Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Welk materiaal voor kleine kinderen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LilianJ View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Juli 2012
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LilianJ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Welk materiaal voor kleine kinderen?
    Posted: 20 Juli 2012 om 15:33
Hoihoi!

Ik kom hier even binnenvallen met iets wat ik me al een tijdje afvraag, maar waar ik helaas geen antwoord op kan vinden. Dus hoop ik dat jullie me kunnen helpen...

Ik vraag me af wat jullie ervaring is met haken voor kleine kinderen. Ik weet dat er mensen zijn die gehaakte knuffeltjes als kraamcadeau geven en dat er vaker vragen worden gesteld over het type oogjes dat geschikt is, maar ik mis eigenlijk een antwoord op de vraag welk materiaal het best gebruikt kan worden. Ik haak zelf het liefst met 100% acryl van Wibra/Zeeman, vanwege het 'wollige' effect, maar is dit ook geschikt voor kinderen? Wat is het effect van vaak vastpakken, wassen etc op het materiaal, welk materiaal verkleurt/vervormt snel? Is dit anders voor (verschillende soorten) katoen dan voor acryl?
Daarnaast vraag ik me af welke vulling geschikt zou zijn. Ik ben zelf nogal bang dat ik onderdelen niet strak genoeg eraan naai (ik maak me er normaal weinig zorgen over, omdat ik zelf niet aan onderdelen trek), wat nu als het los gaat en er zou vulling uitkomen? Ik ben als de dood dat een kind erin zou stikken :|

Kortom: ik ben er nog lang niet van overtuigd dat het een goed idee is om kinderen een gehaakte knuffel te geven en zou dus graag jullie mening en ervaring horen :) Ik ben gevraagd voor het maken van een kraamcadeautje en wil niets op mijn geweten hebben ;)
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2012
Locatie: kattenmand
Status: Offline
Points: 4125
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 15:41
ik haak niet maar ik maak mijn knuffels van de breiwol van planet. die is van een vrij hoge kwaliteit en zover ik weet geschikt voor kinderen gezien de dame van de fournaturen winkel het heeft gegeven. Wat betreft vulling en ogen, in een boekje van phildar dat ik heb staat dat bij twijfel je het beste van katoen zakjes kan maken die in de onderdelen passen en daar de vulling in doen. mocht er dan een onderdeel afgetrokkken worden of je gaten zijn te groot dan komt de vulling er niet uit. ogen zijn simpel is het een jong kind op borduren met wol of van die speciale veiligheids ogen halen. maar met baby's is het op borduren het beste lijkt me.
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 15:54
voor kleine kinderen is katoen toch wat beter omdat je dat wat beter kunt wassen.
ook bij de wibra heb je katoen.
het is wel duurder dan de acryl maar ik vind dat het wel langer mooi blijft.
ik haak ook veel met acryl en heb van beide dus ervaring met de kids.
 
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 17:01
Ik haak met katoen, de oogjes borduur ik er altijd op als het voor peuters en babies is.
Qua vulling gebruik ik gewone poppevulling (fiberfill)
http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 19:32
katoen lijkt mij het meest voor de hand liggend, of 100% wol (dat is lastiger wassen).
100% synthetisch is niet je van het, tenzij het iets is wat veel op de grond ligt en niet bij de kleine in bed.
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juni 2012
Locatie: home
Status: Offline
Points: 1060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2012 om 09:00
Ik haak voor de kleintjes ook met katoen of babysoft.  Katoen vind ik ook het mooiste. En de oogjes borduur ik erop. Vind ik ook het veiligste hoor.
Back to Top
chikay View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 109
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chikay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2012 om 16:42
sluit mij aan bij de rest...katoen.
is goed stevig en trek je niet gauw kapot naar mijn mening en het wassen blijf het ook het mooist want ik gooi het een keer in de week in de machine (ivm stofallergie)
jose
Geniet van het gene dat je hebt,en treur niet om het gene dat je niet bezit.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns