Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

BREIBOEK

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: BREIBOEK
    Posted: 23 Februari 2012 om 12:45
Ik heb gisteren de nieuwe breiboek van Verena gehaald en er staat een mooie gilet in ,in een lichtgroene kleur .Die zou ik graag maken maar in een ander kleur
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 12:46
Dat mag toch? Ik houd me zelden aan patroon of kleuradvies. Het is maar net wat jou goed staat, lichtgroen kan je wel bleek maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 12:49
Ja dat is maar in Antwerpen een mooie winkel met veel wol gevonden je kan er ook online bestellen www.aters.com zo veel te zien zeg deze morgen stond dat in de krant kreeg er kippeboelen van met die foto te zien
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 18:51

Wat zijn kippeboelen? Misschien kippenvel?

Groetjes, Lida

Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 19:49
Leuke uitdrukking, maar ik ken het ook niet.
Elke streek of land heeft toch zijn eigen (wonderlijke) uitdrukkingen. Wij hebben dat net zo goed.
We krijgen vast de vertaling nog wel van conny/pralientje.

Ik heb trouwens even op de link gekeken, maar ze verkopen er echt heel veel.
Heb ook verder gezocht naar "theenappen" omdat ik dit woord niet ken. Dat blijken tafelkleedjes te zijn om te borduren? Wel mooi, maar niets voor mij. Borduren heb ik echt geen geduld voor.

Maar Conny je kunt er goed terecht voor hobbyspulletjes. Een grote sortering zeg.

Groetjes, Tineke01
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 21:20
Kippeboelen zijn zulke bubbeltjes als je koud hebt.
Wij zeggen kippevel,want als je een kale kip ziet heeft die
dat eigenlijk ook.
Een theenap is een vierkant tafelkleedje die je soms nog
zelf borduurd en op een tafeltje presenteerd.
Ik heb ook de Verena en vind hem super mooi.
Is het die groene vest met die punten vooraan.
Het is wel fel groen hoor,heel plezant,en als je twijfelt
even iets gaan passen in een winkel in die kleur.
Groetjes INgeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 08:09

Originally posted by pralientje pralientje wrote:

Ja dat is maar in Antwerpen een mooie winkel met veel wol gevonden je kan er ook online bestellen www.aters.com zo veel te zien zeg deze morgen stond dat in de krant kreeg er kippeboelen van met die foto te zien

   sorry ik moest even hard lachen, we leren nog eens wat van onze zuiderburen

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 10:54
Ja hoor Lidia bij ons is dat ook kippevel maar we zeggen ook soms kippeboelen en je heb de zelfde bobbeltjes op de huid alleen anders uit gedrukt .Ik qta er soms niet bij stil maar dan zal ik het wel met plezier vertalen Je moet maar eens gaan kijken naar die site mischien krijg jij ook kippevel
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns