Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

welke kant haken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Brenmar View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 81
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brenmar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: welke kant haken
    Posted: 20 November 2012 om 11:23
Ik heb al een paar berichtjes voorbij zien gaan over aan welke kant je zou moeten haken, maar het kwartje wil bij mij niet vallenTongue
Als ik aan het haken bent, bijvoorbeeld iets rond (een knuffel ofzo) dan zit ik met mijn haaknaald in het rondje te haken, maar ik begrijp dat je eigenlijk aan de buitenkant moet zitten met je naald, of niet?
Is dat dan ook een reden dat je het minderen bij mij altijd ziet.
Ik heb mezelf leren haken, met behulp van internet en boekjes, dus er kan ergens best iets fout zijn gegaan.
Wil kan en wil het mij heel duidelijk uit leggen??? Enne overige tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Groetjes Brenda
Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 08 Juni 2012
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 13:00
ik heb ook lang met die vraag gezeten :)

Om te zien of je "goede kant" aan de buitenkant zat en de "slechte" aan de binnenkant moest je kijken naar v-tjes stond er altijd in je boekje. Maar ik zag die nooit! Tot ik eem website tegenkwam die me liet zien dat de achterkant streepjes had. Die waren wel veel makkelijker terug te vinden!

Sindsdien ben ik ook wel beter geworden in haken, zijn mn steken wat rechter en zie ik de v-tjes wel, maar mocht je ze niet goed herkennen, de streepjes zitten aan de binnenkant.

Dit is een andere site dan ik toendertijd zag, maar het is naar mijn idee ook wel goed te zien hier.
hier


Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 08 Juni 2012
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 13:02
oja, en het minderen kan er ook aan liggen hoe je mindert. Ik merk dat als je de manier die in de boekjes staat gebruikt, doorsteken, omslaan terug, doorsteken omslaan terug, en dan draad door de 3 lussen halen, een erg zichtbare mindering geeft.
Zelf doe ik dan da naald door de eerste lus van de 2 steken halen, draad door die 2 lussen halen, en verder afmaken zoals je een steek afmaakt. (als je begrijpt wat ik bedoel :s sorry, haak zelf nog maar een half jaartje, dus de echte "termen" en trucs ken ik nog niet zo goed)
Back to Top
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 November 2012
Locatie: Noorwegen
Status: Offline
Points: 131
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 13:20
Ik heb vanmorgen de tip gekregen om een soort bolletje naar jezelf te maken. Je drukt dan als het ware de kern van het haakwerk (in dit geval een rondje) naar je toe, zodat er een kleine bolling ontstaat. Op die manier zit je met je haaknaald automatisch aan de buitenkant.

Ik had het al heel vaak geprobeerd en het ging steeds mis. Met de tip van vanmorgen is het nu goed gegaan, dus ik ben er erg mee geholpen. Hoop dat het jou ook wat kan helpen! Succes!
Back to Top
Femke Costima View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 November 2012
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Femke Costima Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 12:00
ik haakte in het begin ook binnenstebuiten :-) tot ik HET ineens zag 
de V'tjes moeten aan de buitenkant en dan zie je je minderingen ook niet meer.

veel succes
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 15:48
Hoe minder jij dan want ik zie nog altijd mijn minderingen, zeker wanneer het bv om een hoofdje gaat waar je elke tour moet minderen :S
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns