Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

workshops geven

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3618
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: workshops geven
    Posted: 29 Februari 2012 om 21:05
wie o wie heeft dit gestart?
ik overweeg om workshops haken te starten is er iemand die dat ook heeft gedaan en kan mij vertellen of dit naar verwachting is gegaan?
het lijkt mij leuk maar is dat het ook?
en wat moet je er allemaal voor doen of laten?
aanmelden bij kamer vankoophandel?
opgeven bij de belasting?
en ga zo maar door?
ik hoop dat iemand mij het kan vertellen.

met vriendelijke groet

nia
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 22:48
Misschien heeft de KVK folders daarover. Het is altijd wel handig om alle bonnetjes die iets met je workshop te maken hebben te bewaren, gewoon een schoenendoos met een grote gleuf, alles er in proppen. Precies bijhouden hoeveel inkomsten je hebt met je workshop kan ook geen kwaad. Misschien een aparte bankrekening daar voor openen. Net of je penningmeester van een club bent. En bij de belastingdienst vragen hoe het zit, of je dan niet in een hogere klasse terechtkomt. Dan kun je zorgen dat je onder dat bedrag blijft.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 934
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 23:03

Wanneer je begint met workshops geven hoef je je nog niet gelijk in te laten schrijven bij de KVK, dat kun je altijd nog doen als je merkt dat het heel goed gaat lopen. Wanneer je je in laat schrijven bij de KVK als eenmansbedrijf krijg je ook een BTW nummer. En dat nummer wordt dan vanzelf gemeld bij de belasting voor zover ik het zelf gelezen heb bij de KVK. Loopt het niet dan ben je wel je geld aan de KVK kwijt wanneer je je op voorhand al in laat schrijven. Dat is mijn idee. Je kunt op de website van de KVK heel veel hier over lezen.

Inderdaad wel alles wat je uitgeeft er voor bewaren.

Groetjes van Jolly



Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3618
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 11:57
alvast bedankt voor deze reacties.
zijn er onder jullie ook die dat zijn gaan doen.
of die hun haakcreaties verkopen?

met vriendelijke groet

nia
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns