Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over patroon poncho Drops

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
SasWitbraad View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 December 2012
Locatie: Wieringerwaard
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer SasWitbraad Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over patroon poncho Drops
    Posted: 01 December 2012 om 10:18
Hallo, ik wil een poncho breien, met manchetten, maar ik snap het patroon niet. Tongue

http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=123&d_id=28&lang=nl

Ik ben begonnen met het achterpand, maar dit moet op een rondbreinaald, klopt dat? 
Na een paar steken staat er dat ik het werk moet laten rusten, en volgens mij weer door moet gaan met het voorpand? Maar ik heb maar 1 rondbreinaald! En hoe ga ik die twee rondjes dan aan elkaar krijgen?? Confused
Kan iemand mij helpen??

Groetjes Sascha
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2012 om 10:36
Voor zover ik het gezien heb. brei je eerst achterpand en voorpand afzonderlijk. Heen en weer,niet in het rond, en op een bepaald moment voeg je alle steken samen.

Je moet een aantal markeringen aanbrengen voor de minderingen, daar kun je lusjes in een andere kleur voor nemen. Als je werk moet laten rusten kan dat op grote veiligheidsspelden die daarvoor bedoeld zijn. Maar je kunt ook bij Zeeman of Wibra voor € 0,99 een rondbreinaald erbij kopen, dan zou je de panden gelijk op kunnen breien.

Als je dan de markeerlusjes in twee andere kleuren doet, weet je welke naald eerst aan de beurt is en welke als tweede. Het aantal naalden kun je op een toerenteller aangeven, of op een stuk papier noteren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
SasWitbraad View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 December 2012
Locatie: Wieringerwaard
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer SasWitbraad Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2012 om 12:16
Dankjewel voor je antwoord! Maar wat ik niet snap, hoe brei ik heen & weer met een rondbreinaald? 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2012 om 12:53
Heel gewoon. Het werk omdraaien alsof een gewone breipen hebt en aan het begin weer beginnen.
Gewoon doen, dan snap je het.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
SasWitbraad View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 December 2012
Locatie: Wieringerwaard
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer SasWitbraad Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2012 om 13:06
Thanx Lidwina, had ook al gegoogled, en er is een filmpje van Thumbs Up
Heb mn werk weer uitgehaald en ga opnieuw beginnen. Groot handwerkboek op schoot en voor de computer, het moet me gaan lukken! 
Dus als ik de 10 meerderingen gedaan heb, ga ik beginnen met het andere pand, en dat word dan samen gevoegd, toch? 
Ik denk dat jullie nog lang niet van mij af zijn, HaHaHa!!LOL
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns