Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

continentaal breien

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2012 om 18:43
Originally posted by Esther12 Esther12 wrote:

Hmm, als ik zo doorga kan ik straks niet meer breien. Dus ik denk dat ik het toch maar ga proberen.
Bedankt voor de reacties!


Gewoon doen,
je gaat via YouTube naar continentaal breien
neemt plaats met je materialen.
Het duurt echt niet zolang voor je het beet hebt en dan wil je gewoon nooit meer anders
groetjes en succes ermee,ingeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 08:46
Ik heb jaren geleden mezelf leren breien; ik sla nu met rechts de draad om de naald. Moest er toen (heel lang geleden) wel twee truien later achterkomen dat ik de steken gedraaid op de naald had staan waardoor de "rek" uit mijn werk ging. Nu steek ik anders in.
Ik zou niet weten hoe te breien met mijn linkerhand, deze houdt bij mij alleen de naald vast.
Back to Top
kaatgr View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2012
Status: Offline
Points: 177
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kaatgr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 10:18
Het is echt een verademing als je eenmaal continentaal kan breien. Ik heb het vorig weekend geprobeerd en het werkt echt!!! gaat super snel en wanneer je kan haken is dit echt een eitje want je maakt ongeveeer dezelfde beweging.
 
Het is echt een aanrader!!!
groetjes
 
karen
Back to Top
Priscilla77 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2012
Locatie: Kampen
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Priscilla77 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2012 om 20:38
Nou ik kan het iedereen aanraden om het zeker te gaan proberen. Ik heb een paar weken geleden rondbreinaalden gehaald, ben een middag achter you tube gaan zitten en ik doe niet anders meer. Ideaal gewoon. Mijn moeder kwam hier vorige week op visite en wilde nu wel eens weten he ik het deed, die heeft een half uurtje zitten kijken en die was ook meteen verkocht.
Back to Top
Brabantia View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 November 2012
Locatie: France
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brabantia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2012 om 23:56
Ik ben toevallig vorige week begonnen met de continentale methode, en met de rondbreinaald.

De continentale methode is een paar uurtjes irritant (vooral omdat je moet AFleren) maar is zeker de moeite waard; het gaat sneller, mijn zithouding is beter en ik hoef mijn leesbril niet op omdat het werkstuk verder van me af is, op mijn schoot.

Averechts continentaal vind ik wel onhandig maar er zitten uurtjes tussen dat dat ook ineens snel gaat.

met vijf naalden breien zou ik niet meer zonder de continentale methode kunnen want omdat je veel minder bewegingen maakt, zitten de naalden een stuk minder in de weg.

op de ronbreinaald breien vond ik in het begin erg vervelend, ik besteedde meer tijd aan het doorschuiven van de steken dan aan het daadwerkelijke breien. Maar ook dat went na een poosje.

conclusie: doen!
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2012 om 22:48
ik brei alleen maar op rondbrei naalden je kunt book gewoon heen en weer breien.
 heel ontspannen .geen zere schouders,
lekker bij de tafel zitten en bij de rechte stukken kun je ook nog een boek lezen .idiaal
Back to Top
cootje48 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 December 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cootje48 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2012 om 15:55
zo'n 20 jaar geleden leerde mijn oma mij breien, zij werd altijd boos want ik deed het "verkeerd om" daardoor werd breien voor mij niet leuk meer. Inmiddels brei ik wat af maar niet zoals het hoort! Nu lees ik hier dat de manier waarop ik brei dus gewoon 'geoorloofd" is. Ik kan dus niet volgens de "goede" manier breien en brei altijd continentaal! voor ervaren breisters ziet dat er toch altijd uit alsof ik iets verkeerd doe!
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2012 om 16:06
cootje het gaat erom dat jij er plezier in hebt ,maar dat geld voor heel veel dingen in het leven ,toch!
Back to Top
bolletje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 05 December 2012
Locatie: Zuid-Holland
Status: Offline
Points: 177
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bolletje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2012 om 23:14
Ik vind het een leuke manier van breien,ben af en toe aan het oefenen,maar averecht dat lukt nog niet.
http://www.lenie-sieradenenzeep.blogspot.com

www.sieradenenzeep.nl
Back to Top
cootje48 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 December 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cootje48 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2012 om 21:49
Ja daarom, helaas leeft mijn oma niet meer, maar dit doet me toch weer even bij haar stil staan.....
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns