Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHulp beginner

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Redostrike View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 September 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 6
Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp beginner
    Posted: 27 September 2007 om 20:33
hallo,

ik ken niets van naaien en dergelijke. ik wil graag iets maken op redelijk korte termijn. ik kan alle materiaal direct gaan halen wat ik nodig heb. het probleem is ik weet totaal niet hoe ik moet beginnen. wat ik graag wil maken (of toch ongeveer wil maken) is dit

en ook nog dit:



ik weet echt niet waar ik moet starten. hou er alstublieft rekening mee dat ik dit nog nooit heb gedaan!
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 27 September 2007 om 21:09

ik zou in ieder geval voor stof en band enzo op de markt gaan kijken.

verder zou ik even op dit forum kijken,dat is een echt naaiforum/website  http://www.sancho.nl/

groetjes tine
Back to Top
Redostrike View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 September 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 6
Direct Link To This Post Posted: 27 September 2007 om 21:46
OK bedankt !
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 27 September 2007 om 22:51
tsja, ik kan zelf best aardig naaien en patroontekenen, en mijn dochter zou een móórd doen voor dergelijke kleren, maar helaas ziet het er allemaal niet écht beginnerachtog uit. ik naaide de eerste jaren alleen broeken met elastiek in de taille en pyjama's enzo, en eigenlijk zijn dat nog steeds mijn favoriete ontwerpen.

als je helemaal niet kan naaien, zou ik hier echt nog niet aan beginnen. ik weet dat die gothic/fantasy/larp-kleding best duur is, maar de gebruikte stoffen, materialen, voeringen, fournituren e.d zijn dan ook, en als je een lap verknipt, ben je uiteindelijk duurder uit.

hier in de stad hebben we sinds kort ene winkel die onder andere dergelijke kleding verkoopt, dragonheart, zie foto. (het meisje met het lichtblauwe jasje is mijn jongste dochter!)



maar dat is voornamelijk handgemaakt in nederland en dus nog prijziger dan wat je in boetiques ziet hangen. ik meen dat ze beginnen bij een euro of 80 voor een kinderjurk.

wil je toch zelf leren naaien, dan adviseer ik je te beginnen met heel eenvoudige knippatronen (die kun je kant en klaar kopen in de winkel waar je ook stof enzo koopt) voor broeken met elastiek, tunieken en hemdjurken. daarmee bespaar je je veel geld, zodat je de mooie stukken voor de 'afwerking' kunt kopen.

overigens is dit een goede tijd van het jaar om eens tussen die knippatronen t snuffelen : het is bijna halloween, en dan hebben ze nog wel enes leuke fantasyachtige dingen in de sectie 'verkleedkleren'. maar begin echt eenvoudig !!



A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 27 September 2007 om 22:55
p.s. het korte jasje zou je voor een euro of dertig zelf kunnen maken, maar in de mantel gaat zeker vijf meter goede kwaliteit wollen stof zitten wil hij mooi vallen en wil je eer van je werk hebben, en moet vermoedelijk ook nog worden gevoerd. Trek daar maar rustig zestig tot tachtig euro voor uit, plus een paar avonden werk en een prijzige applicatie.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Redostrike View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 September 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 6
Direct Link To This Post Posted: 27 September 2007 om 22:58
Het probleem is ik heb die nogal redelijk snel nodig (tegen eind november aan) ik ken iemand die er wel iets of wat van afweet (men vriendin haar moeder) ondertussen heb ik voor die rode jas wel een patroon gevonden (in het japans maar gaat worden vertaald door een vriendin van me) die jas die je zo ziet komt van anime en kan je niet zomaar kopen (anime is nog steeds niet zo hard doorgegroeid hier in europa, en vooral niet in ons klein landje (ps ik ben van belgië)).

ik ga ook al zeggen dat ik niet echt een persoon ben om klein te starten maar ineens groot, ik moet eerlijk zijn (en dat is niet om op te scheppen) ik ben redelijk creatief en meestal als ik iets kleins doe mislukt het en als ik iets groots probeer lukt het meestal direct! Dat heeft misschien ook te maken met wat ik wil doen intreseert me een patroon van halloween is niet echt iets wat ik ECHT ECHT wil.

Ik moet er wel bijzeggen nu dat u zo hebt geantwoord ben ik er al achter gekomen dat het zeker niet onmogelijk is wat natuurlijk alles wel weer leuker maakt ;)
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 27 September 2007 om 23:17
ja, ik weet niet hoe dat in belgie zit, maar in amsterdam moet je zo'n jas tamelijk eenvoudig kunnen aanschaffen.
ik he b een knippatroon gevonden dat tamelijk enevoudig is en volgens mij ook wel ongeveer wat je hier op de foto hebt laten zien iets wijder), maar het is wel op e-bay.

klik hier

(de blauwe cape naturlijk)
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
tyzy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 190
Direct Link To This Post Posted: 28 September 2007 om 07:30
Het amerikaanse Butterick heeft ook van dat soort patronen, heb ik wel eens via marktplaats gekocht, ook voor een mantel.
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 28 September 2007 om 08:02

hallo

ik denk dat je er gewoon voor moet gaan, wat je wilt dat kun je meestal ook wel, ik naai ook wel en het moeilijkst vind ik knoopsgaten om die er een beetje mooi in te krijgen, als ik dit patroon zo zie, zitten die er niet in dus gewoon beginnen, en goed lezen wat er staat.

en neem de tijd.  succes

 

Back to Top
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 335
Direct Link To This Post Posted: 28 September 2007 om 08:29
als je dit patroon kan krijgen is het lijkt mij best te doen,maar ik zou het eerst uit proberen op een goedkoop lapje zodat je kan zien of alles is zoals je wilt en dan pas van duurdere stof. ik zou ook niet te zware stof nemen en hem wel voeren.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                groetjes janny
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 28 September 2007 om 12:44
Als je een oude handwerkencyclopdie op de kop kunt tikken, staat daar vaan alle informatie in die je nodig hebt voor naaien EN patroontekenen. Maar dan moet je wel een hele vlotte leerling zijn, dat wel. Maar waar een wil is.....
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Redostrike View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 September 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 6
Direct Link To This Post Posted: 29 September 2007 om 00:27
Hartelijk dank voor de aanmoediging en tips ik heb ondertussen (wel in het japans) een aanwijzing gevonden voor die mantel (echt van de anime uit) hij stond in een boekje beschreven (is redelijk populair in japan dus) Ik ben aan het proberen hem te laten vertalen (loopt ook niet echt van een leie dakje maar wordt aan gewerkt).

Ik was in ieder geval al van plan om het eerst in goedkoop stofje te doen. Ik ga ook één van deze dagen naar de bib om wat boeken bijéén te halen over naaien/kleding maken.

In ieder geval hartelijk bedankt allemaal ik hou jullie op de hoogte moest ik op problemen stoten!
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 29 September 2007 om 12:43
Hou ons ook op de hoogte (met foto) als het gelukt is!
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 30 September 2007 om 19:26
niet moeilijk maar wie ben ik.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Redostrike View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 September 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 6
Direct Link To This Post Posted: 30 September 2007 om 23:54
Nog steeds bezig met de vertaling ik hoop één van dezer dagen ze binnen te hebben. We zullen zien.
Back to Top
Redostrike View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 September 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 6
Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2008 om 21:15

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2008 om 10:36

Je kan beter iemand vragen met ervaring op hert gebied van naaien dan word de teleurstelling niet zo groot want je wilt nog al iets.

ik naai al vanaf mijn 7 de en ik zie wel dat een jas zoals jij wilt niet voor iemand is die nog nooit een steek heeft genaaid

 

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2008 om 10:45

Hoi,

Ik sluit me ook bij L33ntje aan. Dit is wat je noemt een 3 stippen patroon voor gevorderden. Ik vind met name de rode mantel wel een beauty hoor. Maar door eigen ervaring weet ik ook waarom die in de winkel zo prijzig zijn. Bovendien zit je met een winterpatroon, dus dikkere stof, maar ook weer duurder. Van de andere kant, als je het vertaalde patroon stap voor stap volgt en geduldig dan moet het kunnen. Ikzelf naai soms kleding uit de knip. Volg dan altijd zin voor zin de uitwerking. Ooit gedacht dat in andere volgorde handiger zou zijn, maar uiteindelijk weer alles los moeten maken.

Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. Als het gelukt is, zul je apetrots en heel veel plezier hebben van je eerste werk.

Rosemarie

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns