Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Welke BROODBAKMACHINE hebben jullie?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Welke BROODBAKMACHINE hebben jullie?
    Posted: 10 Januari 2012 om 13:04

Ik heb in Frankrijk een broodbakmachine van de Lidl met een klein blik erin. Hij bevalt me goed en daar bak ik dus 2 x per dag brood.

Maar voor thuis wil ik eigenlijk 1 met een grotere inhoud. Welke broodbakmachines hebben jullie en bevallen deze?

Ik zit een beetje op marktplaats te kijken, maar wordt door alle merken en types een beetje duizelig.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 15:43

ik heb een Domo, met een langwerpig bakblik, voor een brood tot 1000 gr, en hat gaat prima, alleen het recept , ze spreken van 15 gr verse gist, en ja het deeg plakte natuurlijk tegen de bovenkant , nu kom het goed met 5 gr verse gist op 500 gr bloem

 

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 18:46

Oh Jips ik zit met mijn darmen altijd met dat stokbrood in France, dus ik vond jouw idee zo goed om zelf brood te gaan bakken daar. Neem jij zelf dan meel mee? ( Of heb ik dat al eens gevraagd, staat me vaag zoiets bij....)
Ik ben ook bang dat de boel eruit vliegt in de caravan als ik de broodbakmachine aandoe, geen idee hoeveel watt dat is

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 18:54

Hoi Marjolein,

Ik heb jaren zelf meel meegenomen, omdat het niet te koop was in Frankrijk. Sinds een aantal jaar koop ik het daar gewoon bij de Lidl. De fransen gaan ook wel wat meer zelf bakken, maar de nederlanders die daar wonen en die vakantie vieren, spannen de kroon hoor

Wij bouwen daar een huis en hebben dus wel een volwaardige electragroep.

Ik heb jouw vraag aan mijn echtgenoot gesteld, die naast mij op de bank zit. Volgens het internet gebruikt een gemiddelde broodbakmachine zo'n 700watt, dus kan je deze in de caravan gebruiken. Hou er dan wel rekening mee dat je daarbij geen enkel apparaat aan kunt zetten. Dus eerst de broodbakmachine uit en dan pas de waterkoker of koffiezetapparaat aan, anders klapt de boel

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 20:20

ik heb een broodbakmachine van princess, ik geloof voor 600 gram meel max.

Bevalt prima, een smal hoog brood levert deze machine op.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
andrea21 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 568
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer andrea21 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 20:30
Ik heb ook van princes een broosbak machine maar dit is meteen een klein hete lucht oventje en er is een plaat bij voor klein soort stokbrood.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 23:00

Ik heb er eentje van het Kruidvat.......al een jaar of 5.

Hij word bijna dagelijks gebruikt en blijft het goed doen

Ik haak nooit af!

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2012 om 08:16
dankje jips! ik ga em gewoon meenemen!
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2012 om 18:49
Oke, ik moest eerst even het keukenkastje leeghalen omdat de ijsmachine van mijn dochter ervoor staat, maar ik heb een Home Electronics, ooit eens door mijn vader meegenomen bij de Macro. Ik kan er een brood van 675 of 900 gram in bakken.
Wat ik ooit eens heb gedaan is een kant en klare broodmix gebruiken en er naar smaak wat pesto na het piepsignaal (dus als je anders bijvoorbeeld vruchten ofzo toevoegt) indoen. Heerlijk brood leverde dat op
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2012 om 18:56

Ik wil graag een machine met een groot bakblik, die grote broden kan bakken. Ik heb er via marktplaats 1 gevonden en ga deze overnemen. Hij is nauwelijks gebruikt, dus kan ik daar nog heel lang plezier van hebben

Ik heb al diverse sites met recepten opgezocht en bij mijn favorieten gezet

 

 

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns