Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

boekomslag

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: boekomslag
    Posted: 23 Februari 2012 om 20:24
kan iemand mij adviseren hoe ik een mooi afgewerkte stevige boekomslag  kan naaien voor een fotoalbum met harde kaft voor een baby.


hoe kan ik hem het beste verstevigen, zodat ie toch wasbaar blijft?

Ik dacht zelf dat ik het beste een soort elastomap systeem kan naaien (flap onder elastiek) Ik kan echter nergens een voorbeeld of beschrijving vinden.


groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 00:24
Een oplossing weet ik niet direct omdat versteviging in de vorm van vlieseline toch wat slapper wordt in de was. Toch kijk ik met belangstelling uit naar de ideeën die binnen gaan komen omdat ik iets dergelijks ook van plan ben. Ik heb al vaak kookboeken en psalmboekjes "gekaft" gezien met mooi geboorduurde omslagen, maar dat was nooit verstevigd. Daardoor zag het er altijd een beetje flodderig uit. Dat de terugslag aan de binnenkant wat dikker uitvalt, is bij een fotoalbum minder erg dan bij een gewoon boek.

 
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 07:14
Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar je kunt toch als versteving ook het materiaal gebruiken van een plastice boodschappentas.
Bedoel zo eentje van Lidle of c1000 ofzo?
Ik haak nooit af!

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 12:02
dank voor het meedenken.

qua versteviging ben ik er, denk ik, uit. Ik heb een potje met een soort lijm gekregen waarmee ook stofjes of servetten op een dakpan mee gelijmd kunnen worden, maar ook stof mee verstevigd kan worden. Volgens zeggen insmeren en laten opdrogen.

Nu alleen nog met roze stofjes de witte stof versieren en een nette kaft zien te naaien.
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 13:00
Misschien wel handig om eerst een proeflapje te lijmen. Ik heb zelf ooit een vioolkist verbouwd voor een middeleeuws snaarinstrument. Toen kon ik de lijm die ik normaal gebruikte voor textiel niet meer kopen en kreeg ik iets anders aangeraden. Gevolg was dat het erg hard werd alsof je met velpon geknoeid had. Het is uiteindeljk wel gelukt, maar met grote voorzichtigheid.

Succes!
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 13:04
als je met die materie werkt om te verstevigen denk ik niet dat je het
nog kan wassen.
Wat ik soms als versteviging gebruiok is dat plastiek canvas om door te
naaien.
je kan het krijgen in verschillende groottes.
anders moet je even informeren in een naaiwinkel,daar hebben ze ook
opstrijkdoek die heel stevig meekt maar wedereom het
wassen???????
Nochtans zo een oslag hoeft niet zo zwaar verstevigd omdat je er toch
spullen instopt die stevig zijn.

Groetjes en succes
IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 18:40
je hebt gelijk inge, deze lijm maakt volgens mij de stof afstotend voor vuil, dus wassen zou dan niet meer hoeven.
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.454 seconden.
Lang Yarns