Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat lees/vertaal ik hier nu verkeerd?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
@-MGR View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 02 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @-MGR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat lees/vertaal ik hier nu verkeerd?
    Posted: 03 Mei 2012 om 20:45
Nu gaat het meteen al verkeerd, ik zit met alles in de aanslag, maar ik kom op een totaal ander aantal steken uit. Kunnen jullie eens kijken wat ik hier nu verkeerd doe?
Bovendien vind ik het raar om direct in de eerst naald al te moeten gaan meerderen..
Hieronder het engelse patroon, met daarachter zoals ik het zou vertalen en het aantal steken waar ik dan opuit kom..
 

TRUNK Slurf
Work 2 pieces alike. Using 4.5mm needles cast on 7 sts. Maak 2x, zet op naald 4,5 7 steken op

Next row: Inc in each of next 2 sts, patt to end. Volgende naald, meerder in iedere 2e steek, volg patroon (ow ja, het is in gerstekorrel) 10 steken
Next row: Inc in each of next 3 sts patt to end. Volgende naald, meerder in iedere 3e steek, volg patroon 13 steken
Rep last 2 rows once more. Herhaal de laatste twee naalden. Ik kom dan op resp. 19 en dan 25 steken uit
Next row: Inc in first st patt to end. volgende naald, Meerder in de eerste steek, volg patroon. 26 steken
Next row: Inc in first st patt to end. volgende naald, Meerder in de eerste steek, volg patroon. 27 steken
Work 2 more rows straight in pattern, break yarn and keep sts on stitch holder. 19 sts brei nog 2 naalden volgens patroon, breek draad en laat op hulpnaald staan. 19 st.

Maar ik kom dus op 27 steken uit. Dat zijn er maar even 8 teveel... Zou ik in ieder naald maar 1 meerdering doen, kom ik op 13 steken uit, en dat is weer te weinig.

Hoe lezen jullie dit partoon? Waar ga ik de fout in?Wacko
Alvast bedankt voor het meedenken!!
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2012 om 20:57
Ik kan niet bedenken waar het fout gaat, ik zou het ook zo doen. Misschien iemand anders?
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2012
Locatie: Antwerpen
Status: Offline
Points: 1475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2012 om 20:58
ik heb het al 5 keer herlezen, maar ik zie het ook niet.

Misschien gewoon een foutje in het patroon?


http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
@-MGR View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 02 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @-MGR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2012 om 21:01
Ik heb het nogeens helemaal uitgerekend, en kom steeds hierop uit. Ook de rest van het patroon bekeken, maar volgens mij is het niet echt een goed bruikbaar patroon, te sumier of er is het een en ander weggevallen...
Ik ga op zoek naar een ander olifantje...en laat dit patroon maar voor wat het is. Jammer, want hij is wel lief.
Bedankt!!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2012 om 22:19
Ik geloof dat ik het heb.
Je moet volgens mij alleen in de eerste 2 steken meerderen, daarna in de eerst 3 steken. Deze 2 naalden nog een keer. Dan heb je dus 10 steken gemeerderd. In de volgende 2 naalden alleen in de eerste steek meerderen. Samen 12 steken. Dus 19. Volgens mij dus. Groetjes en succes,Lida.
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2012 om 22:20

Work 2 pieces alike. Using 4.5mm needles cast on 7 sts. Maak 2x, zet op naald 4,5 7 steken op

Next row: Inc in each of next 2 sts, patt to end. Volgende naald, meerder in iedere 2e steek, volg patroon (ow ja, het is in gerstekorrel) 10 steken

volgns mij moet je een steek meerderen in de eerste 2 steken (in elk van de  volgende 2 steken letterlijk vertaald)  en dan verder in patroon breien. volgens mij kom je dan op 9 steken.
dan meerderen in de eerste 3 steken dan heb je 12 steken.
deze 2 toeren herhalen  dan kom je op 19 steken. verder wijst het zich wel.
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2012 om 22:21
lidwina je bent net een minuut eerder!!! ha ha
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2012 om 22:22
zoals lidwina zegt klopt


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2012 om 22:23
Ik keek voor ik ging afsluiten en zag het ook Beppemartha. Maar we komen op hetzelfde resultaat, dus het zal wel kloppen. Groetjes, Lida
Back to Top
@-MGR View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 02 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @-MGR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2012 om 22:24
Shocked ja natuurlijk... goh...
heb ik nog een vraagje, hoe doe ik dat? ik moet in gerstekorrel breien, moet ik dan de tussenliggende lus opnemen en die links breien?
Normaal steek ik in 1 steek eerst voor en dan achter in, maar dan loopt mijn patroon in de soep he?
 
ha, nu kan ik staken met mijn patroonzoektocht en toch hieraan beginnen.. en als ik denk dat het niet klopt, vraag ik het gewoon hier!! Ik denk namelijk dat het patroon klopt en volledig is, en ik het gewoon niet snap!!Embarrassed
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns