Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenMutsen breien zonder rondbreinaald?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eveline View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1
Direct Link To This Post Onderwerp: Mutsen breien zonder rondbreinaald?
    Posted: 25 Oktober 2007 om 08:43
Hallo Allemaal,
Weet iemand of er een patroon bestaat voor een muts die niet op een rondbreinaald gebreid wordt? Ik wil namelijk met kinderen mutsen gaan breien in de handwerkles. Of heeft iemand een ander idee om een muts te maken? Tips zijn van harte welkom! Groeten Eveline.
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2007 om 09:21

hallo evaline ik heb net mutsen gebreid op twee naalden dus ze zijn er wel hoor.

kijk eens op deze site  http://www.garnstudio.com/lang/nl/kategori_oversikt.php

en hier staat ook nog een muts en sjaal en wanten  http://www.breikraam.nl/breipatronen/breipatroon-peutersjaal .pdf

misschien is het leuk dat je je nog even voorsteld zodat we ook even weten wie je bent.

groet tine

groetjes tine
Back to Top
Suzanne.vnh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Maart 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 299
Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2007 om 14:02
Een muts hoef je helemaal niet te doen met rondbreinaalden (zie die rondbreinaalden zelf nooit zitten) mijn eerste breiproject was deze muts,
 

Als je het patroon wil stuur dan pm met je e-mailadres
groetjes suz.
Moed staat aan het begin van de d(r)aad, geluk wacht bij de voltooing.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2007 om 16:02
He, deze vraag ben ik van de week op de Breikraam ook tegengekomen. Even kijken of ik mijn antwoord nog kan vinden....

Citeer Meet de omtrek van het hoofd en bereken nav je proeflapje hoe breed je werk moet zijn.
Brei dan ongeveer 20-25 cm (even passen eventueel), en kant af. (Iets langer voor een muts met omslag). Het eerste stuk (of de hele muts brei je in boordsteek, de rest kun je in tricot breien als je wilt.

Sluit de middenachternaad, en naai de bovennaad dicht. Op de hoeken kun je nog een leuk pompoentje of kwastje maken, klaar ! Simpeler kan niet.

Iets moeilijker : Minder als je bijna klaar bent door steeds 2 steken samen te breien. Brei de naald normaal terug, en minder in de volgende pen op dezelfde manier. Desnoods een derde keer, bij dunne naalden. Knip de draad af, haal hem door alle steken die nog op de naald staan en strek hard aan. Afhechten, en middenachternaad sluiten. Klaar.


Met dikke wol op dikke pennen zijn ze zo klaar. Ideaal is natuurlijk als ze boordsteek kunnen breien, maar als je echt op pen 7 of hoger werkt, is het in ribbels ook rekbaar genoeg. Je zou dan zelfs de muts dwars kunnen laten breien (dus van middenachternaad naar middenachternaad)


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
ziggysnowy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 01 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 343
Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2007 om 16:57
Hallo evelien

De Knifty Knitter is hiervoor, dat is breien zonder naalden. Ik hrb het zrlf nog nooit gedaan. Misschien heeft iemand hiermee ervaring. Er is een onderwerp over

Ziggy
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.656 seconden.
Lang Yarns