Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

magische ring vraag

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: magische ring vraag
    Posted: 11 Januari 2013 om 11:46
Dames ik wederom jullie hulp nodig.(hoop dat jullie dat niet erg vinden)
Ik ben gisteren met het Amigurumi aapje begonnen met het hoofd.
Hij is niet geworden zoals ik wou.De opzet van de magische ring was geen probleem
Ik schrijf het patroon hieronder op voor het hoofd zodat het wat duidelijker is:

Begin met voorkant van het gezicht. Maak een ring
Toer 1: Haak 6v in de ring (=6)
Toer 2: Haak 2v in iedere v(=12)
Toer 3: 12 v
Toer 4 Haak 2v in iedere 2e v (=18)
Toer 5: Haak 2 v in iedere 3e v (=24) Bevestig het neusje in het midden van de opzetring< dit snap ik dus niet
Toer 6: Haak 2v  in iedere 4e v (=30). Wissel van kleur. <Moet dat na deze toer
Toer 7: 30 v .Haak enkel door de achterste lus van de v <snap ik
Toer 8: Haak 2 v in iedere 5e v (=36)
Toer 9: 36v. Bevestig de oogjes tussen toer 2 en 3, 2v uit elkaar <?
Toer 10: Haak elke 5e en 6e v samen (=30)
Toer 11: Haak elke 4e en 5e v samen (=24)
Toer 12 : Haak elke 3e en 4e v samen (=18)
Toer 13 : Haak elke 2e en 3e v samen (=12)

Hecht af met een hv en laat voldoende draad hangen. Vul het hoofdje stevig op. Sluit het gat op de manier die aangegeven staat bij technieken en sluit af.

Klopt het zoals het hier beschreven staat dat de kant waar hij gesloten word de achter kant is?
Met die ogen en neusje snap ik ook niet.
Tijdens het haken vormt zich een ronde moet je die aan het eind ook nog omkeren of niet?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 11:55
Ja inderdaad de kant die gesloten wordt is de achterkant. Het neusje moet je door het gaatje van de magische ring doen en de oogjes moet je tussen de tweede en derde ronde vanaf het begin plaatsen. En tussen die oogjes zitten twee vaste steken. De kleurwisseling komt aan het eind van de zesde toer. En het werk hoeft niet omgekeerd te worden. De ogen en het neusje zitten dus aan de binnenkant vast gemaakt.

Ik hoop dat je het zo een beetje snapt.
Groetjes Teunie
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 12:06
Het neusje is een plastic dingetje, die moet je nu al erin maken, straks kom je er niet meer bij!dus in de opzetring, is het midden van het bolletje dat je nu al hebt gehaakt.
Na toer zes wordt het gemeld, dus NA toer zes.
De kant die je vastmaakt is de ACHTERkant, dus dat had je goed gezien! De oogjes moet je dus aanbrengen voordat je het kopje sluit. Ik heb oogjes met een plaatje aan de achterkant, zgn veiligheidsoogjes. Gaan er moeilijk op, maar nog moeilijker weer af, en dat is de bedoeling

Maar: als ik het zo lees, heb je het bolletje binnenste buiten ( volgens de boekjes, sommigen vinden dit mooier, de meesten vinden de andere kant mooier) Eigenlijk moet je de v-tjes naar buiten hebben.
Dus OMKEREN. VOOR je het neusje en de oogjes bevestigt, anders heb je die aan de binnenkan zitten! [ als je iets niet begrijpt: vragen! Zo dat was een heel verhaal. Succes ermee!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 12:09
In de tijd dat ik zit te tikken,is Teunie al binnengekomen! Ik heb wel een langer verhaal, ga boeken schrijven.
Back to Top
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 14:20
Bedankt allebei.

Nu nog even vraag betreft afdichten want dat had ik dus ook fout gedaan.
In het boek staat beschreven bij techniek dichten van een ring:
-Steek de overgebleven draad in een stopnaald met een botte punt. Haal de naald enkel door de voorste lus van de 1e van de 12 vasten<  de voorste lus snap ik maar de rest
-Haal de naald daarna door de voorste lus van de 2e van de 12 vasten< ?
-Herhaald dit bij de overige 10 steken<?

En nog even vraag waar halen jullie die oogjes?
Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 08 Juni 2012
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 14:31
er wordt bedoeld dat je de draad dus door elke voorste lus haalt, dan aantrekken en dan zie je de ring dichtgaan.

De oogjes haal ik op verschillende plekken, ligt eraan waar ik op dat moment ben. Heb ze een keer bij een hobbywinkel gehaald (soms moet je erachter vragen, dan liggen ze ergens in een la achter de kassa) en ik heb ze ook al eens in een webwinkel gekocht.

En hier hebben we ook een chiro-winkel (van de scouts zeg maar) waar ze ze ook verkopen naast een heleboel andere knutselspullen. (de banier noemt die winkel) de laatste ga ik eigenlijk het vaakst heen.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 14:34
Je haalt de draad door de voorste lus van alle 12 steken, dan aantrekken.

Meestal doen ze bij ami's nog een toer haken als je nog 12 steken hebt, nl. 6x 2 steken samenhaken en dan daarna met een naald de draad door de voorste lussen halen en aantrekken.

Die oogjes haal je bij een hobbywinkel, wolwinkel of fourniturenzaak.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 14:35
opes, ikkie had al geantwoord
Back to Top
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 14:35
Oke bedankt.
Dan moet het  vast goed komen nu
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 18:15
Ik heb een doosje kraaltjes gekocht en die naai ik op als oogjes.

Ik doe mijn kleurwissel in de laaste steek van de vorige toer.
Stel dat ik vasten haak, dan steek ik in, in de laaste vaste van de vorige toer, haal mijn oude draad op. Sla dan om met mijn nieuwe draad en haal hem door de de lusjes (in de oude kleur).

Hoop dat het zo duidelijk is, want wat je doet, optypen in duidelijke taal is nog niet zo makkelijk.
Back to Top
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 18:30
Ik weet het.
Ben nu ook weer aan het prusten.
En je raakt ook gauw de tel kwijt.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns