Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

3steken in 1 breien??? Hoe dan?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Viev View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Viev Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: 3steken in 1 breien??? Hoe dan?
    Posted: 27 December 2011 om 00:18
Ik heb een boekje van phildar gekregen voor kerst. Nu ben ik de
beren muts aan het breien. Maar bij de ogen wordt er gemeld dat je 3
steken in 1 moet breien. Maar ik kan netgens vinden hoe ik dat moet
doen!! Kan iemand mij wijzer maken???
Phildar collectie herfst winter 2011
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2011 om 07:40
Met je rechternaald 3 steken in 1 keer pakken, en dan 1 keer de draad omslaan en de drie steken erdoor halen. Ik vind het altijd zo moeilijk uitleggen zo. Het is makkelijker om voor te doen natuurlijk. Heb net gezocht voor een filmpje......misschien heb je hier iets aan? http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=154
Ik haak nooit af!

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2011 om 08:14

ik dacht dat 3 steken in 1 breien meerderen was,

dus in de steek 1 rechts breien, in dezelfde steek 1 averechts en dannogmaals 1 rechts breien dan heb je in 1 steek 3 steken gebreid

http://www.breien.nl/   dit is een dubbele meerdering dus nog nogmaals 1 steek breien

hoop dat dit juist is

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2011 om 08:30
Oh ja.....natuurlijk......heb ik het verkeerd gelezen denk ik......was misschien te vroeg.......en sliep ik nog half ofzo , sorry voor het verkeerde antwoord
Ik haak nooit af!

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2011 om 10:34
Back to Top
Viev View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Viev Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2011 om 11:08

Het gaat inderdaad om meerderen! ik moet van 3 steken 5 steken maken.

Maar het wil me helaas nog niet lukken. Het staat op www.breien.nl wel uitgelegd maar ik moet het zien voor ik het snap! en het staat helaas niet op youtube. Maar in ieder geval bedankt!!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2011 om 12:13
Je steekt in of je recht gaat breien, haalt de draad door, maar laat niet afglijden, nu doe je of je averecht gaat breien, maar weer niet af laten glijden, dan weer insteken of je recht gaat breien en deze keer wel laten afglijden, nu heb je drie steken gebreid uit één steek.

Andere manier: je breit een steek, laat niet afglijden, slaat de draad helemaal om de naald, breit een steek en laat afglijden. De lus brei je in de volgende naald zoals die zich voordoet, dus meestal averechts.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2011 om 12:32
Ik zou het zo doen, je breit een steek, laat hem niet afglijden maar zet de gebreide steek 'terug' op de linkernaald. Dit doe je nog een keer, nu heb je op de plaats van die ene originele steek, 3 steken staan, die brei je dan alledrie gewoon 'af'. Het voordeel hiervan is, dat je in een stuk dat bijvoorbeeld in tricot gebreid is, niet ineens een averechtse steek tussendoor hebt.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns