Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sokken breien op drie/vier pennen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sokken breien op drie/vier pennen
    Posted: 20 November 2012 om 19:13
hoi,
ik heb t boekje sokken brei je zo. van jo an luijken en marlies hoogland.
met 5 naalden(is zo makkelijk met minderen en meerderen) staat zo duidelijk uitgelegt dat zelfs ik het nu kan.
groetjes marian
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 15:37
op je eerste pen zet je twee steken meer . Op je laatste 2 minder . Je gaat nu de twee steken van je
eerst pen op je 3e pen zetten door ze met een dubbele draad te breien  Nu staan er op alle 3 de pennen evenveel steken . Dan pas komt pen 4 aan de orde .
 
je toer eindigt als je weer bij je draadje uitkomt .
 
Trek wel steeds de 1e steek van je nieuwe pen goed aan anders krijg je er een soort laddertje tussen
Back to Top
André View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 November 2012
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer André Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 15:22
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> [QUOTE=Saskia_]

Ik zelf sluit meestal de cirkel, en brei de eerste twee steken op de pen bij de laatste, en dan op een andere pen (of deze twee steken overzetten),
[/QUTE]
 
Dat is de crux van mijn vraag! ook al is de 'eerste twee steken op de pen bij de laatste' nog Abacadabra.
Ik ga opnieuw een poging wagen.
Bedankt Saskia.
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 14:02



Heb je iets aan deze afbeelding?(als je erop klikt krijg je een grotere). Kan je zien hoe je begint ... zorg ervoor dat de steken netjes op de pennen staan, ik bedoel niet gedraaid ofzo en gewoon insteken en beginnen. Ik zelf sluit meestal de de cirkel, en brei de eerste twee steken op de pen bij de laatste, en dan op een andere pen (of deze twee steken overzetten), dan is de aanhechting minder kwetsbaar, komt er minder druk op te staan. Maar dat heb ik maar zo een beetje zelf bedacht en aangerommeld. Gewoon proberen en dan moet het lukken. Plaatje is met vier pennen, maar je kan het natuurlijk ook gewoon op drie pennen doen. 
Hoop dat je dit al wat duidelijkheid geeft.

Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
André View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 November 2012
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer André Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 13:41
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Originally posted by pimmetje pimmetje wrote:

Maar als je moeder sokken voor je heeft gebreid zal ze je vast ook wel kunnen helpen toch?
 
Tuurlijk wil ze dat, alleen is dat door de telefoon ook niet uit te leggen en een afstand afleggen van twee en een half uur reizen, is voor mijn vraag op dit moment geen optie.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 12:08
Je moet de steken verdelen over 3 naalden, op iedere naald ongeveer evenveel, ik brei de boord altijd 2recht, 2 averecht en verdeel de stken zo dat iedere naald begint met recht (vindt ik gewoon makkelijker). Met de 4e naald brei je dan in het rond. Dus je gebruikt 4 naalden, de steken op 3 naalden en met de 4e brei je. Maar als je moeder sokken voor je heeft gebreid zal ze je vast ook wel kunnen helpen toch?
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
André View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 November 2012
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer André Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 11:58
Mijn Moeder heeft prachtige sokken voor mij gebreid en omdat ik me dood verveel in de winter dacht ik: als mijn moeder sokken kan breien, kan ik het ook.
Dus ik in de weer met het boekje 'breien doe je zo', maar daar snapte ik helemaal niks van. Nu ben ik met drie pennen in de weer. Steken opgezet, verdeelt over drie pennen (hoe je dat verdelen moet lees je ook nergens) en dan aansluiten. En daar loop ik op dezelfde manier vast als met breien op vier pennen: Hoe krijg ik drie pennen samengevoegd zodat ik rond kan gaan breien?
Heb inmiddels verschillende patronen op tafel liggen, uren aan youtube brei-filmpjes zitten te bekijken: nergens een voorbeeld van hoe je dat nu moet doen.
Heeft iemand het verlossende voorbeeld/antwoord.
< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.266 seconden.
Lang Yarns