Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Advies gevraagd.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Advies gevraagd.
    Posted: 31 Juli 2011 om 18:07
Van 20
Van 20

Wie kan mij helpen? Ik wil graag een boord op mijn poncho (het plaatje staat bij Jessica Tromp van de col,maar dat krijg ik niet hierheen gekopieerd) De col moet komen waar ik de oorbel heb geprikt.Ik heb totaal niet nagedacht bij het breien maar ik neem aan dat ik had moeten meerderen.Kan iemand mij vertellen hoeveel steken en in welke naalden ongeveer om een grote col te krijgen?

Alvast bedankt voor een reactie.,  p.s. er gaan stemmen op in mijn gezin ,als ik de col nou toch overbrei om hem in een contrasterende kleur te maken en dan de  franjes ook. Wat denken jullie???

groetjes Frea.

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2011 om 19:48
Ik ben even gaan zien op de site van jessica tromp.
De kraag niet gevonden.
Ik zie dat ook wel zitten hoor in de andere kleur en de franjes ook.
Vind het trouwens zo ook al mooi worden
groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2011 om 20:38

Van Drop Box
Zo'n col wil ik graag aan mijn poncho breien.Iemand enig idee hoe ik dit kan doen.

groetjes Frea.

groetjes Frea.

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2011 om 21:39
dit is volgens mij een poncho van twee rechthoeken.
daarna een kraag ook een rechthoek en dan opgenaaid.
Wat je ook kan doen is een rechthoek breien en dan bij het aanzetten twee
plooien openlaten zodat hij gedrapeerd kan vallen
groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2011 om 21:48

Mijn poncho bestaat ook uit 2 rechthoeken.Maar heb je enig idee als ik voor de kraag een rechthoek wil breien ,hoe ik uit moet rekenen hoeveel steken ik moet opzetten?

groetjes Frea

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2011 om 22:13
Als je die poncho andersom draait, dus wat achter is aan de voorkant, is het dan niet hetzelfde als er op de foto staat? Je hebt er toch al iets aangebreid. Op de foto lijkt het alsof de col aan de achterkant uitelkaar valt, dat zou jij dan toch ook hebben, zie ik dat helemaal fout?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2011 om 22:30

kan je niet met de korte kant beginnen en dan net zolang doorbreien tot de col de juiste lengte heeft ?

Ik bedoel dus eigenlijk overdwars breien . Je zet dan de gewenste hoogte van de col op  De naad valt dan op je schouder

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 06:56

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Als je die poncho andersom draait, dus wat achter is aan de voorkant, is het dan niet hetzelfde als er op de foto staat? Je hebt er toch al iets aangebreid. Op de foto lijkt het alsof de col aan de achterkant uitelkaar valt, dat zou jij dan toch ook hebben, zie ik dat helemaal fout?

Ik had 70 steken opgenomen langs de hals en toen ong.30 cm.gebreid.Maar zoals je ziet op mijn foto krijg ik maar een halve col,en ik wil graag dat hij valt van ongeveer waar ik mijn oorbel hebt geprikt.Dus zo groot als op de foto met de zwarte poncho van Jessica Tromp.

Wat Mutti zegt moet ik even over puzzelen,ik stuur je een pm.

groetjes Frea.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns