Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenvuurwerk

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 31 December 2007 om 11:34

voor mij ook geen vuurwerk maar zoonlief loopt nu in het land heen en weer met de carbidbus dikke knallen dus, moest afgelopen nacht werken daar werd ik al op geschrikt om zeker half 6 vanmorgen door de knallen van carbidbussen aan de lopende band, daar was zoonlief trouwens niet bij. moet vanacht ook werken ben benieuwd hoe het gaat met het vuurwerk daar. en ja voor de oplettende lezers ik ben al weer van bed niet door de carbidbus knallen, slaap altijd in twee stukken vanavond voor het werk aan slaap ik nog een paar uurtjes, en slaap gewoon door de knallen heen.

groetjes Tineke

Back to Top
Nousje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 322
Direct Link To This Post Posted: 31 December 2007 om 11:49
Hier ook geen vuurwerk, mijn hond (een berner sennen) is doodsbang voor vuurwerk. Helaas is hij voor de kerst erg ziek geworden en lag voor dood in huis. Nu is hij mede door de vele prednison weerup and running maar nu weer heel erg bang. We hebben wel enkele sterretjes voor de kindertjes maar verder blijft er altijd iemand binnen om de hond gezelschap te houden.

Iedereen een hele goeie jaarwisseling. En al het goeds gewenst voor 2008!!
groetjes anouschka
Back to Top
Carlaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2007
Status: Offline
Points: 707
Direct Link To This Post Posted: 31 December 2007 om 12:11
INmiddels is hier het veranderd. Om 0.00 wordt er een vuurpijl afgestoken omdat mijn moeder net overleden is. Ze is nu bij mijn vader, dus voor hun samen een mooie vuurpijl om 0.00 omdat ze weer samen zijn. We gaan dit met meerdere familieleden doen die over het hele land zitten.
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Direct Link To This Post Posted: 31 December 2007 om 13:06

mijn dieren blijven ook de hele dag binnen.

als het vuurwerk echt begint doen we alle lampen aan, tv keihard en de gordijnen dicht. ook hebben wij een psygise kat die altijd onder de kagel gaat zitten.

http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Direct Link To This Post Posted: 31 December 2007 om 15:25

Hoi Ratlover, dank voor de tip, wist het ook nog van vorig jaar. We hebben onze hond gisteren ook binnen gelaten en iets vuurwerk afgestoken om te kijken wat ze zou doen, ze zat werkelijk op de stoel naar buiten te kijken. Raar beesie hoor

vanavond laten we haar ook gewoon binnen en doen we voor de poes de gordijnen dicht, zodat ze lekker rustig kan liggen in mijn krantenmand.. Hebben ratten geen last??

~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 31 December 2007 om 16:35

Ik heb het zelf niet zo op vuurwerk, van mij hoeft het niet. Maar manlief kocht vroeger altijd wel een pakket. Maar nu al weer 5 jaar terug ging het mis...de fles met vuurpijl viel om en hij kreeg de vuurpijl vol in zijn gezicht. Nu is hij gelukkig brildragend anders was hij vast een oog kwijt geweest. Maar omdat hij glazen van glas had kreeg hij splinters glas in zijn oog. Zaten wij dus om 1 uur op de EHBO. De grotere stukjes glas zijn er uit gelijk gehaald maar de kleiner stukjes hebben ze laten zitten ivm littekenweefsel.  Al met al is het nog goed afgelopen, maar hij heeft wel zichtverlies in dat oog.

Dus voor ons geen vuurwerk meer, maar mijn jongens (nu 12 en 11) lopen in de winkels te lonken naar al die pakketen dus zij en hun zusje hebben een kinderpakket gekregen dit jaar. Dit is eigenlijk helemaal geen vuurwerk, alleen sterretjes (kleintjes maar ook hele grote), knalerwten, partycrackers en een soort van bengaalse kaarsjes. Ze waren er enorm mee in hun sas en de helft is al opgestoken.

Ik hou mijn hart vast voor wat er de komende jaren komen gaat als ze ouder worden.

odette
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Direct Link To This Post Posted: 31 December 2007 om 16:50

Hoi allemaal,

Zelf koop ik nooit vuurwerk en ik steek  het ook niet af, erger nog op oudejaarsdag vertoon ik mij niet buiten.

Ben er gewoon bang van, ooit jaren geleden gooiden kinderen een rotje in mijn fietstas...... gelukkig niets aan de hand maar de schrik zit er goed in.

Mijn zoon heeft een carbidbus(oude melkbus) en daar staat hij mee op het strand bij ons achter.Zijn vriendin staat er ook bij, mijn dochter en haar vriend ook.

Inmiddels heeft zich daar wat jeugd verzameld en ze h ebben er plezier aan. (bij het huis van de vriend van mijn dochter).

Vannacht gaat de jeugd naar Hierden om daar bij het vreugdevuur te zijn.

Nee wat mij betreft hoeft het allemaal niet.

Onze overburen maken er altijd een heel spektakel van die staan de hele avond buiten op straat met keiharde muziek aan en gigantisch veel vuurwerk (knal vuurwerk)

Gelukkig is het maar één keer per jaar oudejaarsavond........

 

Allemaal een goede jaarwisseling toegewenst en ik wens jullie alle goed voor 2008.

 

Groetjes Els.

 

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
panda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 December 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1053
Direct Link To This Post Posted: 31 December 2007 om 16:51
In Belgie gebeurt dit een pak minder dan in Nederland (zus woon daar)

Voor iedereen een fijn 2008
Groetjes Paula
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2008 om 14:04

Nee bij ons ook geen vuurwerk (wij houden er beiden niet van).

Wel hebben we met de kinders (3 kleintjes) voor het raam gekeken naar de knal ie boems die de anderen in de buurt afstaken.

Lekker worstebroodje en drankje erbij en ons geluk was alweer compleet.

Groetjes en een heel goed nieuwjaar allemaal,

Dorine

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2008 om 16:02
Het viel bij ons in de straat mee met het vuurwerk, onze buren stonden buiten met een vuurpot en lekkere hapjes, terwijl hun kinderen en neefjes knalden. Dat hield waarschijnlijk anderen uit de buurt. Onze oude dove kat lag sereen op zijn stoel rond te kijken, de andere twee hadden de oortjes wel op scherp, maar omdat Be-Bob geen paniek vertoonde, deden zij dat ook niet. Er hangt wel een dichte mist rond het huis, hopen dat het hard gaat waaien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2008 om 18:21

Je kon niks zien van het vuurwerk vannacht, ik kon hooguit een meter of 5 ver zien. Vanavond is hier nog aardig wat vuurwerk wat de lucht ingaat. Als ik wel vuurwerk had gekocht had ik het ook bewaard en niet afgelopen nacht afgestoken. Dat is toch helemaal zonde van je geld?

Wij hebben ooit wel wat geld uitgegeven aan vuurwerk maar nooit veel. Mijn zoon wel maar die doet het ook al een stuk rustiger aan nu.

Maar ik ben er ook voor om gewoon op een bepaalde plaats vuurwerk af te steken. Daar kun je eventueel naar toe gaan als je het wilt zien. Ik ben niet zo bang gelukkig maar toen ik van de week met mijn kleinzoon door een tunneltje fietste en ze daar vuurwerk afstaken riep ik wel, even wachteen hoor! En gelukkig deden ze dat ook. Wel schrik ik me rot van die hele harde knallen.

     All you need is love.

Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4146
Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2008 om 20:54
Bij ons was er van het vuurwerk ook niet veel te zien het was erg mistig 
groetjes Thea
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2008 om 21:40
Die mist kwam toch door het vuurwerk? Hij trok net op vanmorgen, liepen er een paar te knallen, was het weer mistig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2008 om 23:36
Bij ons zijn ze al 48 uur vantevoren de hele stad ZO blauw aan het zetten geweest, dat je tegen twaalf uur 's avonds inderdaad geen twee meter meer voor je uit kon kijken, hahahahaha. NIKS te zien, echt helemaal nIKS> Wat er nog was, kwam niet hoger dan de daken door de dikke smog die als erwtensoep over de stad hing.
Dichte mist, ammehoela, kuddes (soms hele grote) kinderen met vuurwerk de hele dag ja. Carbiedschietten, noem maar op, je kon hier al 48 uur de straat niet meer op.
En nou hebben ze er 'savonds niks van kunnen zien, wat een lol.
Ohja, ik woon in Enschede.

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2008 om 00:01
................wij hebben nooit geen vuurwerk gekocht.............jammer van het geld.............onze poes Roosje zat voor het raam naar de sterrenregen te kijken,raar beest........................maar even zoals ik schrok ze wel van een paar knallen alsof er bommen werden gegooid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
groetjes geesje
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2008 om 00:03
......................voor iedereen een Gelukkig Nieuwjaar gewenst.................
groetjes geesje
Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2008 om 09:48

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Die mist kwam toch door het vuurwerk? Hij trok net op vanmorgen, liepen er een paar te knallen, was het weer mistig.

Er was mist voorspeld, maar door de knallen bleven er roetdeeltjes etc. hangen en kwam er smok. Deze bleef hangen onder de mist en daarom hebben veel mensen bijna niets gezien van vuurpijlen.

Wij hebben vuurwerk afgestoken en hebben we in het begin de vuurpijlen gedaan en daarna het grondwerk. Hebben we mooi alles goed kunnen zien.

~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
Hil7 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 184
Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2008 om 19:50

In Doetinchem was de mist zò dik. ik zag helemaal niets van het vuurwerk, alleen werd het steeds ondoorzichtiger, ik zag ineens mijn voortuin niet meer, afschuwelijk zo'n dichte mist en dan al die rook van het vuurwerk erbij, brrrrrr.

Groetjes van Hil

Hil7
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns