Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Basispatroon pompongaren breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Basispatroon pompongaren breien
    Posted: 21 Augustus 2011 om 09:14
Basispatroon pompongaren breien

De draad wordt met de verbindingsdraad (draad tussen de pompons) in lussen om de naald gelegd.Vervolgens brei je met de verbindingsdraad in heen- en teruggaande nld. recht. Na 3-4 nld. zie je dat de pompon steeds op de betreffende plaats tussen de steken gaat liggen. Ook de kantsteek steeds recht breien. Aan de uiteinden 10 franjes knopen. Hiervoor draadjes met ieder 4 pompons knippen. Ik heb verleden jaar sjaals gebreid op nld 6 en 10 steken opgezet. Ik had een foldertje van Lana Grossa daarop stond de werkwijze uitgelegd. Je kunt ook een poncho maken. 16 st. op nld.8 en 150 cm breien. Een korte kant aan het uiteinde van de tegenoverliggende lange kant naaien, zodat je een opening overhoudt. Naar wens franjes eraan zoals boven beschreven en klaar.

Succes, Lida

Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2011 om 19:58

  fijn deze uitleg ik had bij de action van die wol gekocht maar ik kreeg het zelfs niet opgezet heel erg bedankt hier voor.

 

groetjes elma mulder

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2011 om 20:23
Leuk dat je wat aan de uitleg hebt en het ook laat weten. Dank je. Groetjes, Lida
Back to Top
francis2 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 30 December 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 95
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2012 om 03:59

Ik heb me verleden jaar ook laten vangen met zulk breigaren. Ik had 20 stkn opgezet, en drie nldn gebreid, maar het trok op niks. Volgens die van de winkel deed ik het goed, tot ze het resultaat zag, toen kon ze er ook niet aan uit. Nu ligt dat breigaren daar.

Een van de dagen ga ik toch weer eens proberen en als het weer strop zit, maak ik er toch een foto van. Want zo aan mijn uitleg kun je er niet aan uit. Het zal wel enige tijd duren. Ik moet er tijd voor hebben ook he.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2012 om 10:35
Als je verder niets kan met pompomwol, kun je het in een versieringsrandje meehaken, telkens een tussendraadje meenemen bij twee of drie vasten en dan twee pompoms met tussendraadje laten hangen. Of alle tussendraadjes meehaken.

Er waren ook hobbydozen die de witte als kerstboomslinger gebruikten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2012 om 12:05

Jazeker, daar was deze doos er 1 van!
Ik kijk naar een witte pompom slinger van de Action in mijn kerstboom. Toen ik het aan mijn moeder vertelde, nadat ze vroeg waar ik die leuke sneeuwballenslinger vandaan had, moest ze lachen en vond het erg leuk bedacht

Ik heb een rand zwarte pompom meegehaakt om een gebreide 3-hoek omslagdoek, super leuk geworden

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Haakje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Januari 2012
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haakje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 22:16
Hoi,

Kan iemand mij helpen met het haken met het pompomgaren, ik snap
het niet zo goed.

Bedankt!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 22:41
Moet je wel even goed aangeven wat je niet lukt 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2012 om 12:34
Ook een handige.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.486 seconden.
Lang Yarns