Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Webwinkeltje starten

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Webwinkeltje starten
    Posted: 26 Juli 2011 om 21:07
Ik wil misschien in het najaar een webwinkeltje starten om mijn gehaakte creaties te verkopen. Het gaat mij niet om er veel mee te verdienen, maar het zou mooi zijn als ik de kosten van de garens er uit zou kunnen halen. Wie heeft er tips, wat mag wel en wat mag niet? Als ik iets maak waarvan het patroon van internet of uit een boek komt, mag ik dat erop zetten? Of moet het net iets anders zijn? En via welke site kan ik mijn webwinkeltje het beste beheren? Ik kan zelf geen websites bouwen.
Groet,

Yobsje
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 08:21
Als je iets maakt van een patroon dat je hebt gekregen of gekocht, mag je het meestal niet verkopen via internet. In de meeste boekjes staat het voorin en op de meeste patronen staat het ook wel, eigenlijk.

Ik weet wel dat er mensen zijn die het wel doen, maar met het gedoe van vorige week in m'n achterhoofd, ben ik er toch maar heel voorzichtig mee.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 08:53
Het lijkt me heel moeilijk om iets eigens te bedenken, het lijkt wel of iedereen dat al gedaan heeft, extra grote ogen, dikkere pootjes enz. Maar als je het patroon letterlijk gebruikt dan kan de ontwerper lastig gaan doen, dus je zult daar iets op moeten verzinnen. Je kunt in ieder geval een Yobsje handelsmerk bedenken, een strikje, dasje of ketting, zoiets.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 09:29
Ik heb er ook wel eens overgedacht om een webwinkeltje te beginnen maar lijkt me zo gedoe met belasting enz.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
Butterfly1979 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 17 Juni 2011
Status: Offline
Points: 62
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Butterfly1979 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 10:19

De belasting is nog wel te overzien, maar inderdaad de wetten en regels mbt copyright zijn veel lastiger.
Zoals iedereen al zegt is het heel moeilijk omdat de meeste boeken en patronen melden dat je ze alleen mag gebruiken voor privé doeleinden en niet mag doorverkopen. Ook gemaakte artikelen niet..

Mocht je andere creatieve uitingen hebben en toch je website willen maken. Starten met een gratis site via mijnwebwinkel.nl is aan te raden. Die zijn heel makkelijk en stap voor stap heel duidelijk. Daarmee kan iedereen een eigen site maken:)

Succes ermee!

Je wordt niet creatief geboren, je maakt je eigen leven en dus je eigen ding; "CREATE"
Back to Top
willywortel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 April 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 380
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willywortel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 14:39

Had ik het maar bewaart. stom stom stom.

Enige tijd geleden, stonden er patroontjes op het net,die je mocht

verkopen.Als je maar wel de ontwerpster er bij wilde zetten.Dat lijkt mij geen

bezwaar toch.

Patroon van ......... gemaakt door .......

Maar misschien even via google kijken.In het engels.

Het is een leuk idee.

 

To smile , is the way to help change the world.

willywortel
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 21:45
Bedankt voor jullie reacties, ik ga waarschijnlijk geen amigurumi's of knuffels verkopen, die vind ik (nog) niet zo leuk om te haken en anders lijken ze bij mij toch niet op het origineel  . Ik dacht meer aan Baby Born kleertjes, poppendekentjes en nog wat andere kleine dingen, zoals bloemetjes en hartjes. De belasting is volgens mij geen probleem voor zo'n webwinkeltje, maar dat kan ik tezijnertijd nog wel navragen. Ik ga eens wat sites voor webwinkels bekijken en me er verder in verdiepen.
Groet,

Yobsje
Back to Top
chikay View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 109
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chikay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 22:11

heel veel sterkte en suc6 met het op starten...ik durf die gok niet te wagen

misschien iets als geboorte paketten of zo daar kun je je eigen crea in kwijt.

 

gr josé

Geniet van het gene dat je hebt,en treur niet om het gene dat je niet bezit.
Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 197
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 22:26
Bij Jessica Tromp staat: U mag mijn patronen niet verkopen, wel wat U met mijn patronen gemaakt hebt.
Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 11:07

Moeilijk hoor ik heb indertijd wel 100 zwaantjes gehaakt en verkocht ze voor 4 euro en in het begin verkocht ik er wel een paar, nu doe ik de rest weg voor 1 euro per stuk en de mensen vinden ze prachtig maar het gaat met af en toe 1

Ik heb in gezien dat je het best dingen voor je zelf of om kado te doen kunt maken.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 26 Januari 2011
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 510
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 13:02

Heb vaak no0g geen bedankje gehad, er zelfs op toegelegd.

Dus wat verkopen?

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 13:25
ik zet heel veel creaties op marktplaats.
je bent er wel druk mee want je staat al heel snel
achteraan maar ik verkoop er toch redelijk wat mee.
ik heb ook aan een webwinkel zitten denken maar dan zit ik
met dat gedoe van copyright en durf er dus niet aan te
beginnen.
volgende week op een braderie en daar wat verkopen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 15:27
Voor de belasting alles bewaren, bonnetjes van materiaal ed en bankafschriften, alles in één doos doen met "Belasting" erop.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2011 om 14:01
Je kan ook eerst eens proberen of er voor de dingen die je maakt, belangstelling is.
Je kan ze proberen te verkopen op een site, waar je ze gratis neer kan zetten.
Kijk eens hier bij www.tuttespul.nl

Ik zelf verkoop daar ook wat dingen en dat gaat best lekker.
Veel succes er mee!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.355 seconden.
Lang Yarns