Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenWie nog iets kwijt wil

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 18 September 2007 om 19:50
ja en dat was ik en ben er nog trots op ook dat ik er wat van heb gezegd.. van de sfeer... ik weet niet hou me liever met andere dingen besig dan me daar druk om te gaan maken en er over te denken!!
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 18 September 2007 om 20:36
Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Originally posted by knitalot knitalot wrote:

uhm, ik mis wat geloof ik??


Hoi, knitalot, leuk dat je er weer bent...


als je door het hele forum van de afgelopen week heengespit bent, weet je precies waar het over gaat



grapjasje....ik moet nog 7 pagina's of zo hahahahahhaa
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 03:13

Bij deze wil ik dan toch even nog iets kwijt.. ik weet dat ik er niet over zou nadenken en wilde ik ook niet maar ging toch vanzelf geloof ik.. ik weet niet of ik hier vrienden of vijhanden mee krijg maar dat zal me ook wat... wil toch de punten kwijt die ik op een rijtje heb gezet..

Jullie denken allemaal na over hoe we de sfeer wer kunnnen krijgen zoals die was.. waar of niet??

Zelf houd ik er niet van om in het verleden te kijken maar bij deze.. vraag ik mij af denken de gene die moeite hebben met de sfeer er wel over na waarom deze sfeer zo is ontstaan?? want het is wel actie reactie net als in het gewone leven...

Daarbij weet ik uit ervaring dat veel mensen die op een forum zitten niet snel iets zullen uiten of zeggen, juist om de sfeer te behouden om even in deze termen te blijven.. TOTDAT de bom barst...

Ik heb gekeken en ik snap niet helemaal wat jullie nou werkelijk bedoelen met die "SFEER"" want het enige wat ik eigenlijk nog kon vinden in mijn geheugen en op het forum is:

het onderwerp: u zoekt, wij vinden..

het onderwerp van picasa...

het onderwerp van de teddy shop..

ik vraag mij af of de mensen die moeite hebben met de sfeer over deze onderwerpen zijn gevallen?? want ik zelf had hier totaal geen moeite mee en vond het eigenlijk wel verhelderend en het drukte ons weer even met de neus op de feiten..

Ik vind het zelf vrij logisch dat deze onderwerpen ter spraken zijn gekomen, waar ik mij persoonlijk wel aan stoor is het feit over nieuwbies waar de eerste discussie over ging..

Ik ben dan ok bij een topic uit mijn slof gegaan zoals menigeen wel gelezen heeft.. dat is deze http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=2494&K W=bartje ..

Het feit dat ik uit mijn slof ging was 1: de vraag STELLING en 2: dat mijn mailbox vol zat met ongevraagde mail over V hals truien omdat iemand perongeluk mijn naam had getypt kan geburen maar als je iemand wilt helpen lees dan eerst even goed voor wie en over wie het gaat want ik snap best dat als je bij bericht 10 gaat lezen dat je denk dat iemand anders het zoekt en gaat mailen.. maar hierdor raken mensen ook geiriteerd.

Dit soort vragen en vragen waar mensen zelf geeneens de moiete hebben genomen om het vatsoenlijk uit te leggen en dat wij met 2 worden wel zouden weten waar het over gaat of om zelf even te proberen om het optezoeken of minstens een platje of link te plaatsen van het geen wat ze trachten te zoeken bederfd na mijn mening de sfeer en niet het feit dat mensen met hun neus op de feiten worden gedrukt dit zijn 2 verschillende dingen..

Ook valt het mij op dat er verzoeken binnen komen bij mijn gewone mail van newbies of mensen die zelfs niet eens bij het forum zijn aangemeld zogenoemde "meelezers" wat vreemd is omdat ze het niet van mij hebben en ook niet te zien is bij mijn profiel..  dus ik neem aan als mensen zo goed kunnen zoeken.. en achter een mailadres kunnen komen wat ze niet van mij hebben en niet openbaar is neem ik aan dat je dan ook een patroontje of een voorbeeld van wat je zoekt neerkan zetten???

Dus het lijkt mij zo dat deze hele discussie eigenlijk nergens meer overgaat dan alleen maar de frustraties van somige newbies die bij hun eerste berich al meteen of 1 patroon vragen (let wel in een vraag stelling die niet corect is, als of wij alles maar kunnen leveren en hebben) of om een dvd gaan vragen.. en nog erger geen reacties op het forum hebben maar zien dat ik of iemand anders veel verstand er van heeft en je gaan bestoken via de gewone mail..

Dit zijn een paar voorbeelden van ergenissen ik kan nog wel even doorgaan maar lijkt mij niet nodig

Dus ik denk dat de oplossing gewoon is:

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 07:36

http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=2546&K W=sfeer

Lees bovenstaande link nog maar eens.

De enige reden waarom ik dit topic heb geplaatst is omdat ik de toonzetting in sommige antwoorden grimmig vond klinken en ik had het idee dat dat steeds erger werd. Daarom vond ik dat ik aan de bel moest trekken. Ik heb mijn doel bereikt. Renske heeft een antwoord gegeven en mensen zijn er bewust mee bezig.

Dat was alles wat ik ermee wilde bereiken.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 08:03
Citeer Ik ben dan ok bij een topic uit mijn slof gegaan zoals menigeen wel gelezen heeft.. dat is deze


Ja, die was wel stevig. Al kon ik er ook wel weer om lachen. Ik heb iets dergelijks gedaan bij iemand die via ons een gratis handleiding voor haar GRATIS naaimachine probeerde te scoren. Misschien niet netjes, maar soms gaan mensen écht een beetje te ver in mijn ogen.

En de sfeer ? Die word er niet beter op naarmate een informatief / hulpforum steeds meer een bedelforum wordt. Althans in mijn ogen. Zulke fases moet je gewoon af en toe even 'doorheen' om de bezem weer door de tent te halen. Twee jaar is daar helemaal geen gekke leeftijd voor.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 09:19

Ik weet niet of het zinvol is om hier weer over te beginnen. Snap dat iedereen zijn ei kwijt wil. Maar zo heeft ieder zijn eigen "ei".

Dit forum is ooit gemaakt door Renske met de bedoeling als vraagbaak. Door forumvriendinnen die hier allang zijn is het tot meer uitgegroeid. Voor sommige is dit een heerlijke manier om  contacten te onderhouden, om hun problemen buiten handwerken te kunnen ventileren. Hierbij is de sfeer dus wel belangrijk en gaat het niet alleen om handwerken. Het forum is altijd veilig geweest voor mensen, en de zeer directe feedback/kritiek geeft niet meer het gevoel van veiligheid. Vaak klappen mensen dan dicht en durven niet meer te reageren, en blijven weg, terwijl ze zelf hebben geholpen om dit forum op te bouwen zoals het is. Niemand hoeft hier aan mee te doen, maar iedereen mag hier wel respect voor hebben

Er zijn hier ook veel mensen die nog erg onwennig zijn met het gebruik van de computer en man of zoonlief lief aan moeten kijken om een foto te plaatsen.

Mijn eerste keer een berichtje op een forum heb ik wel 10 keer over getypt, dus misschien is de vraag niet altijd zo cru bedoelt, maar zijn mensen al blij dat ze dat zinnetje op de computer hebben kunnen krijgen

Als er een verkeerde naam gebruikt wordt, een vraag erg cru gesteld wordt, enz kunnen we daar ook gewoon mee lachen, of gewoon antwoorden dat dit niet de bedoeling is van het forum. en idd wat vaker tot tien tellen.

Nou, dat lucht op, mijn ei is eruit. Ga nu verder lezen en dan STRIJKEN!!!!

Groetjes Syl
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 09:22

Misschien is het dus wel zinvol om hier over te beginnen.

Vooral diegene die eigenlijk al de hele tijd willen reageren, maar niet durven of niet weten hoe!!!!!

Groetjes Syl
Back to Top
Marike View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 September 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 445
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 10:43

Ik sluit me helemaal aan bij Carola en Marleen!!!!

Ook ik ben uit mijn slof geschoten (  dit was voor mij de bekende druppel...  aangezien er verschillende topics op dat moment liepen over wat wel kan en wat niet) en volgens mij was dat de reden dat Ilona er een topic over heeft geplaatst. Volkomen terecht overigens want iedereen is erover na gaan denken!!! 

Als je nieuw bent op een forum lijkt het me dat je eerst eens even kijkt hoe het op dit forum werkt (wat gepast is en wat niet) en verschillende topics leest. Dat is denk ik ook de reden dat je je op een forum aan zou moeten melden.... omdat de onderwerpen je aanspreken en niet om makkelijk aan patronen te komen (al is dit natuurlijk wel heeeeeel verleidelijk )

Feit blijft dat toen Lisa en ik dvd's gingen "aanbieden" en Carola een archief ging opzetten er ineens een heleboel nieuwe mensen bij kwamen. Heel gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd (met dezelfde interesses)!!!!! En ik denk dat het ook niet uit kon blijven dat het op een gegeven moment een beetje de spuigaten uit ging lopen (omdat sommigen misschien niet in de gaten hadden waar ze mee bezig waren, niet boos bedoeld hoor maar gewoon niet bij nagedacht hebben).

We krijgen van Renske inderdaad heel veel vrijheid!!! Maar ik kan me niet voorstellen dat normen en waarden in een forum anders zouden zijn dan in onze "gewone" samenleving.... Ik hoop dan ook dat iedereen zich realiseert dat wij nog altijd gast van Renske zijn en heel blij mogen zijn met het feit dat zij dit forum heeft opgezet en het forum dan ook op deze manier voortzetten!!!

Zo Syl.... dit was mijn ei  (heb er wel een paar dagen over gedaan hoor om hem te leggen)

Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 10:51
Iedereen is nu zijn EI kwijt en kunnen we gewoon weer doorgaan zoals we anders ook deden.
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 11:11

Hoi Carola, ga (behalve dat ik zeg dat ik het 100% en meer met je eens ben) maar niet meer op de inhoud in. Ik tel inderderdaad ook wel eens tot 10 of heb kromme tenen in mijn schoenen maar het forum (en de "vriendinnen" die ik naar mijn gevoel toch heb) is me zoveel waard dat ik af en toe maar een oogje dicht knijp.

Kijk ook wel eens op een ander forum natuurlijk, maar daar vind ik niet wat ik hier vind als je snapt wat ik bedoel (wel soms patroontjes, maar dat is niet het allebelangrijkste).

Voel me toch nog steeds op mijn gemak hier en baal als ik één of twee dagen geen gelegenheid heb gehad om eventjes te kijken/te lezen/te reageren.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
hobbydoos View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar


Lid sinds: 09 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1047
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 11:26
Zie je wel iedereen heeft de goede wil.

Bedankt iedereen.

Ga vanmiddag lekker bezig met mijn nieuwe patroon. Heb ook  2 nieuwe duitse boekjes


Dus jullie begrijpen wel dat ik vanmiddag niet achter de computer zit.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 11:49

laten we gewoon verder gaan met waar we mee bezig waren,en niet vergeten dat een geschreven woord anders overkomt dan een gesproken woord,en we allemaal wel eens iets verkeerds doen.Iedereen heeft waarschijnlijk wel eens kromme tenen,maar die kan je weer recht buigen,ik ga verder met mijn handwerkjes.

Leuke boekjes renske!!

Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 12:07
hele leuke boekjes renske,succes met het nieuwe patroon.
groetjes tine
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 12:47

Hoi Renske,

leuke reactie van jou en............................ geweldige boekjes!!

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 12:54
uhm ik lees dit dus allemaal net pas en had echt geen idee dat deze discussie gaande was.
Wil me er allemaal niet mee bemoeien maar er wordt veelvuldig naar mij verwezen en het lijkt mij dat ik dan ook wel even wat van me moet laten horen. Ik ga niet op elke draad reageren dus meng ze nu even allemaal in 1 en reageer als volgt. Ik sta er deels achter en deels niet. het zit m inderdaad in de manier van vragen en de bedankjes. Ik ben in 2005 lid geweest van een ander forum en heb hier aan 5 mensen een cd verstrekt met wat patronen. Hiervoor heb ik portokosten gevraagd, wel te verstaan uitsluitend portokosten. Vervolgens kreeg ik een ontzettende lading boze mensen over me heen waar ik het lef vandaan haalde me te verrijken etc. Daarna nog letterlijk honderden! mails met auteursrecht gezeur etc. Waar dat allemaal opeens vandaan kwam, geen idee. Ik was daar echt zo kapot van dat ik maanden niets meer op forums heb gedaan. Uiteindelijk heb ik hier dit forum gevonden in 2007 (dus lang daarna) en na een aantal weken/maanden (weet niet meer precies) heb ik opnieuw een aanbod gedaan, omdat ik zoveel mailtjes met vragen per dag had dat ik elke avond 4 uur aan het uploaden was van bijlagen om aan mensen te zenden. Het was dus voor mijn eigen gemak. Ik heb hierbij geen geld gevraagd, ik heb het geld absoluut niet nodig en ik wilde gewoon heel graag mensen blij maken, jullie zijn zulke schatjes. Maar goed, toch kreeg je dan inderdaad uitbuitertjes erbij die mij tientallen prive berichtjes stuurden met vragen maar zelden werd er bedankt. Veel beloftes om de foto te tonen maar de mensen zijn volledig verdwenen inmiddels. Ik heb echter een fulltime baan waarbij er geen enkel vertrouwen in de mensheid meer is en ik wil dat hier toch wel graag behouden op het forum, ik zal dus niet screenen maar het gewoon op gevoel doen. Maar bij alle boze reacties over regels/rechten etc. vraag ik me wel af wat die mensen hier komen doen. Vooral als die reacties van mensen komen die zelf wel dvd's in ontvangst nemen en vervolgens moeilijk doen over of het wel legaal is (geen vaste kern mensen). Ik wens de discussie niet opnieuw te openen nu hoor, maar ik wilde wel even mijn mening delen aangezien er in deze discussies in meerdere draden veel naar oa mijn dvd wordt verwezen. leukste aan delen vind ik dat de patronen gebruikt worden, ik heb hier 10 enorme mappen staan plus ongeveer 60 breiboeken (sorry niet digitaal) en ik ga dat nooit allemaal maken. Maar het is wel leuk als je ziet wat andere mensen er een plezier aan hebben. Indien dit een discussie aanwakkert, zal ik er niet op reageren, ik wilde alleen even aangeven wat mijn visie is.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 13:09
Ik ben inderdaad indertijd ook ingegaan op het aanbod voor de DVD's die hiertoen circuleerden en ik moet zeggen, ik heb er ook voor de rest van mijn leven genoeg aan. Die vorm van 'peersharing' is op het randje, dat besef ik, maar heeft niets te maken met openbare publicatie. Je mag boeken en CD's en dergelijke van elkaar lenen en zelfs kopieren zolang dat geen commerciele functie heeft, echter ze op Internet zetten mag niet.
De wet loopt hier natuurlijk nog jaren achter de digitale feiten aan, met als gevolg dat het een grijs gebied is, waarin iedereen voor zich de grenzen moet bepalen.

De doorslaggevende redenen voor mij om de discussie aan te wakkeren was vooral de enorme hoeveelheid werk die sommige mensen hiermee min of meer ongevraagd over zich heen gestort kregen (en dan doel ik vooral op Carola, Lisa en Marike), terwijl het voor hen ook een hobby is, en het meer en meer verschijnen van links naar artikelen (boeken) die nog auteursrechtelijk bescherm zijn, waardoor Renske problemen zou kunnen krijgen.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 13:45
ben blij dat ik toen op vakantie was, heb niks van die links discussie meegekregen, moet die stukjes nog doorlezen geloof ik. Maar goed, het is allemaal gezegd en we kunnen weer verder, wel fijn dat iedereen het heeft uitgesproken dan blijf je er zelf niet mee zitten. Iedereen weet wel denk ik van elkaar dat ze het goed menen... En we moeten het vooral voor Renske niet verknallen. Maar ik heb er wel vertrouwen in...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns