Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

welke steek is dit?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Sarahrosalie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 15 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sarahrosalie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: welke steek is dit?
    Posted: 03 November 2011 om 21:15
Hallo Hobbydoosjes,

mijn zusje vroeg me of ik deze sjaal voor haar na kon maken, maar ik kom er niet helemaal uit welke steek dit is..het ziet er eenvoudig uit, maar mijn proeflapjes leken allemaal niet op het origineel.
Het lijkt een soort granny stripe..

Wie kan me helpen?

Oh, en ik weet niet helemaal hoe het zit met links enzo, wat mag en niet, maar het lukte me niet alleen het plaatje te plaatsen..
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2011 om 22:05

het zijn gewoon stokjes waarvan de laatste 2 lussen niet zijn afgehaakt, je maakt een cluster van 3 stokjes of als je het bolletje dikker wilt hebben 4 stokjes, je hebt dus 3 of 4 niet afgemaakte stokjes op je haaknaald en die haak je dan in 1 keer af.

Sorry het zijn gewoon nopjes of moesjes

lydia wijsbroek
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 307
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2011 om 09:28
Ik zie helemaal geen sjaal gewoon een winkel waar je kleding kan bestellen.  Is dat normaal?
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2011 om 09:39

ik gebruik die steek ook bij mijn granny deken ik maak ze in het rond om een bloemetje te maken

in mijn boek granny square haken noemen ze het een moes

kijk even bij vragen topic daar heb ik een foto van het patroon geplaatst met uitleg

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Sarahrosalie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 15 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sarahrosalie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2011 om 13:26
dankjullie wel :) drempt, ik heb gezocht, maar kon het patroon niet vinden? In welke thread staat het? 
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2011 om 13:38
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns