Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

fake mails ABN/AMRO

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: fake mails ABN/AMRO
    Posted: 05 Januari 2012 om 17:14
Ik heb een valse mail gekregen van zogenaamd de ABN AMRO. Dit staat er in:

Geachte klant

U heeft deze e-mail als een aankondiging voor de database update voor 2012. Deze update is om meer veiligheid te bieden aan onze klanten online accounts, ongeautoriseerde toegang tot accounts en andere vormen van online fraude te voorkomen.


U bent verplicht om uw profiel te updaten.

Excuses voor het ongemak.


KLIK beslist niet op de link die er op staat! Ik heb het gemeld bij de bank en die bevestigden dat het een fishing bericht is. Enige wat ik vreemd vind is dat ze verder geen info vragen waar de mail vandaan kwam. Ze willen dit toch stop zetten? nah ik heb gelukkig niet geklikt.
 
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2012 om 18:38
o dames opletten hoor
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2012 om 18:52

Mijn vader heeft ook zo'n mail gehad, daarin werd gevraagd om wachtwoord en gegevens enz. in te vullen.

Dus oppassen met dit soort mails.

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2012 om 19:54
Nooit maar dan ook nooit je gegevens geven. En nooit reageren op links die je via de mail krijgt. Altijd kijken of je nog wel op de site zit als ze vragen of je je wachtwoord wil veranderen (moest ik bij de postbank altijd eens in de zoveel tijd. Heb die rekening niet meer) en of de beveiliging nog intact is. En als je het niet vertrouwd: vraag het na bij iemand in de buurt die er verstand van heeft of bel inderdaad je bank.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2012 om 21:09
Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:

En als je het niet vertrouwd: vraag het na bij iemand in de buurt die er verstand van heeft of bel inderdaad je bank.


Het kan nog simpeler wat ik van een vriend hoorde. ga met je muis alleen op de link staan, NIET KLIKKEN!!! Onderaan je pagina zie je dan welk internetadres die dan gebruikt. Dit was ergens met een www die eindigde op CL...
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2012 om 21:32
ik krijg ze van alle soorten banken .ik heb geen internet bankieren dus delete die handel
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2012 om 21:39
dank je voor je melding, we blijven alert
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2012 om 22:59
Oh dankjewel voor het melden!!!!
Ik haak nooit af!

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2012 om 23:55
ik krijg ze idd elke week wel, som ook met echt belachelijk Nederlands.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 11:21
Ik heb het een poosje geleden van de ING gehad. Deze bank wilde trouwens wel graag de mail van mij ontvangen
toen we belden wat we er mee moesten.
Back to Top
Pauli View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 24 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 67
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pauli Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 12:23

Originally posted by marjolein2202 marjolein2202 wrote:

ik krijg ze idd elke week wel, som ook met echt belachelijk Nederlands.

 

Ik krijg ze bijna dagelijks van meerdere banken , ik gooi ze altijd gelijk weg want een bank zal hier nooit zo om vragen.

Groetjes,

Pauli
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns