Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vest

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vest
    Posted: 06 Januari 2012 om 11:07

ik heb een vraagje en ik hoop zo dat jullie mij kunnen helpende vraag is: ik heb van mijn schoonmoeder een heel mooi gekocht donkerblauw vest gekregen maar ik kan hem niet aan omdat steeds de onderkant om kruld naar buiten het is niet te strak gebreid of aan elkaar genaaid of zo, het was een heel duur vest en ik vind het zo zonde en daarbij komt ik heb het van mijn schoonmoedertje gekregen en dan vind ik het zo zielig.

het onderste randje is gemaakt van 2recht 2averecht dan zou je denken dat valt goed en stevig.

kunnen jullie mij helpen met een tip ofzo ik heb het al met strijken met stoom geprobeerd maar dat helpt ook al niet ik heb het opgehangen en op gevouwen maar ook dat mocht niet baten HELP HELP

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 11:12
Oei, dat je dat durfde, met stoom strijken.
Even wat losse gedachten.
Door de onderkant heel dun meibrei-elastiek rijgen, een paar rondes?
Is er een rij vasten onderlangs te haken?
Hiermee is mijn ideeënbus leeg. Wie weet, komt er nog meer bij een ander tevoorschijn.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 11:47
Toen ik het stoomstrijkijzer aan zag komen, kreeg ik ook de schrik beet... Dat zou het effect kunnen verergeren omdat het de rekbaarheid aan kan tasten. Zoals Pippie al schrijft over het elastiek, lijkt mij ook een goeie optie. Misschien dat ik meer zou inrijgen dan "een paar rondes" anders krijg je een boord die deels wel elastisch aansluit en halverwege "bloezend" wordt. M.a.w. de hele boord inrijgen met mee-brei-elastiek.

Succes


Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 12:57
de boord om naaien met een klein steekje is ook een optie

zo komt de boord plat liggen door het gewicht
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 13:02
aan de onderkant afwerken met een festonsteek ???
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 13:08

ik ga dat doen wat ladyken schrijft dat vind ik een goeie (en dom dat ik er zelf niet op kwam) en dat strijken met stoom gaat heel goed ik doe dat al jaren ik leg er dan een theedoek op en dat gaat echt prima echt een aanrader.

ik wil jullie heel erg bedanken ik vind jullie allemaal heel erg lief  en heb nog nooit een vervelend iets hier mee gemaakt bedankt ik ben heel blij met jullie

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 14:08
Ik dacht aan een stukje textiel aan de achterkant met kleine steekjes en gewoon naaigaren vastzetten. Als een soort beleg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 16:10
Zoals Magtelt zegt een lint aannaaien en dan heb je minder kans op krullen
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2012 om 16:15

ja pralientje dat ga ik doen ik wilde het eerst omzomen maar ik ga toch maar d.blauw band halen want dan blijft ie lekker lang want ik ben 1.80m lang en dan is iedere cm welkom en als ik het omzoom ben ik toch die cm weer kwijt, jullie horen nog hoe het gegaan is want dat is misschien ook wel handig voor andere met zo'n zelfde probleem.

heel heel erg bedankt ik ben blij met deze tips

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns