Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

YAYA di Terra / Dikke Dame

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
HakenAllerleiCuracao View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 September 2013
Locatie: Curacao
Status: Offline
Points: 542
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer HakenAllerleiCuracao Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: YAYA di Terra / Dikke Dame
    Posted: 10 September 2013 om 15:13
Na mijn aanvraag op het forum voor een patroon van een dikke dame kreeg ik het patroon toegestuurd van het patroon van Nena. Jammer genoeg was het patroon  in het duits en snapte ik er werkelijk geen bal van. Dus ben ik op zoek gegaan op het internet en vond ik op de website van http://www.knitaholics.com/  het patroon in het engels met daarbij ook videos met uitleg.
Het patroon wordt gratis aangeboden ter nagedachtenis van de kunstenares Nikki de Saint Phalle die met haar nena's bekend is geworden.
 
Waarom nu de naam YAYA di Terra
 
Het is een uitdrukking in het Papiaments voor Moeder Aarde en symboliseert liefde, verdraagzaamheid, vreugde en zorgzaamheid. Het is dan ook een pop die ik als symbool wil gaan gebruiken voor mijn doelstelling hier op CuraƧao. Op dit moment ben ik dan ook op zoek naar mensen die me kunnen helpen het patroon zo aan te passen zodat ik een zittende YAYA ervan kan maken.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2013 om 16:52
ze is mooi geworden. zittend maken lijkt me niet echt moeilijk.
ik zal wel  even puzzelen
oant Sjen
Back to Top
HakenAllerleiCuracao View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 September 2013
Locatie: Curacao
Status: Offline
Points: 542
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer HakenAllerleiCuracao Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2013 om 17:31
Dank je bloem. Ja het patroon zelf vind ik heel fijn om te haken. Zeker omdat het niet uit allemaal losse onderdelen bestaat die in elkaar gezet moeten worden.  Dat vind ik dus gewoon nog steeds niet leuk om te doen.  De benen worden eerst los gehaakt en dan aan elkaar gehaakt. Zou het mogelijk zijn om gewoon de benen te gebruiken zoals in het patroon maar dan deze op een andere manier te bevestigen aan het lichaam ?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2013 om 17:41
ik zat te denken . haak een halve cirkel aan de achterkant van de benen.
haak de rug in het midden vanaf de taille  iets wijder, zodat de cirkel er in past.  zou dat kunnen ? 
oant Sjen
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2013 om 18:07
Leuk !
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2013 om 18:23
Thumbs UpThumbs UpThumbs Up
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
HakenAllerleiCuracao View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 September 2013
Locatie: Curacao
Status: Offline
Points: 542
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer HakenAllerleiCuracao Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2013 om 19:04
Ik ga het gewoon uitproberen bloem, laat het je wel weten of het me lukt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns