Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gedraaid breien tegen gaan

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
xxy View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 12 Mei 2013
Status: Offline
Points: 44
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xxy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gedraaid breien tegen gaan
    Posted: 12 Juli 2013 om 10:41
wie heeft tips om moebius breien tegen te gaan te gaan?

na dat misging heb ik alle steken op andere rondbreinaald gezet en de moebius steken laten vallen en die opgehaald met haaknaald en wou alles op nieuwe naald zetten .......... zat er ergens anders de moebius... dus denk dat het gewoon verplaatst is

dus wie heeft tips om dit tegen te gaan??
vanavond breien en omdat draad nogal draait en nieuwe rondbreinaald heb ik niet goed opgelet en bleek dta ik nu moebius gebreid heb.. niet oke http://forum.hobbydoos.nl/smileys/smiley5.gif
hoe kan ik dat nu voorkomen???
had alle 234 steken de goede kant opgedraaid!na het breiend opzetten en
voordat ik verder ging met 1e naald breien!
       
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2013 om 12:49
Mischien toch opzetten met de lange draad. Je hebt minstens 3 x de lengte nodig van de breedte van het ding dat je gaat breien. Of met gewone rechte pennen breiend opzetten en breiend overnemen op de rondbreinaald en de eerste naald(en) niet rondbreien. Je kunt dat hele kleine naadje later dichtmaken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2013 om 21:30
ik ken het woord moebius niet .wat bedoel je daar mee.
 
een draad van een nieuwe rond brei naald krult minder als je hem even warm maakt onder de warme kraan of... zoals ik doe tussen een badhanddoek en dan het strijkijzer er op en recht trekken
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2013 om 09:21
Moebius is een cirkel die niet klopt, er zit ergens een verkeerde draaing in. Ooit werden er Moebiussjaals gemaakt op de hobbydoos.

Als je begint te rondbreien op de rondbreinaald komen er soms steken gedraaid te zitten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
xxy View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 12 Mei 2013
Status: Offline
Points: 44
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xxy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2013 om 13:41
Magtelt
Bedankt !
jouw tip gebruikt en het werkt.......
ga dat nu in het vervolg steeds zo doen, want bij een andere werkje ben ik ook moebius gaan breien en dara maar een sjaal van gemaakt, mar van elke geplande trui een paar sjaals maken, gaat mij te ver .. hahhaha
jiepie kan nu heerlijk verder breien

heb je ook nog een idee hoe/.wat ik kan doen als de draad van de wol steeds verdraait en ik die regelmatig moet terugdraaien? het gaat om muskat garen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2013 om 17:52
Nee daar weet ik niets op. Ik heb zelf altijd dat meer kleuren draden helemaal in de knoop komen te zitten en die moet ik dan ontwarren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2013 om 14:17
Ik hou de bol vast, ga staan en laat het breiwerk rond draaien tot dat het uit gedraaid is
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns