Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Bloemenmutsjes

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Bloemenmutsjes
    Posted: 17 Augustus 2012 om 12:22
Het komt nog in mijn haakboekje, maar ik ben zo tevreden met mijn idee dat ik het hier ook zet. Ik ontwerp poppenmutsjes en -rokjes die op bloemkelkjes lijken en dan krijg je onderaan een heleboel(afgeronde) puntjes als bloemblaadjes, door telkens te minderen, dus dan zijn er een heleboel draadjes af te hechten. Maar ik heb uit pure frustratie ontdekt dat je vanaf het puntje met halve vasten terug kunt gaan naar de rand waaraan je die blaadjes haakt. Dan is er één draadje weg te werken in plaats van soms wel 40.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2012 om 12:25
Zo! Bij mij wordt het dun boven, maar jij hebt nog steeds goeie ideeen!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2012 om 12:29
Voor gebreide mutsjes heb ik nog geen oplossing. Helaas pindakaas. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het honderd draadjes netjes wegwerken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2012 om 12:42
Magtelt en met verkorte naalden breien?
lydia wijsbroek
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2012 om 12:52
Dan komen er bobbels maar die lijken niet op bloemblaadjes. Ik moet mijn lot maar lijdelijk ondergaan, als ik bij de bloemenmutsjes blijf, er zijn ergere dingen in het leven. Omhaken en zo de draadjes wegwerken kan ook, trouwens, dus wat piep ik nou?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2012 om 13:01
bij de baktus krijg je toch ook van die puntjes?
lydia wijsbroek
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2012 om 13:25
Dat was maar één punt, mijn kelkjes hebber er soms 8. Maar ik begrijp je punt, je zou de puntjes opzij kunnen breien, daar ga ik mee experimenteren, als de haakboekjes af zijn. Eerst voor de dunne popjes en dan voor andere poppen. Daarna ga ik weer breipatronen ontwerpen voor andere dan Baby Born poppen. Niet dat iets tegen ze heb, maar die hebben nu voldoende kleertjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2012 om 08:51
als je klaar bent met een draadje, afhechten, kort afknippen en gelijk meenemen als je weer gaat beginnen............ ik weet niet of het bij jouw projecten kan maar bv bij mijn granny's gaat dat geweldig en heb ik uit eindelijk maar 1 draadje!!!!
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2012 om 09:30
Ja dat doe ik bij granny's ook, ik hoop altijd maar dat ze goed vast blijven zitten. En dat is ook zo.

Het was dom dat ik voor dat puntjesprobleem niet eerder een goede oplossing had gezocht. Ik heb wel eens alle draadjes gelijk afgeknipt en er een paar lossen aangehaakt en de draad goed strakgetrokken en kort afgeknipt, toen liepen de puntjes uit in sliertjes bij een rokje, heel grappig.

Bij breien heb ik wel eens een sierrand moeten maken met telkens steken meerderen en minderen zodat er aan de zijkant puntjes ontstonden, maar dat muntje had even tijd nodig om te vallen voor mijn popenmutsen. 3 jaar om precies te zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.906 seconden.
Lang Yarns