Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Rabarberrabarber

 Reageer Reageer Pagina  <1 234
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2012
Locatie: NB
Status: Offline
Points: 1191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2013 om 21:49
twee rechthoekige lappen,.........
 je zet de smalle kant aan een rechte kant en dat 2x, zo krijg je een gat voor je hoofd, ff puzzelen en klaar is je poncho... en hoe je die rechte lappen invult....stokjes... strepen... leef je uit gebruik je fantasie of google even op poncho....

makkelijker kan ik het niet maken.......LOL
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je


http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2013 om 11:23
Voor moeder waren de lappen 90/60 cm, voor kinderen 57/27 en 68/36. Je kunt ze naaien, breien en haken.

Maar wedden dat het ging om die ingewikkelde cape met capuchon die ergens halverwege staat?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2013 om 12:06
Ik zou dit patroon van die poncho graag willen ontvangen!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 09:35
Esther, ik heb je een paar rechte lappen poncho's gestuurd, een guimpe, een filet en die met moeder en kind.

Mag dit topic nu alsjeblief afgesloten worden? Ik zet het mailen naar mij in ieder geval wel af.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 10:04
Mijn dank is groot Magtelt, ik ben er superblij mee Thumbs Up
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 10:35
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Misschien moet ik geen haaklessen maar leeslessen gaan geven.
.
 
LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL echt e LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
 
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 11:22
Nou was ik zooooooo nieuwsgierig wat er met de rabarber was.

Een lekker recept of zo!!!!
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 12:15
Ha ha pippie dat dacht ik ook
Ik dacht mmmmm ga even kijken,maar nee geen recept
Groetjes jenny
Back to Top
J@nke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Status: Offline
Points: 1165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J@nke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 13:06
Whaaha had hetzelfde!
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 14:29
Zin dat ik nu heb ....in rabarbercakeBig smile
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
miraatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2013
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 354
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miraatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 15:06
ik lig in een deuk hier ik had precies het zelfde LOLLOLLOL en ook ik vind dat zooo lekker mmmmmmmmmmm mjam mjam
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 15:37
Heel lang geleden in oma's jeugd had je nog geen televisie, maar radiohoorspelen. Kijk maar op google of je daar iets over vindt. Paul Vlaanderen enzo. Als er geluid van een drom mensen nodig was, werd aan de zaal gevraagd of iedereen rabarber rabarber wilde zeggen. Begon men dan allemaal op een ander tijdstip, dan hoorde je gemurmel.

Ik heb wel een heel simpel, doch smakelijk recept: Los 500 gr suiker op in 6,5 l water, kook 2 minuten en laar afkoelen. Je mag 50 gr verse gember, wat steranijs, 8 verveinebladeren, 8 vlierbloesemschermen of geraspte sinaasappelschil mee laten trekken, maar dit is niet verplicht.

Was 500 gr rabarber en snijdt het in stukjes van 2,5 cm. Zet in een stalen pan op met 500 l van de siroop, breng aan de kook, zet het gas uit en de deksel erop. Laat zo afkoelen. De stukjes worden heel zacht, maar het blijven stukjes. Wat je met de rest van de siroop moet doen, staat er niet bij. Je kunt daar schijfjes geschilde citroen in leggen en die later gebruiken om een citroenwolkentaart van Dr. Oetker mee te versieren. Als je de taart opensnijdt en de helften besmeert met citroenmarmelade, is het smullen geblazen (niet op de calorieën letten).
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 15:39
Overigens zal ik wel reageren op vragen over simpele poncho's, zolang die met de capuchon maar niet meer opduikt. En een rabarberrecept staat nu hier, dus daar wil ik niets meer over horen. Tenzij iemand anders op eigen verantwoording een recept wil plaatsen. Dat hoor ik graag.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
J@nke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Status: Offline
Points: 1165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J@nke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 15:45
Back to Top
miraatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2013
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 354
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miraatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 15:47
LOLLOLLOLClapClapClapClap
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 16:05
Iedereen zit wel te lachen, maar waar blijft het recept van de rabarbercake?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 16:33
Moeten we misschien bij: gezocht neerzetten
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 16:42
Kokoscake met rabarber:
http://yummyinmytummy.nl/zoet/cake/kokoscake-met-rabarber/

Daar staan ook recepten op met: rabarberijs, mascarponecake met rabarber of rabarbercrumble
LOL
Back to Top
miraatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2013
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 354
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miraatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 16:44
tadaaaaaaaaaaaaa  daar is de cake GEWELDIG dit
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 16:59
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns