Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zwarte Pietjes

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
breimaan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 851
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breimaan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2011 om 19:52
Wat een schattige Pietjes. Ze zijn heel leuk
http://breimaan.blogspot.com/

groetjes, breimaan
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2011 om 20:49

nou dat zijn nog eens hele mooie pieten zeg

die wil iedereen toch maken voor je kids,kleinkids of gewoon voor jezelf

om leuk neer tezetten in je huiskamer op 5 december,

complimenten hoor

 

GROETJES HESTER
Back to Top
berdien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 19 Januari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer berdien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 08:51
dat zijn drie hele leuke pietjes geworden!!
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 10:05

HOI SPIKEYSMUM

MAG IK JE VRAGEN HOE GROOT DEZE PIETEN IN LENGTE ZIJN,'

EN MET WELKE WOL JE ZE GEBREID HEBT???

IK WIL ZE GRAAG MAKEN MET DE WIBRA WOL.MAAR WEET

NIET OF DIT TE DIK IS,

 

GROETJES HESTER
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 10:49

Ik heb het patroon ook uitgeprint!

Hester: Ik heb alleen maar Saskia en Royal en ga ze maken op pen 4 met Saskia en Royal. Ik zie wel hoe groot ze uitvallen. Voor mijn jongens is groter zelfs beter

Mijn jongste zoon vindt ze erg leuk en wil er graag 1. Ik weet niet of ik tijd heb ze te breien voor de november verkoop voor Het Rode Kruis. Die van Creaans breien dan net iets sneller.

Maar ze zijn prachtig!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
damo View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer damo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 10:59
is het een nederlands patroon
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 11:06

Originally posted by damo damo wrote:

is het een nederlands patroon

JA

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Spikeysmum View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 05 Maart 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 318
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 11:21

Hallo dames, Het maakt niet uit met welke wol je de Pietjes breit. Als je dikkere wol gebruik worden de Pietjes  wat groter met dunnere natuurlijk kleiner. Alleen moeten de naalden wel bij de wol passsen. Zelf heb ik met wol en naalden nr. 3 gebreid. Ook met goedkope Wibra- of andere goedkope wol zijn ze goed te breien.  En ja, het is een Nederlands patroon. Een heel makkelijk patroon zelfs. Als je tricotsteek en boordsteek 1/1 kunt en wat minderen en meerderen kun je hem gemakkelijk breien. Het patroontje heb ik gekregen van een mevrouw van het Rode Kruis en hier en daar heb ik het een beetje aangepast (makkelijker gemaakt). Ik ben nu met mijn vijfde en zesde Pietje (tegelijk) bezig. Wel naai ik elk onderdeel na het breien meteen aan elkaar zoals het hoort, dan hoef ik bij de afwerking niet meer zoveel te doen, want daar gaat toch ook wel wat tijd in zitten. Bij de oogjes naai ik eerst het zwart vilt op het wit, daarna naai ik ze pas op het gezichtje. Als je deze week (op je gemakkie) wil beginnen zijn ze voor Sinterklaas wel klaar.

Ik heb ze gisteren aan mijn kleinzoons gegeven (die kwamen logeren) en ze waren er heel blij mee. De middelste kleinzoon wilde hem zelfs mee naar bed nemen.

Back to Top
damo View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer damo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 11:46
maar zonder patroon kun je niet breien en het lukt me niet om in te loggen bij de handwerk club
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 11:49
Wat een prachtige Zwarte Pieten. Ik kan me voorstellen dat je kleinzoons hier heel blij mee zijn
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Leo91 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 07 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1048
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leo91 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 21:13
Wauw, die zijn echt heel leuk, mooi gemaakt ook! Jammer dat het een brei patroon is
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns