Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

zelf patroon tekenen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: zelf patroon tekenen
    Posted: 06 Januari 2013 om 09:36
Ik ben een dankbare oma van 5 kleinzoons en 1kleindochter en wil graag zelf een sprei ontwerpen om te haken voor mijn kleindochter. 
De tekenpatronen met alle symbolen vind ik erg overzichtelijk.
Weten jullie of daar een speciaal tekenprogramma voor bestaat? Hoe worden die patronen gemaakt?
Ik heb al gegoogled op haaksymbolen en patronen maar kan niets vinden. Wel een heleboel patronen en tekeningen maar geen sjabloon voor de symbolen.
Wie kan me helpen?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2013 om 11:22
De symbolen staan meestal wel in haakboekjes, maar soms gebruiken ontwerpers eigen symbolen, er is geen algemene regel voor.

Ik gebruik bij het ontwerpen ruitjespapier van Action, je kunt daar collegeblok's kopen. Ik plak eventueel de bladen aan elkaar om een groter ontwerp te maken. En viltstiften of kleurpotloden. Action bij ons heeft ook haak-en breiboeken met patronen en symbolen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2013 om 16:40
Bedankt Handshakevoor je reactie, maar ik zoek eigenlijk naar de mogelijkheid om het op de computer te maken zodat ik het online kan bewaren. 
Ik had verwacht dat daar wel een programma voor zou bestaan. Ik heb wel een programma gezien voor patroontekenen maar dat is om naaipatronen te maken.
Maar als ik niets vind kan ik het inderdaad met de hand maken en daarna inscannen om te bewaren, dat is een mogelijkheid.


Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2013 om 22:52
oant Sjen
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2013 om 22:54
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2013 om 10:31
Als jullie bedoelen dat je elk symbool precies even groot wilt maken, kun je dan niet zelf met dun karton en een hobbymesje aan de gang gaan?

Je kunt dan je patronen scannen om ze in de computer te stoppen.

Je kunt ook op je toetsenbord zoeken naar tekens die bruikbaar zijn. Probeer maar eens tegelijk Ctrl en Alt vast te houden met je linkerhand en dan met je rechter de toetsen één voor één aan te klikken.

Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2013 om 10:44
heel goed bedoeld Magtelt  maar dat is niet wat ik bedoel 
deze simbolen staan niet op je toetsenbord

oant Sjen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns