Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mannentruien met Fabel gebreid

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 13:01
ze zijn prachtig!Thumbs Up
Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 13:39
Originally posted by pimmetje pimmetje wrote:

 
 
Wat een klus zeg en er dan nog 10 maken poepoe.
Van de wol die je over houd kun je mooi nog bijpassende sokken breien, is-ie helemaal her heertje

Dat wil ik idd eens proberen als die 10 truien klaar zijn. Kijken of ik dat ook kan. Anders een stoer vestje voor mijn kleindochter Isabella van bijna 2 breien.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 16:49
Originally posted by MoniqueX MoniqueX wrote:

Originally posted by pimmetje pimmetje wrote:

 
 
Wat een klus zeg en er dan nog 10 maken poepoe.
Van de wol die je over houd kun je mooi nog bijpassende sokken breien, is-ie helemaal her heertje

Dat wil ik idd eens proberen als die 10 truien klaar zijn. Kijken of ik dat ook kan. Anders een stoer vestje voor mijn kleindochter Isabella van bijna 2 breien.
 
Natuurlijk kun jij sokken breien, als ik zie wat voor mooie truien jij maakt moeten sokkenook lukkken en anders gewoon vragen. Ik heb wel een goede beschrijving voor je als het niet mocht lukken
 
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 18:26
Originally posted by pimmetje pimmetje wrote:

Originally posted by MoniqueX MoniqueX wrote:

Originally posted by pimmetje pimmetje wrote:

 
 
Wat een klus zeg en er dan nog 10 maken poepoe.
Van de wol die je over houd kun je mooi nog bijpassende sokken breien, is-ie helemaal her heertje

Dat wil ik idd eens proberen als die 10 truien klaar zijn. Kijken of ik dat ook kan. Anders een stoer vestje voor mijn kleindochter Isabella van bijna 2 breien.
 
Natuurlijk kun jij sokken breien, als ik zie wat voor mooie truien jij maakt moeten sokkenook lukkken en anders gewoon vragen. Ik heb wel een goede beschrijving voor je als het niet mocht lukken
 

Ik heb van Drops Design een sokken beschrijving gedownload en even snel bekeken. Hmm, ik zie hulpdraad, steken voor de hiel... maar ik ga het gewoon proberen. Weet je misschien ook of die zelfgebreide sokken wel lekker zitten? Ach, wie weet hoe leuk ik het vindBig smile
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 20:26
Zelfgebreide sokken dragen heerlijk, zijn lekker warm en sterk. De sokkenpatronen van Drops vindt ik vreselijk om te breien en ik heb met zo'n 200paar gebreide sokken toch wel wat ervaring. Ik gebruikte altijd het basispatroon van walhalla.nl, (moet wol..lla zijn, maar dat pikt deze site niet). Tegenwoordig brei ik ze uit het hoofd. Volgens mij heeft Regia ook eenbasispatroon, is ook goed en duidelijk
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 21:22
Originally posted by pimmetje pimmetje wrote:

Zelfgebreide sokken dragen heerlijk, zijn lekker warm en sterk. De sokkenpatronen van Drops vindt ik vreselijk om te breien en ik heb met zo'n 200paar gebreide sokken toch wel wat ervaring. Ik gebruikte altijd het basispatroon van walhalla.nl, (moet wol..lla zijn, maar dat pikt deze site niet). Tegenwoordig brei ik ze uit het hoofd. Volgens mij heeft Regia ook eenbasispatroon, is ook goed en duidelijk

Ik heb zojuist gekeken en de brei-boeken zien er leuk uit met al die verschillende sokken. Bij "Kadootjes"heb ik de basis sokpatroon gevonden nu nog de juiste maat. En ik denk dat ik sokken naalden moet kopen, toch? Nooit van gehoord, maar die zullen wel speciaal zijn.
Dank je voor de tip. 
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 22:04
Sokkennaalden zijn korter dan gewone naalden, maar ik brei het liefste met lange naalden 2,5 omdat ik graag een naald onder mijn arm heb.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 22:21
Originally posted by pimmetje pimmetje wrote:

Sokkennaalden zijn korter dan gewone naalden, maar ik brei het liefste met lange naalden 2,5 omdat ik graag een naald onder mijn arm heb.

Oh, die heb ik wel. Maar is een rond-breinaald 2,5mm dan niks? En hoeveel wol ben je kwijt aan een paar herensokken?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 23:00
Op de rondbrei gaat heel goed als je het niet nodig hebt om een naald onder je arm te stoppen. Ik brei ze continentaal op de rondbreinaald, volgens het patroon van Wolh.lla.
Goed idee van jou Pimmetrje om Wolh.lla zo op te lossen. Ik heb daar ook een keer mee zitten worstelen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2013 om 23:33
Originally posted by MoniqueX MoniqueX wrote:

Originally posted by pimmetje pimmetje wrote:

Sokkennaalden zijn korter dan gewone naalden, maar ik brei het liefste met lange naalden 2,5 omdat ik graag een naald onder mijn arm heb.

Oh, die heb ik wel. Maar is een rond-breinaald 2,5mm dan niks? En hoeveel wol ben je kwijt aan een paar herensokken?
 
Het kan ook met een rondbreinaald, maar ik brei niet graag met een rondbreinaald. Eigenlijk moet je dan ook een hele korte hebben, 20cm of zoiets. Ik brei uit 100gr heel vlot een paar sokken maat 46 en ik brei dan wel hele lange (20cm) boorden. 
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
MoniqueX View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2012
Locatie: Z-Holland
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MoniqueX Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2013 om 00:46
Originally posted by pimmetje pimmetje wrote:

 
Het kan ook met een rondbreinaald, maar ik brei niet graag met een rondbreinaald. Eigenlijk moet je dan ook een hele korte hebben, 20cm of zoiets. Ik brei uit 100gr heel vlot een paar sokken maat 46 en ik brei dan wel hele lange (20cm) boorden. 

Aha, ik dacht al zoiets aan wol. Dus rond-breinaald of breipennen is meer wat de voorkeur heeft. Ik heb verschillende rond-breipennen waar ook een korte bij zit. In zo'n voorbeeldvideo zag ik dat ze van die kleine ringetjes gebruikte om over de breipen tussen de steken te schuiven voor de markering, erg handig trouwens. 
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2013 om 09:33
Originally posted by MoniqueX MoniqueX wrote:

Originally posted by Cully Cully wrote:

Mooie truien !

En wat een boel mooie bolletjes op de achtergrond (in het kastje) !
Daar wordt ik gewoon jaloers van.

Grappig dat die achtergrond toch heel vaak wordt opgemerkt.
 ja die wolletjes doen het hem LOLLOLLOL
 
 
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2013 om 20:20
jeetje wat een baan zeg en wat zijn ze ontzettend mooi,
mijn grote complimenten!!!!
GROETJES HESTER
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns