Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

"blond" momentje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: "blond" momentje
    Posted: 22 Augustus 2012 om 17:38
Ik was al lekker bezig met mijn nieuwe patroon van lilikSha totdat ik toch wel vond dat het zo klein er uitzag. Maar ja moe, warm weer en noem ieder excuus maar op... Nu even de tijd genomen om goed te lezen en ja hoor met 2 seconde was het duidelijk ipv een vaste staat er DC!!! Sja dan ben je wel snel klaar he lol. Maar nu vraag ik me af, bedoelen ze een half stokje of een hele??

*pomtidom*
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 18:11
DC is volgens mij Double crochet in dat interpreteer ik als 'stokje'; mocht ik het in een patroon dus tegenkomen, zou ik een stokje haken.
 
Ik kan het ook mis hebben natuurlijk ;.))
 
 
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 18:13
haha zo dacht ik dus ook :D Maar ja voordat ik nu een enorm waterhoofd haak.... Er zijn toch mensen die al een wat hebben gehaakt van haar ;-)
Ik wacht nog even af of iemand `het` weet hihi
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 18:23
Zou je het kunnen zien op de foto???
Het verschil tussen een stokje en een halfstokje ....Of is de foto niet groot genoeg of duidelijk?
Tis maar een vraag hoor ;.))
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 18:24
Ben al aan het proberen met een proeflapje en ik DENK een stokje... zal je wat zenden ;-)
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 18:38
Moet je deze link kijken dan raak ik helemaal van mijn padje hoor... http://www.garnstudio.com/lang/nl/skole/hekle_fastmaske.php



Skip 1 chain stitch and insert the hook under the top loop of the 2nd chain stitch (a)

Wind the yarn around the hook and pull it through the first chain loop, leaving two loops on your hook (b)

Wind the yarn around the hook again and pull it through both loops (c)

There’s your first double crochet (dc) made!


Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 18:54
Is het een engels of Amerikaans patroon?
Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 08 Juni 2012
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 18:58
Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Is het een engels of Amerikaans patroon?


inderdaad, hier zit het verschil

is het een engels patroon dan is een dc een stokje, maar als het een amerikaans patroon is is het een vaste.

de meeste patronen zijn amerikaans geschreven, maar ik weet niet welk patroon jij hebt.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 19:03
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Moet je deze link kijken dan raak ik helemaal van mijn padje hoor... http://www.garnstudio.com/lang/nl/skole/hekle_fastmaske.php



Skip 1 chain stitch and insert the hook under the top loop of the 2nd chain stitch (a)

Wind the yarn around the hook and pull it through the first chain loop, leaving two loops on your hook (b)

Wind the yarn around the hook again and pull it through both loops (c)

There’s your first double crochet (dc) made!


 
 
 
 
Dit is dus een half stokje ;.))
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 19:06
Dus :
in het Engels een 'stokje'
in het Amerikaans een 'vaste'
op de tekening een halve vaste
 
Het is volgens de foto zeker geen vaste!
 
De proef op de som nemen en dan vergelijken met de foto van patroon ;.))
 
 
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 19:08
Als ik kijk op garns zeggen ze juist dat DC  een vaste is in engels engels:
v / vaste(n)
UK:Double crochet (dc) US:Single crochet (sc)


stk = stokje
UK:Treble crochet (tr), US:Double crochet (dc)


In het patroon gebruiken ze zowel SC als DC dus ik denk dat het Amerikaans is (origineel is het uit Israël en schrijft ze ook de patronen in het Russisch uit).
Ik heb 2 toeren net gehaakt maar ik weet dan ook eigenlijk niet hoe ik de 2e tour moet starten, iedere toer afsluiten met een hv of doorhaken zoals je ook zou doen bij vaste? Dit staat nl niet in het patroon omschreven. En hoe doe je het met vullen want nu zitten er door die stokjes groetere openingen en ik wil niet dat de vulling eruit piept...Het is zo'n leuk patroon dus ik wil het wel afmaken :)
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 19:09
in mijn vertaallijst staat dat het in Amerikaans een stokje is en in het engels een vaste..... en volgens mij.......is het een Amerikaans patroon........
Of wordt het nu nog moeilijker?????  sorry......Embarrassed
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 23:08
De tekenng is overduidelijk een vaste !
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2012 om 12:24
Inmiddels weet ik dat ze een stokje bedoelen alleen vind ik het nu niet zo mooi als bij een vaste. Het is voor een 3 jarige bedoeld en ik ervaar dat er veel ruimte tussen de steken komen terwijl ik heel vast haak. Ga nog proberen om met een halve dikte minder te haken en dan hoop ik dat het beter wordt...
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 20 Mei 2012
Locatie: Beverwijk
Status: Offline
Points: 417
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2012 om 12:43
Originally posted by dine dine wrote:

De tekenng is overduidelijk een vaste !


Hier ben ik het helemaal mee eens, de tekening geeft duidelijk een vaste aan en géén half stokje
Back to Top
bijou View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bijou Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2012 om 13:25
Normaal zet zij bovenaan op pagina 1 de afkortingen die ze gebruikt, ben even gaan kijken op verschillende patronen die ik van haar heb zitten.
Welk patroon is het ?
 
onder dit woordje vind je het altijd

Abbreviation:

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns