Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotendurable katoen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Onderwerp: durable katoen
    Posted: 28 Augustus 2007 om 23:51

Jaja, ik ben nog steeds zoekende naar het ideale garen . Dus hier weer een nieuw berichtje.

Nu heb ik dus nog een paar durable kluwens breikatoen liggen. Die zijn zeker 20 jaar oud maar er zit nog een wikkel omheen.

Op de wikkel staat: super durable breikatoen met zowel linksonder als rechtsonder no 8. Aan de zijkant staat breinaald 2.5+3 en het zelfde geldt voor de haaknaald. Er staat ook nog een ovaal logotje op met een katoenplant en in 4 talen het woord katoen. Kleurnummers werden schijnbaar nog niet gebruikt of nauwelijks. Er staat wel een lotnummer op. Verder gaat het om kluwens van 100 gram met 300 m. garen.

Nu ben ik net in de catalogus van LTC in Leiden aan het kijken en daar kom ik zowel Durable tegen als Cotton 8. Volgens mij is het hetzelfde maar toch ook weer niet. M.a.w. ik kom er dus niet uit.

Verder heb ik op de markt vandaag echt gekleurd glanskatoen van Durable gezien maar dat staat er dan weer niet in, tenzij ik kies voor wit of ecru.

Wie van jullie vertelt mij hoe het zit? Ik snap er niet veel meer van.

Als iemand ook nog een gemiddelde richtprijs weet, weet ik dat ook meteen.

Alvast dank voor de hulp.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2007 om 09:44

Durable katoen werd ook verkocht bij de "Aldi".Heb ik veel mee gewerkt, werkte altijd met breinaalden 2,5 / 3.

Ik weet niet of het ook voor haken geschikt is.

Groetjes Tony

Antonia
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2007 om 09:46
Ja daar heb ik ook al meer over horen praten maar de aldi heeft zoiets natuurlijk maar 1 keer in de 50 jaar in de aanbieding
Groetjes,
Ilona.
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2007 om 10:12
2 keer in het jaar   sorry ben wat lollig vandaag,maar zou het anders ook niet weten wat je dan nog kan gebruiken ik ben dara niet zo thuis in.
groetjes tine
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2007 om 10:21
huh, wij houden de aldi aanbiedingen best wel in de gaten maar ik heb het serieus nog nooit gezien 
Groetjes,
Ilona.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2007 om 10:41

Coton 8 is  een soort van scheepjes,schijnt er in vrij veel kleuren te zijn,is geen glanskatoen,weet geen prijs, en de glans van durable gaat binnenkort vetdwijnen,

Ik heb het even aan de winkel gevraagd,maar dit katoen is heel fijn om mee te haken,heb er ook wel babytruitjes van gebreid.

Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2007 om 11:43

Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

huh, wij houden de aldi aanbiedingen best wel in de gaten maar ik heb het serieus nog nooit gezien 

nee? hier was het laast nog,net voor de vakantie??? heb toen weer heel wat binnen gehaald. vind het erg fijn katoen om te haken en te breien

groetjes tine
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2007 om 12:02


http://www.breiwinkel.nl/shop/N_frame.html?http://www.breiwi nkel.nl/shop/N_grp_13_19-1.html

??????????????
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2007 om 12:27

Originally posted by knitalot knitalot wrote:



http://www.breiwinkel.nl/shop/N_frame.html?http://www.breiwi nkel.nl/shop/N_grp_13_19-1.html

??????????????

misschien kijk ik niet goed maar daar zie ik geen kleurtjes :-(

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2007 om 12:28
Originally posted by breioma breioma wrote:

Coton 8 is  een soort van scheepjes,schijnt er in vrij veel kleuren te zijn,is geen glanskatoen,weet geen prijs, en de glans van durable gaat binnenkort vetdwijnen,

Ik heb het even aan de winkel gevraagd,maar dit katoen is heel fijn om mee te haken,heb er ook wel babytruitjes van gebreid.

Hartstikke bedankt voor het informeren. Alvast fijn om te weten, scheelt weer zoeken.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2007 om 13:00

Willen jullie nog 1 keer met mij meekijken? Dit is de brochure van LTC, daar staat zowel Durable als cotton 8 in maar ik kom er niet helemaal uit.

http://www.ltcleiden.nl/content_assets/documenten/LTC%20121t m144.pdf

Hierna zal ik er heel braaf over ophouden

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2007 om 13:14
Ik heb gekeken,en denk dat de coton eight iets dunner is ,zit 20 meter meer op een bol en is goedkoper,en je kan hem heter wassen.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2007 om 14:26

Die aanbieding met katoen van de aldi mis ik ook iedere keer weer. Terwijl ik toch vaak de aanbiedingen in de gaten hou.

Kan je wel gewoon als patriculier kopen bij die Ltc in Leiden??? Lijkt me iets van een groothandel.

Als je inderdaad kijk naar de hoeveel meters die er per 50 (of 100) gram op een bolletje zitten, kan je schatting maken van de dikte van het garen. Hoe meer meters per 50 (of 100) gram des te dunner het garen. Als je het dan vergelijkt met de looplengte van een bolleltje waar je bekent mee bent (al vaker mee heb gehaakt) dan weet je waar je naar moet zoeken. Nu kan je niet de looplengte van katoen en wol met elkaar vergelijken, het moeten wel het zelfde materialen zijn.

odette
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2007 om 19:19
De Lidl had deze zomer ook een keer mooie katoen, ik heb twee balen met wit en twee met ecru gekocht. Er zaten haaknaalden nr. 1,5 bij met een plastic houdertje, zoals die ergonomische haaknaalden waar laatst over werd geschreven. Ik heb al een valletje voor de badkamer ermee gehaakt en ben nu bezig voor het raam in de huisdeur.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2007 om 19:59

HALLO DAMES,

HIER IN DEN HAAG KAN IK MAAR 2 SOORTEN DURABLE KOPEN BIJ DE BETERE WOLWINKELS DAN IS DAN DE WITTE KATOEN BETAAL IK 3,15 VOOR PER 100GR EN DIE IS ER IN NR 8 EN 10,DAT IS DAN DE DIKTE VAN HET GAREN,IK GEBRUIK ALTIJD NR8.DIE IS ER OOK IN DE CREME KLEUR EN DIE KOST 2,95.NU HEB IK GEZIEN BIJ HEUTINK DAT IS VOOR PRIMAIR ONDERWIJS,DAT ZE DAAR 50 GRAMS BOLLETJES VERKOPEN VAN DURABLE EN IN VEEL VERSCHILLENDE KLEUREN,EN DIE VERKOPEN OOK AAN PARTICULIEREN.IK DACHT 2,02 PER BOLLETJE..

DUS IK ZOU ZEGGEN EVEN GOOGLEN,HEUTINK EN DAN WIJST HET ZICH VANZELF.

 

GROETJES HESTERKERSTGEK1

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2007 om 20:33

Hartelijk dank voor het meedenken allemaal. Na veel getwijfel ben ik uiteindelijk gegaan voor de cotton 8 van LTC. Ook omdat deze goedkoper was.

Ik heb gisteren een bestelling geplaatst en ben nu in blijde ongeduldige afwachting. .

Ik weet al precies wat ik er o.a. mee wil gaan maken. Ik zag namelijk een tijdje terug in het forum hele leuke plaatjes van een tochtslang, schildpad en slak die barsten van de leuke kleurtjes. Mijn dochtertjes zullen ze vast heel erg leuk gaan vinden .

 

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Ignes View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 22 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 43
Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2007 om 10:19
Ik heb een tijdje geleden bij de Aldi een paar bollen Mariposa glanskatoen van 50 gr gehaald. Ik heb ze in geel en blauw en ze waren ongeveer 2 euro voor 4 kluwens. Ik vind het wel fijn spul om mee te haken.
Misschien moet er een soort Aldi -alert post komen waarin iedereen die een aanbieding bij de aldi opmerkt dat meteen aan iedereen kan doorgeven!
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2007 om 10:33
Dat lijkt me een heel goed plan
Groetjes,
Ilona.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns