Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

11 september

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: 11 september
    Posted: 12 September 2011 om 13:49

Zoals alle jaren is het op 11/09 een herdenking voor de hulpdiensten een herdenking .Voor de mensen die het leven laten bij een interventie voor mensen te redden, ook de brandweermannen en mensen uit Amerika terug herdacht.Er was iemand van de ambassade van Amerika en de iemand van de korpsen die een overleden hulpverlener hebben omgekomen ,als de naam aferoepen wordt laten er kinderen een witte ballon omhoog gaan ook werd er door een afgevaardige van de brandweer uit Amerika een gebed voor gelezen hij in het engels en daarna werd het in het nederlands voorgelezen .Dan werd er nog sirene voor 1 minuut geloeid en trompet geschalk en daarna op een doedelzak gespeeld echt aandoenlijk.

Dit is het gebed:

DE BEDE VAN EEN BRANDWEERMAN

God,wanner mijn plicht roept,waar het vuur woedt

Geef mij de kracht om levens te redden,ongeacht hun leeftijd

Help me een klein kind te omhelzenvoor het te laat is,

Om een oudere te redden van de gruwel van zulk lot.

Stel mij in staat om alert te blijven en de zwakste schreeuw te horen,

En snel en efficient het vuur te doven

Ik wil mijn roeping vervullen en het beste van mezelf geven

Over elke buur waken en hun eigendom beschermen

En als het mijn lot is dat ik mijn leven moet laten

Zegen alstublieft met uw beschermende hand

Mijn kinderen en mijn vrouw

Dat vond ik zo aan doenlijk dat ik dit met jullie wilde delen

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2011 om 15:48
Respect.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2011 om 15:50
Dank u Diny
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tammie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2011 om 15:56
wat een mooi gedicht, mooier kan niet.
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2011 om 15:56
respct.
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2011 om 16:32
Wat een prachtig gedicht, groetjes irene
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2011 om 17:05
Als je op zoeken kruibeke tv indrukt en dan op 9/11 drukt kan je het fimpje zien ik was er bij samen met mijn man en zoon en toch krijg je er koude rillingen van als je het opnieuw ziet daar wordt ook het gedicht in het Amerikaans en nedrelands voor gelezen
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2011 om 19:12
Gisteravond werd er op de nederlandse t.v. ook volop aandacht geschonken aan 9/11. Het blijft nog steeds gruwelijk om te zien en bijna niet te bevatten dat zoiets kan. Het is net of je naar een film zit te kijken.

Fijn dat er veel mensen zijn die zich inzetten om andere mensen in tijden van nood te willen helpen of zelfs redden.
Conny jouw man is er ook zo één. Is jouw zoon trouwens ook niet bij de brandweer gegaan? Dan hoort hij ook bij die groep hulpverleners.
Ik snap best dat jij dit gedicht aangrijpend vind, het is ook heel mooi en gevoelig.
Groetjes, Tineke01    
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 12:58
Ja ja die is er ook bij een uit het zelfde hout gesneden als mijn man altijd maar aanwezig .Maar ja die moeten er ook zijn
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 20:15
Het is goed dat die mensen er zijn.
Jij kunt trots zijn op jouw mannen.

Vroeger waren mijn vader en zijn vader(mijn opa) ook bij de vrijwillige brandweer. Die hebben ook veel meegemaakt.
Helaas was het niet altijd alleen maar een oude schuur die in brand stond.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 21:23

inderdaad Conny,

dar krijg je koude rillingen van

 héél aandoenlijk, ik heb ook héél veel respect voor de brandweer

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2011 om 09:03
ik sluit mij aan bij de rest
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.624 seconden.
Lang Yarns