen je
voorkantje naait, valt een deel weg, dat is eigenlijk
zonde. Dus je kan het beste je voorkantje iets te klein
maken en er dan een rand omheen haken, dat geeft het beste
resultaat.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 11:39
Ik haak ook altijd twee lappen eigenlijk. Kan ik van twee patroontjes genieten en nog eens afwisselen...
Back to Top
Mamavan4 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamavan4 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 13:39
Ja, aan twee kanten je haaksels pronken is natuurlijk ook leuk. Maar die techniek ken ik al...
Ik wil altijd zo graag iets nieuws proberen!

En ik heb nog bergen van die leuke lapjes katoen liggen...

Volgende week hebben de kinderen vakantie dus misschien heb ik dan eens wat tijd over om met de naaimachine te spelen...
En dan gelijk maar stap-voor-stap foto's maken voor mijn blog, als ik dan toch al bezig ben is dat een kleine moeite!

En tot die tijd ga ik die link uitpluizen. Jee, wat véél ideeën voor kussentjes zeg...
Lieve groetjes,
Sandra

http://sandrasfier.blogspot.com
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns