Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Woldikte bepalen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Woldikte bepalen
    Posted: 04 Januari 2012 om 20:15
Als je veel restjes hebt, vooral gekregen, en je wilt de dikte bepalen voor breien, leg dan het draadje in de haak van een haaknaald. Als het past is dat de goede dikte. Natuurlijk heb je dan wel een set haaknaalden nodig van 2 tot 10. Maar misschien lukt het met een haaknaald in de winkel ook, dan moet je wel noteren welke dikte je daar gemeten hebt. Sta je daar in de Hema met een hele bos draden te meten!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2012 om 12:36
En dan ook nog die stok, voor de bovenste plank. Sorry, ik kan het niet laten
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2012 om 16:55
Ik miste hem laatst weer bij de Plus, de breibladen staan veel te hoog. Ik een lange vakkenvuller erbij gehaald, had ik alles al.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 17:09
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als je veel restjes hebt, vooral gekregen, en je wilt de dikte bepalen voor breien, leg dan het draadje in de haak van een haaknaald. Als het past is dat de goede dikte. Natuurlijk heb je dan wel een set haaknaalden nodig van 2 tot 10. Maar misschien lukt het met een haaknaald in de winkel ook, dan moet je wel noteren welke dikte je daar gemeten hebt. Sta je daar in de Hema met een hele bos draden te meten!


Zo Magtelt,dit is een fijne tip zeg.
Ik weet inderdaad nooit meer van restjes wol hoe dik het garen is. Heb ooit wel eens wikkels bij de restjes bewaard maar die gaan er dan weer vanaf en raken weg.
Dus voortaan de haaknaald erbij pakken en meten maar!

Groetjes, Tineke01
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2012 om 17:36
is een erg goede tip hebben we echt hedel veel aan Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 10:24
Ik begin altijd met een draadje om de eerste wikkel te knopen. Ik bewaar ze wel tot het project klaar is bij de wol om te weten hoeveel wol ik gebruikt heb. Je kunt natuurlijk ook je creatie wegen op de keukenweegschaal, in een doos. Mijne is een doorweger. Of je gaat met en zonder trui op de weegschaal staan, zo wegen wij onze katten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:19
Hijs
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:30
hoi magtelt,
nog geen lamme armen van t hijsen?

(grapje)
groetjes marian
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:48
Dat valt wel mee, maar op een gegeven moment wordt het gezien als spammen en dan moet ik stoppen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns