Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

1 bol wol versturen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: 1 bol wol versturen
    Posted: 08 April 2013 om 15:56
Hoe verzenden jullie 1 bol wol.? Als het niet door de brievenbus kan wordt het pakketpost. Kosten 6,75 euro. Daar kan je een paar bollen voor kopen (bij Zeeman of Wibra).
Maken jullie de bol kleiner of hebben jullie een andere tip.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2013 om 16:02
Ik heb van iemand wol gekregen die ze om kartonnetjes gerold had.
Karton was denk ik zo'n 8-10 cm breed.
Op die manier kan er best veel in een grote envelop.
En die kan wel door de brievenbus.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2013 om 16:05
Ik heb ooit wel eens een bol om een stukje breed karton gewonden zodat het in een grote envelop paste
Ligt ook een beetje aan de looplengte van de bol
Is wel even een klus .
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2013 om 17:43
Als je zo'n apparaat heb waar je ook levensmiddelen of diepvriesspullen vacuüm zuigt kun je dat ook met bolletjes wol doen, vorige week heb ik nog 4 grote bollen van zeeman verstuurd in een brievenbusdoosje,verzendkosten voor 2,70. 
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2013 om 18:46
Ik knip een A4 karton een beetje bij zodat ie in de envelop past en dan maak ik aan de lange kanten afrondingen en daar rol ik de wol omheen. De ontvanger kan er dan weer een bol van maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2013 om 19:13
Ik heb jammer genoeg geen apparaat wat vacuüm zuigt.Maar ga op zoek naar karton.Dank je voor de tips.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2013 om 19:18
Als ik kleren koop, die netjes verpakt zijn, bewaar ik het karton altijd. Het is ook handig voor de fanatieke strijksters onder ons, om zo'n model te gebruiken om kleding te vouwen en het ding dan zachtjes weg te trekken. Dit is alleen voor echt nette mensen, ik vouw maar zo'n beetje voor het vaderland weg. Het spul komt toch weer snel uit de kast en later in de was.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2013 om 20:11
Ik doe de bol in tweeën. door de middel er uit te trekken . dan heb je twee platte bollen.
die gemakkelijk in een doosje of bubbel envelop passen.
oant Sjen
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2013 om 20:14
Ik heb nu 3 platte bollen. 1 op karton en inderdaad het midden eruit getrokken dus nog 2 platte bollen.Die 3 bollen kunnen denk ik wel in een grote envelop.Dus morgen kan hij op de post.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2013 om 20:31
tip : doe er eerst een plastic zak om. dit advies  heb ik van een postbode. voor het geval er een scheur inkomt.
oant Sjen
Back to Top
kaatgr View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2012
Status: Offline
Points: 177
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kaatgr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2013 om 11:16
je hebt ook van die stripzakjes, dan kun je de lucht eruit duwen en lijkt het dus op vacuum. Zo verstuur ik het meestal.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns