Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

knoopsgat zoals phildar het beschrijft

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
willy53 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willy53 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: knoopsgat zoals phildar het beschrijft
    Posted: 19 December 2011 om 20:46
Hallo kan iemand me helpen...ik ben een kindervestje aan het breien
met een phildar patroon en hier gebruiken ze een heel andere
methode dan ik gewend ben. kan iemand mij een simpele
omschrijving geven van hoe phildar het in zijn boek beschrijft?

Groetjes willy.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 07:55

sorry maa die ken ik niet.

 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 08:46

willy als je nu eerst even laat weten hoe het beschreven staat Ook is het dan is er vast wel iemand die je verder kan helpen .

 

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 09:23
Welke methode ze nu gebruiken weet ik niet maar vroeger gebruikten ze de volgende werkwijze :

Op de plaats(en) waar het knoopsgat komt moet je het opgegeven aantal steken afkanten en de naald verder breien. In de teruggaande naald moet je op dezelfde plaats(en) hetzelfde aantal steken terug opzetten en verder breien.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 09:42
Er is geen enkele wet die jou verbiedt om knoopsgaten te maken zoals je zelf gewend bent.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
willy53 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willy53 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 20:49

hallo even een late reactie...

het knoopsgat wordt niet ingebreid maar later in de bies gemaakt.

In de bies heb je de 3de steek vanaf de kant (aan de averechte kant)niet hoeven breien maar 1 averechte steek afhalen. Aan de rechte kant brei je hem wel. Je krijgt dan een lange rechte steek als het ware en hier moet je dan later een knoopsgat van maken. 

Het vest is al bijna af op de knoopsgaten na, dus uithalen is voor mij geen optie meer

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

groetjes willy

 

 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 21:30

je krijgt dus een beetje een staand knoopsgat .

Hoe moet je dat dan afwerken ??? Festonneren ???

Back to Top
willy53 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willy53 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 21:39
Ja het wordt dan een staand knoopsgat. Je moet de steek verticaal en horizontaal open trekken zodat er een gat ontstaat en dan met een paar steken vast zetten, maar er staat niet duidelijk bij met wat voor steek.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2011 om 09:02
Met naaigaren in dezelfde kleur zou je het onzichtbaar kunnen doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2011 om 11:13

voor een "sjiek"knoopsgat kun je het zoals machtelt al schreef onzichtbaar vastzetten met een steekje naaigaren .

Voor een "stoer"knoopsgat zou ik het met wat dikker garen ,eventueel de wol waar je mee breit festonneren .

Ik heb geen idee met welke dikte wol je breit maar vanwege die ene steek lijkt het me niet zo dun anders wordt het wel een erg klein knoopsgat  

Staat er niet ergens hoe je dat moet doen? Ergens voor in/achter in je boek .

Anders even googelen

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns