Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vingerpoppetjes haken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
b00rtjuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2012
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer b00rtjuh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vingerpoppetjes haken
    Posted: 12 Januari 2013 om 17:51
Ik ben heel erg benieuwd naar het boekje Vingerpoppetjes haken van Annemarie Arts.


Heeft iemand van jullie deze misschien is huis en zou diegene misschien foto's kunnen maken van de afbeeldingen van de patroontjes die er in staan?
Ik kan bij mij in de buurt namelijk nergens een inkijkexemplaar vinden..
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2013 om 17:56
Ik krijg dat boekje als het goed is voor mijn verjaardag (over anderhalve week ongeveer). Ik heb ook geen idee wat er in staat, maar ik zal het laten weten.
Back to Top
KarinVE View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2013
Locatie: Middelburg
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer KarinVE Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2013 om 19:37
Op deze site kan je wel wat plaatjes zien, krijg je misschien een beetje een idee  Smile

https://webshop.gbrouwer.nl/websolutions/default.aspx?wsmt=wsitemdetail&itemcode=059.79908&unitcode=STK&cpl=1


Back to Top
b00rtjuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2012
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer b00rtjuh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2013 om 20:07
Bedankt voor de tip!
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2012
Locatie: Antwerpen
Status: Offline
Points: 1475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2013 om 20:26
ik heb het boekje, een tof boekje.
Ik heb de prinses er al uit gemaakt.
Het is duidelijk geschreven en leuke foto's.

Het is wel een beetje een frulwerkje, maar ja, dat weet je omdat vingerpopjes nu eenmaal niet groot zijn ;-)


http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2013 om 20:32
ElleBelle, wat voor garen gebruik je? En welke dikte van haaknaald?
En hoe groot worden die popjes dan ongeveer?
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2012
Locatie: Antwerpen
Status: Offline
Points: 1475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2013 om 20:40
oei euhm...

Ik heb ooit eens katoen in de Wibra gekocht. Dat heb ik gehaakt met een 2.5 haaknaald en het popje is ongeveer zo'n 10cm hoog.

In het boekje haken ze meestal met een 2tje, dus dan zullen de popjes iets kleiner zijn :-)





http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
hilda zuidema View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 392
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hilda zuidema Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2013 om 20:46
ben ook nieuwsgierig

groetjes Hilda
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2012
Locatie: Antwerpen
Status: Offline
Points: 1475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2013 om 20:46

de neus vind ik wel een beetje mislukt, want dat wilde ik weer anders doen dan in het patroon stond :p


http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2013 om 21:22
Dank je, ondanks die neus is het toch een lief popje geworden.
Ik vroeg het omdat, wat ik ook haak, het altijd groter wordt dan ik verwacht.
B.v. sleutelhangers die als ze klaar zijn 12 cm zijn
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2013 om 22:39
Kun je ze ook als gewone popjes maken, dus niet als vingerpopjes?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2013 om 00:10
Het lijkt me een super leuk boekje, maar wat te pietepeuterig voor mij. Wel jammer
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2013 om 07:43
Wat leuk!!
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2013 om 09:12
Magtelt, je kan altijd het patroontje aanpassen.
Omdat ik het boekje niet heb en niet ken ga ik uit van 2 opties:

A: de figuurtjes hebben een "binnenvoering". In dat geval staat precies beschreven waar die begint.
Wat jij dan moet doen is een plat rondje haken van de diameter van die binnenvoering en vastnaaien, dan blijft het popje ook staan als het gevuld is.

B: de figuurtjes beginnen aan de onderkant met een ring van een aantal lossen, misschien 12 of 14, in elk geval zoveel dat het om de vinger past. Je zou dan gewoon kunnen beginnen met vasten in een ring en elke toer meerderen totdat je het aantal steken hebt waarmee de bodem van het poppetje begint.

Ik wil het boekje ook hebben, eerst even proberen of de bieb het aan wil schaffen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2013 om 11:54
Ja dat is waar, ik zie dat Roodkapje echte beentjes heeft.

Kathy, als de patronen per toer zijn uitgeschreven kunnen ze misschien wel met dikkere naalden en dikkere wol groter uitvallen. Dan worden het handpopjes voor kleine handjes. Of je kunt ze neerzetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2013 om 21:24
Originally posted by ElleBelle ElleBelle wrote:


de neus vind ik wel een beetje mislukt, want dat wilde ik weer anders doen dan in het patroon stond :p

Wel een schatje hoor! Clap
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.457 seconden.
Lang Yarns